Ztráta štěstí

Ztráta štěstí

Anotace: Navazuju na úvahu http://liter.cz/Uvahy/163317-view.aspx

Hned na začátku a bez mučení se přiznám ke zdroji informací: MF Plus 19/2008. Článek se jmenuje „Šťastný člověk je nepřítelem ekonomiky“ a čerpá z knihy Ruperta Lanea.
O co v článku zhruba jde. Že vám prachy automaticky nezajišťují právo na štěstí, to se všeobecně ví už dlouho. Ale tentokrát máme k dispozici statistická čísla ZA POSLEDNÍCH 30 LET. Suše je tu opíšu, názor si udělejte sami.

příjmy obyvatelstva v USA – zdvojnásobeny
sami sebe považují za šťastné – v USA o 14 milionů méně

Zhruba stejný trend je v celé "vyspělé" civilizaci, Českou republiku nevyjímaje.

rozvody – zdvojnásobily
sebevraždy – ztrojnásobily
težké zločiny – zečtyřnásobily
počet vězňů – pětinásobný

Nárůst sebevražd:
ve Francii – o 300 %
v Norsku a Austrálii – o 200 %
Kanada a Velká Británie – o 50 %

Japonci jsou pětkrát bohatší něž Poláci. Podíl šťastných lidí je ale kupodivu totožný.

Rusko – nejvíc nešťastných (široký průzkum, sami se tak označili) se nachází v bohatých centrech – Moskva, Petrohrad.

Jediné země, které si umějí bohatství ve zdraví užít, jsou ropné emiráty.

Tak co vy na to? ...a teď mě už nezdržujte, letím si v akci koupit nejnovější mixér, bez kterého nemůžu žít...

_____
http://atanova-zasuvka.blog.cz/
Autor Aťan, 11.05.2008
Přečteno 526x
Tipy 33
Poslední tipující: Žqáry, fijalka, Tymi14, Chancer, Štěpina G, Hannazka, cevert, Iva Borecká, Dreamer.Z, David., ...
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...něco jsem o tom slyšel. :-)

15.05.2008 15:07:00 | Aťan

jo jo... taky s tím mám problémy, jako skoro každý... :-) Kdo má děti tak ví, že tu je obrovský tlak v neustálé konfrontaci se spolužáky. Tady držíme krok, dokonce mi před lety rodiče nadávali, že jejich děti k nám chodí na internet a doma ho tvrdě vyžadují. :-)

13.05.2008 19:23:00 | Aťan

Zkrátka, nesmíme pachtit po bohatství a nesmíme závidět druhým...jenže to je právě to nejtěžší!

13.05.2008 17:41:00 | Chancer

Každý se v tom plácáme, jak umíme. Taky bych leccos ve svém životě vylepšil, kdybych to uměl.

13.05.2008 08:24:00 | Aťan

Tajně jsem doufal, že v komentářích bude mít úvaha grády, a povedlo se. Sio, tentokrát s klidným svědomím podepíšu každé tvoje slovo, mluvíš mi z duše. Ideální je, mít dobrý pocit z práce i ze života po práci. A právě ve vyspělé civilizaci tohleto hapruje a čísla na to poukazují. U hladových národů to bohužel hapruje ještě víc. Takže zlatá střední cesta? Asi jo...

Hannazko, posílám ti dva rohlíky se salámem. :-)

12.05.2008 19:41:00 | Aťan

Momentálně mám u sebe asi bůra a mám hlad. Ale doma v lednici mám papání, tak se těšim dom. Jsem v práci. Podnikám. A když se nedaří, tak holt nejsou prachy. Rsp. když klienti neplatěj, tak pak neni ani na pivo. A jestli jsem šťasná? Mnnno, na sebevraždu to rozhodně neni a optimismus mě neopouští! :o))
Jak říkáme my češi: KEEP SMILING!!!

12.05.2008 17:41:00 | Hannazka

Kdo najde štěstí a naplnění v práci, tak se odcizí živým lidem, rodině tuplem. Práce by měla být součást života, ne hlavní trasa. Jestli se mýlím, tak mě klidně oprav. Ve "vyspělé" civilizaci se o tom nemá mluvit, protože musíme co nejvíc ZABRAT. :-))

12.05.2008 14:01:00 | Aťan

Je mi to jasný, když budeme chudší, taky AUTOMATICKY nebudeme šťastnější. A vo tom to je... :-) Zakopanej pes je jinde. Neumíme si v klidu užít to, co máme.
U tebe to vidím tak, že si taky postavíš ten samej barák a zadlužíš další dvě generace, nebo ho známému podminuješ. :-)) (neber to osobně, dělám si legraci)

12.05.2008 13:45:00 | Aťan

vždycky tak čas od času mě přepadne takový dojem, že na penězích vlastně nezáleží a že životní štěstí je v něčem jiném. No a pak přijdu ke známému do nového baráku za 20 mega a říkám si: musíš chlapče v tom životě pořádně zarobit! dá se vyžít i s málem, ale s prachama se dá žít mnohem příjemněji...

12.05.2008 11:18:00 | zemědělec Karel Motyčka

našťastie - mám more času,keď spím...

11.05.2008 19:22:00 | Tekla

Jsem hloupý a chudý, ale velmi šťastný!

11.05.2008 17:50:00 | Bíša

štěstí? co je to štěstí?...muška jenom zlatá...hihih

11.05.2008 17:32:00 | maena

Churry, moje dcera Katka má do Finska taky namířeno, protože miluje Ville Hermanni Vala z kapely H.I.M. Mimochodem, nejstarší dcera Karla Gota žije ve Finsku s vynikajícím kytaristou ze skupiny Stratovarius.
Ale severské státy mají také hodně sebevražd, psychologové to svalují na nedostatek sluníčka.

11.05.2008 15:27:00 | Aťan

Sio, teď musím opravdu souhlasit se spare. Na štěstí si, podle mne, nikdo čas nemusí dělat. Buďto člověk ví, jak na to, nebo neví, nebo se to učí, nebo na to kašle. S časem to nemá nic společného. Leda smrt.
Mapříklad větička k přátelské polemice: Čím "schopnější" člověk, tím více pracuje a logicky má na "štěstí" méně času. - konec citace.
Tím, že jsi dal slovo "schopnější" do uvozovek, sám sis vlastně odpověděl. Tohle je právě omyl naší civilizace, která nám z reklam leje do mozku: musíš být schopný, nejlepší, nejrychlejší, nejbohatší, nejkrásnější... (hovno, hovno, slavný soude, říkám slovy klasika... :-)))

11.05.2008 15:21:00 | Aťan

Co Finsko? Už nějakej čas se chystám tam emigrovat...

11.05.2008 15:13:00 | Churry

Dovoluji si nesouhlasit se siorakem:
na štěstí není potřeba si dělat čas.
Co myslíte ?

11.05.2008 12:43:00 | spare

mixer je špatně!
akcie z ropných emirátů,,
přece

11.05.2008 11:29:00 | takova

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí