Přátelství

Přátelství

Anotace: :-)

1) Co to je přátelství?
2 a) Přátelství mezi mužem a ženou
b) Představa „opravdového přítele“
3) Existuje věčné přátelství?

Přátelství pro mnohé z nás znamená něco, bez čeho si život nelze představit. Každý potřebuje k životu a svému rozvoji druhého člověka, o kterého se může opřít, věřit mu a zároveň se mu svěřovat. Život totiž není procházka růžovou zahradou, a proto je důležité mít člověka, který vám v těžkých chvílích pomůže, nebo alespoň vyslechne.
Někteří lidé zastávají názor, že přátelství mezi mužem a ženou neexistuje. Většina z nich si myslí, že jeden z nich k tomu druhému cítí něco víc. Na tomto tvrzení může být kousíček pravdy, ale já věřím tomu, že přátelství může existovat mezi kýmkoliv, v kterémkoliv věku. Jde jen o to, jaké to přátelství bude a jaké bude mít trvání. Záleží na tom jestli jsou osoby v rovnocenném postavení a vzájemně se tolerují.
Opravdového přítele si představuji jako člověka, který vám zvedne telefon i v 1 hodinu ráno a vyslechne vaše problémy. Samozřejmě toho ale druhá strana nevyužívá. Opravdový přítel je za nás schopný "vložit ruku do ohně". Přátelé mnohdy nepotřebují na vyjádření svých pocitů slova. Stačí jim pohled jeden na druhého a okamžitě ví, co mají na mysli. Neříkám, že se vždy shodnou, ale rozumí si. Respektují jeden druhého a váží si sebe navzájem. Pro vznik kvalitního přátelství je důležitá konverzace. Ani si to neuvědomujeme, ale začíná frázemi, pokračuje pocity a po delší době končí důvěrnostmi. Dokážeme se otevřít a prožíváme naprostou důvěru.
Nevím zda lze tvrdit, že existuje přátelství navždy. Ale pokud nějaké máme a zrovna ho prožíváme, neměli bychom si ho nechat proklouznout mezi prsty. Měli bychom si ho vážit, protože to je obrovský dar.
Autor Taya, 03.02.2008
Přečteno 527x
Tipy 3
Poslední tipující: Kozoroh 1, Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

"Přítel je ten, kdo o Tobě všechno ví, a přesto Tě má stále rád!"
***Souhlasím s tím, co jsi napsala! I já patříval k těm, kteří si mysleli, že věkový rozdíl či odlišné pohlaví takový vztah vylučují! Mýlil jsem se a jsem rád, že i já jsem dospěl k tomuto poznání, snad ještě včas...
I já si myslím, že vzájemná úcta, upřímnost, tolerance a ochota udělat si na toho druhého čas, ač se nám to zrovna moc nehodí, jsou základem dobrého přátelství! Máš oproti mně velký náskok, když jsi k tomuhle poznání dospěla již teď. Blahopřeji a přeji Ti hodně štěstí...
;o)

08.03.2008 18:40:00 | Kozoroh 1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí