O budoucnosti

O budoucnosti

Anotace: ----------------

Je to zvláštní. Celý život nás někdo vede k tomu, abychom věděli čeho chceme dosáhnout v budoucnosti. Už někdy v první třídě, od první chvíle kdy nás někdo učil se inteligentně vyjadřovat nám položil otázku:„Čím chceš jednou být“. A my jakožto děti, naivní a absolutně bez ponětí o čemkoliv začneme plácat, že chceme být kosmonauty, nebo řidiči taxíků a vlastně ani nevíme co to obnáší.

Tím to ale nekončí, v průběhu tohoto života se nás na tuto otázku ptá čím dál tím víc lidí a čím dál tím častěji.
“Co chceš jednou dělat?“. Jednu dobu už to snad i vypustíte a najdete si nějakou univerzální odpověď, protože přemýšlet a odpovídat pořád a neustále na tuto otázku, která vám vlastně o člověku ani moc neřekne je celkem vyčerpávající.
Nikdo se nezeptá třeba na to jestli už jste byl v Paříži, nebo jestli máte rádi duhu, nebo jestli vnímáte zpívání ptáků takhle po ránu.

A víte co? Já nevím, chodím si po tomhle světě skoro osmnáct let a nevím, čím chci jednou být. A některé moje plány do budoucnosti se naprosto neshodují s odpovědí na tuto otázku. Takže:“Co já chci dělat v budoucnosti?“
Chci do ní vykročit tou správnou nohou, protože nohy máme sice jenom dvě, ale i tak je to velká záhada, která noha je ta správná, asi to záleží na situaci a taky na tom, jestli jste pravák nebo levák. Chci napsat písničku. Bude to hit, ale ne takový ten komerční, který se hraje snad ve všech rádiích pětkrát denně. Taky bych si rád udělal piknik se svými kamarády na konci duhy, kde bude krásný výhled na to okolo. Procestuji svět, nebo alespoň jeho část. A hlavně bych hrozně rád zítra vstal na tělocvik. V neděli si přispal do oběda. A taky bych chtěl odmaturovat. Vyhrát sportku a splnit všechny bláznivý sliby, který jsem kdy dal. A hlavně chci zůstat optimistou. To je asi všechno. Nic složitého, jenom malé sny. Hrozně moc se toho změnilo od té doby, co se mě na tuto otázku ptal kdosi poprvé. A ještě se toho asi i hodně změní.
Ještěže člověk nikdy neví, co ho čeká.
Autor anti-HERO, 16.03.2008
Přečteno 488x
Tipy 6
Poslední tipující: Diablo 503, Gracia, Já Esther Ruth
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Když mi tuto otázku poprvé položila učitelka v první třídě, odpověděla jsem jí, že chci žít. Nevím, jak mě to tehdy napadlo, ale za celá ta léta, co od té doby uplynula, se moje odpověď nezměnila. Jak mám odpovědět na otázku na kterou nedokáže odpovědět nikdo? Každý chce něčím být, každý má cvé sny, nesplnitelné, i ty splnitelné. Například mým přáním je, vyhrát jednu soutěž, nevím, zda je to pčání splnitelné, či nesplnitelné. A tím nesplnitelným přáním je vdát se za Orlanda Blooma... / Považuješ mě asi za solidního blázna, co? /. Každý má své sny, touhy a přání a každý se je snaží splnit... I přes jejich nesplnitelnost...
Přeju ti aby se splnila všechna tvá přání... Písnička, piknik i to ostatní... A taky ti přeju, abys na konci té duhy, objevil skrytý poklad / mě se ho nikdy zatím nepodařilo najít... tak ať máš víc štěstí... /...
Solidně blbnu, co? Toho si nevšmej... U mě je to normální... Další přání... nezbláznit se úplně... :-)))

25.03.2008 19:52:00 | Gracia

Jen blázni přežijí lépe než jen jako prázdné skořápky... Vidím to s tebou dobře. Neříkám, že jsi pomatenec, ale dobrý blázen. Jestli víš, jak to myslím - tedy jako lichotku. Slyšela jsem některé ze svých známých pdpovídat na tuhle otázku,nebo spíše natu, jaký mají v životě cíl. Všechny odpověděly, že chtějí vystudovat dobrou školu, mít rodinu.. Já jsem řekla, že chci zemřít moudřejší, ¨než jsem se narodila. A trvám si na tom. A svůj život chci věnovat objevování... světu a životu, který mám den ode dne raději i se všemi jeho nedostatky. Mám pocit, že to tak má být. A ty buď taky optimista, jak říkáš. Čím víc má člověk život rád, tím je svobodnější. Odpusť, ... no však víš jak je to s mou výřečností:)

20.03.2008 16:02:00 | Já Esther Ruth

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí