Lepší je rozsvítit svíčku, než nadávat na tmu

Lepší je rozsvítit svíčku, než nadávat na tmu

Anotace: Vyložit si to můžete různě, takhle to vidim já :o)

Lepší je rozsvítit svíčku, než nadávat na tmu. Tak podle tohohle přísloví by se měl řídit každý. Nechci vám přikazovat jak máte žít, nebo jak se chovat. Stačí se nad tím vším jen trošku zamyslet, možná uznáte že mám tak trošku pravdu. Takže pokud vás tenhle trošku netradiční úvod neodradil, pak čtěte dál.
Každý z vás se už určitě setkal s lidmi věčně nadávajícími nad tím, co se děje v jejich okolí. Nebo jste to možná i vy sami. Nadávkami a rozmrzelým mručením ukazujete světu svou nespokojenost s tou či onou věcí. Dobře, vyjádříte se k ní, ale kolik z vás se pokusilo udělat alespoň minimum pro její zlepšení?
Zaměřme se třeba na motorkáře. Jsou to lidé, kteří mají svůj styl života a milují bezstarostnou jízdu v sedle své krásky na dvou kolech. Někdy nejde ani tak o rychlost, jako o jízdu samotnou. Každý motorkář má k tomuhle jiný přístup. Jedni, ti co milují svůj život a chtějí si ho maximálně užít, dodržují předpisy a druzí, co je s oblibou porušují. A co na to ostatní lidé? Většina jednoduše považuje příznivce motorek za šílence a sebevrahy. Říkají o nich, že jsou to dárci orgánů. Nevidí však už to, že mnohdy řidič motorky za nehodu nemůže a vinou těch co sedí za volantem umírá. Spoustě motorkářů však není lhostejný osud dalších lidí, a proto pravidelně chodí na odběry krve. Svou krev darují proto, aby zachránili něčí život, a ne kvůli tomu aby si vylepšili svou pověst pirátů silnic. Jiní mezi sebou pro změnu pravidelně vybírají peníze a následně je darují těm, kteří je potřebují. Ať už se jedná o psí útulky, dětské domovy či jiné. V dětských domovech pomáhají nejen finančně, ale také si mnohokrát s dětmi hrají a připravují pro ně, jako oživení často smutných dní, různé akce. Mnoho lidí, kteří je odsuzují by tohle nikdy nenapadlo. V tomto případě jsou motorkáři těmi, kdo raději rozsvěcují svíčky, místo toho aby nadávali na tmu.
Rozsvěcet pomyslné svíčky můžete i v již zmíněných útulcích. Nejednomu milovníku zvířat ukápne slza při zmínce o útulcích. Nejednu nadávku vypustí ze svých úst na adresu těch, kteří své čtyřnohé kamarády opustili. I přesto si mnozí z nich raději koupí přešlechtěného, drahého pejska s co nejdelším rodokmenem, předem určeného pro sbírání úspěchů na výstavách. Už nevidí to, že „čistokrevní kříženečci“ mnohdy svou inteligencí předčí nejednoho „papíráka“ a svou láskou až za hrob se snaží svému novému pánovi vše vrátit o to víc.V případě že nemáte možnost mít doma nějakého toho chlupáče, můžete jim stejně tak jako někteří motorkáři a jiní lidé přispět finančně. Víte vůbec, kde je ve vašem okolí nejbližší útulek? Co tam někdy zajít, vzít pár balíčků piškotů nebo jiných dobrot a podělit pejsky? Můžete se zkusit i zeptat, zda byste občas nemohli některého z pejsků vyvenčit v okolí. Vše záleží na dohodě. Sice si pejska nemůžete vzít domů, ale ten moment, kdy vidíte tu radost z pohybu, z volnosti a z chvíle kdy pes může být s někým – to jen tak někde nezažijete. Někdy se stačí jen poptat známých, zda by takového kamaráda nechtěli. Třeba uspějete a najdete alespoň jednomu z chlupáčů nový domov.
Dalšími, na kterých si ukážeme pravdivost tohoto přísloví budou ti, jimž není lhostejná šikana - problém vyskytující se na všech školách. Každý jste se s šikanou určitě už někdy setkal. Někdy jako svědek, někdy jako její oběť. Zastali jste se někdy šikanovaného spolužáka? Ne? Měli jste strach z toho, že se následně sami stanete šikanovanými? Kdyby měl takovýhle přístup každý a jen se občas slovíčkem zmínil o tom, jak je to strašné, asi by se toho moc nezměnilo. Řešení je na dosah.V takovýchto případech mnohdy stačí dojít za některým pedagogem nebo v případě,že nejde o šikanu ve škole za jiným dospělým. Ti už nějaké řešení najdou. I jedna jediná vámi rozsvícená svíčka může někomu pomoci ze tmy, na kterou ostatní pouze nadávají.
Tak co? Pořád chcete být jen těmi, kdo nadávají na tmu? Nebo konečně začnete také rozsvěcet svíčky a někde pomůžete? Stačí málo a spousta věcí se změní. Jen nebýt lhostejnými ke svému okolí i sami k vlastním problémů. Už dost nadávek, začněte u maličkostí – můžete změnit hodně.
Autor batůžek na motorku, 28.03.2008
Přečteno 492x
Tipy 12
Poslední tipující: Bíša, Haniéčka, Agniezka, Aluna, Skywalker, a_tao, Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

S tím souhlasím..sama se snažím pomáhat lidem, i zvířatům..mám už 2.pejska z útulku, a téměř 7 let, jsem se zdarma starala o koně. Když má někdo nějaký problém snažím se ho vyslechnout a poradit...ikdyž sama jsem občas na tom špatně, takové smutné dny z toho co se děje,ale kdyby přesně každý dělal byť i malé dobré skutky a radosti ostatním, bylo by na světě hned o něco lépe. Moc pěkně úvaha.

01.12.2008 16:37:00 | Agniezka

Ahoj já motorky nemusím ale jen z důvodu,že se mi na ní zabil přítel,mohl za to řidič auta.moc mě tvoje úvaha zaujala,máš pravdu že je na světě moc puštěných pejsků,já jednoho doma mám a je vděčný za každý slovo a pohlazení as dává mi moře lásky která je pravá nefalšovaná a upřímná to málo kdo umí dát.

25.05.2008 14:09:00 | Aluna

Máš můj plný souhlas,motorku mám,a chovám kočky,takže vím,o čem je řeč:) Tip:) -S-

03.04.2008 15:30:00 | Skywalker

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí