Královské potraty

Královské potraty

Anotace: Milujte se a množte se...

Ač mě potrat nikdy nepotkal a těhotenství díkybůh taky ne, chápu, že je to dost nepříjemná věc, i když to tak většina dnešních lehkovážných slečinek hojně se rozmnožujících na mezích a pak se divících, jak se to mohlo stát, nebere.
Co mi však vrtá hlavou, jsou potraty v tehdejších královských rodinách. Chápete, královny prodělaly za svůj život cca pět šest potratů, ne-li víc, a když už se konečně stal zázrak a královnička donosila bejbátko, z něhož se mohl lid radovat déle než týden, bylo to v devíti případech z deseti děvče, čili politicky naprosto nevýznamná osoba (diskriminace!). Naproti tomu celé zástupy králových milenek se ocitaly v očekávání snad několikrát ročně a jako o život rodily zdravím kypící chlapce, kteří by bezpochyby byli skvělí vladaři, nemít jednu nepodstatnou a nevyléčitelnou vadu na kráse - nelegitimitu.
Rozum mi nebere, proč zrovna královny byly postiženy kletbou neschopnosti donosit živého a zdravého chlapce (pokud vůbec něco), přestože o ně bylo mnohem lépe postaráno než o dámy z nižších šlechtických i prostých stavů, byly lépe živené, nepracovaly, za bejbátko se pečlivě modlily (ne že bych snad nějak věřila, že to může pomoct... a nepomohlo), byly hodné a spravedlivé (ok ok, slabý argument), zatímco kdejaká poběhlice zapracovávala na přelidnění zeměkoule a po království běhalo několik set roztomilých levobočků, a hele, támhle ten má vočka jako sám pan král!
Myslím, že všechny ty útrapy královnám ani nestály za to...
Autor Grafomanická MIA, 01.05.2008
Přečteno 574x
Tipy 3
Poslední tipující: To je ONA, Alasea, Linushka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Smůla královen je v tom, že většinou pocházely ze šlechtických rodů a to ještě z těch významných, tj. většinou starých, tj. ještě více než ostatní zatížených x generacemi příbuzenských sňatků. Respektive vždycky, kdyby totiž nepocházeli (tkzv. morganatický svazek měl např. František Ferdinand d'Este), neměli by jejich děti nárok na trůn, ani kdyby to byli samí kluci jako buci.
K tomu přidejme, že právě proto, že o jejich děti a o ně samé (taky byli za mlada královské děti:-) bylo lépe pečováno, přežily i ty, které by jinak zemřely, čímž se dědičné zatížení jen zvyšovalo. Eliminace přírodního výběru je příčinou velkého počtu nezdravých dětí i v současnosti, jenže tehdy ještě nebyla medicína na takové úrovni, aby to kompenzovala (a to ani u královské rodiny). Péče nemusí být vždy ku prospěchu i jinak... vezmi si co se toho dneska namluví a napíše o zdravém životní stylu a tak... a pak se podívej, jak šlechtické a královské rody tehdy žili… Ptáš se proč měli královské rodiny nezdravé děti? Jednoduše proto, že byli samy nezdravé. Tj. žili nezdravě a měli nekvalitní genetický materiál... Navíc vysoká úmrtnost novorozenců je jev, se kterým si poradilo až 20. století…

Habsburkové například trpěli dědičnou schizofrenií (po jedné z jejich královen, říkalo se jí Johana Šílená) , levobočky nevyjímaje. Nejznámější je asi levoboček Rudolfa II. Caesar, který zavraždil služebnou. Sám Rudolf byl paranoidní, trpěl záchvaty vzteku apod.
Ferdinand V. (Dobrotivý) byl epileptik a trpěl rachitidou. Říkalo se o něm, že je prostoduchý, rozhazoval peníze a bonbony mezi lid a když byl de facto sesazen předal vládu svému nástupci se slovy "Hlavně buď hodný." I když jinak to byl moc milý a vzdělaný člověk (uměl 5 jazyků), mimochodem poslední český král...
A tak by se asi dalo pokračovat dál a dál…

17.05.2008 01:53:00 | Jeroným

souhlasím, zajímavá úvaha..že by je královští manželé mlátili, aby to konečně už byl kluk?

01.05.2008 13:38:00 | Alex Foster

Zajímavá úvaha...Dobrá úvaha =)

01.05.2008 09:01:00 | Sushino

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí