"Umřít a zapomenout. Necítit tu strašnou bolest."

"Umřít a zapomenout. Necítit tu strašnou bolest."

Anotace: school thema ¨: Sebevražda

Myslím si, že každý člověk se (ne)jednou dostane do situace, kdy nevidí jiné východisko, než to všechno skončit.
Někdy za jeho bolest může zklamání v lásce, zrada nejlepšího přítele, napjatá situace v rodině nebo šikana, kterou nedokáže sám řešit. Vždy je ale naplněn pocitem naprosté beznaděje, bezvýchodnosti. Cítí uvnitř podivnou bolest, jako by mu někdo vyrval kus srdce. Není to bolest fyzická, ačkoli se ji mnoho lidí pokouší fyzickou bolestí řešit. Řežou se nebo se jinak sebepoškozují. Snaží se zabít to, co je uvnitř, nebo je to volání o pomoc? Nevím. Ale ubližují tím jen sami sobě. Většina lidí je ale příliš slabá na to, aby se zabila. Možná pořád doufají, že by se vše mohlo vyřešit, že jim někdo pomůže. A čekají. Dočkají se? Častokrát bolest časem odezní, prostě vyprchá jako bublinky z coly. Někdy ale nebezpečně roste a člověk se s každým novým ránem ptá, jak bolestivý bude dnešní den.
Podle statistik spáchá denně sebevraždu 5 lidí. Zdálo se jim snazší a jednodušší prostě nebýt? Přestala je už bavit pouhá naděje v lepší zítřek? Říká se – „Bude lépe“. Většina sebevrahů v to zřejmě nevěří. Zrovna tak přece může být i hůře.
Myslím si, že sebevražda je sobecké řešení zdánlivě bezvýchodné životní situace, protože smrt by sice vyřešila všechny naše problémy, ale zničila by život těm, kteří nás měli rádi. Věřím, že nikdo není naprosto osamocený. Člověku se zdá snazší zemřít, ale že zemře někomu? Myslel na to před smrtí? Trápilo ho to? Nevím. To věděl jen on sám…
Sebevražda je svobodné rozhodnutí každého člověka a jen on jediný je za své činy zodpovědný. Je to sice chybné řešení, ale to už člověku vadit nebude, neboť člověku nevadí, že dělá chyby, ale že si uvědomuje, že chyby dělá. Má pocit viny a ten již po smrti mít nebude.
Autor barking bitch, 27.02.2008
Přečteno 453x
Tipy 6
Poslední tipující: Findë, Berry, Monica., Tracy Beakerová, Helik007
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vystihla jsi naprosto všechno. Někdy se ti lidé říznou a v tu chvíli je to ani nebolí přes proud slz psychické bolesti. Ale je pravda, že jejich okolí to bolí mnohem více než je samotné. Trpí, když o nich nic neví a oni předtím vyhrožovali sebevraždou. Strašný pocit...
Nemám co dodat, vystihla jsi naprosto vše, si myslím já.

16.12.2010 18:08:00 | Berry

ten špatný pocit se po smrti jen znásobí neb není v těle co splyne se zemí

13.06.2010 01:16:00 | Lilien

je to docela výstižné.. až na to sebeubližování.. to kolikrát neubližuje jen jedné osobě.. a ano sebevražda je sobecká.. popsala jsi to hezky, popsala jsi i kus mě

25.10.2009 10:08:00 | zlomený a nanicovatý -__-

Dobrá úvaha. Já osobně zastávám názor, že člověk si život nedal, a tudíž nemá právo si jej brát. Jistě - každýmu je občas špatně a myslí si, že s tímhle sžírajícím pocitem to dál nevydrží, ale myslím, že stačí doufat v zítřek. Prostě si říct, že zítra už to bude lepší. Ono to lepší být nemusí, ale hlavní je, že se tím člověk trochu zabaví, nepřemýšlí teď nad sebevraždou, ale nad nadějí, a po čase to třeba překlene.
Myslím, že je dobře, že se šestnáctileté holky jako jsme my staví k sebevraždě tímto způsobem, zvlášť v době, kdy je v módě emo a podobné výstřely. :-)

02.03.2009 13:40:00 | Tracy Beakerová

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí