Bohatý nebo raději s přáteli?

Bohatý nebo raději s přáteli?

Anotace: tohle jsem viděla na vlastní oči a tak mě napadla tahle úvaha

Co se může bohatému člověku, který sedí uprostřed zahrady v dešti, honit hlavou?
Zamyšleně si podpírá bradu, zírá do prázdna.
Kouká do země a asi přemýšlí. Ale o čem? Na pohled zničený, jinak silný pán, který se na své zahradě prochází v golfovém oblečení s čepicí, která stojí víc než naše auto. Ted sedí, sám se svou samotou a přemýšlí. O čem?
Kapky na něj dopadají a on pořád nerušeně kouká.Třeba ho osvobozuje představa volnosti dešťových kapk. Třeba ho nudí život boháče.
Třeba si chce hrát jako malé dítě. Třeba je zničený životem.
Ťuká si na čelo, kroutí hlavou v negativním směru.
Nechce se mu zvedat i přesto, že ho jeho paní bere za rameno a chce mu pomoci domů.
Má všechno. Má obrovský dům, zahradu o kterou se každý den stará nejméně pět zahradníků.
Má tři auta, myslím žei spokojené děti, kteří k nim jezdí každý víkend na návštěvu.
Co mu chybí?
Podle mě nemá jediné – lásku. Chce psychickou podporu. Chce, aby si jeho paní sedla vedle něj a né aby ho tahala domů z deště. Chce si povídat.
Asi už ho unavuje svět intrik, hádek, úlisných nováčků, akcií a peněz.
Každý chceme být bohatý. Ten kdo tvrdí že nechce, lže sám sobě.
Ten kdo tvrdí, že peníze nejsou nic, také lže sám sobě, protože peníze jsou hodně.
Ale je otázka, co se z nás stane, když jich hodně budeme mít.
V koho se proměníme a v co se promění náš život.
S penězi jde všechno líp, je to tak. Bez pěnez? Už trochu hůř.
Když máme peníze, máme spousty nepřátel, kteří se tváří být našimi přáteli.
Jednoho dne o peníze přijdeme a budeme se sami divit tomu, kdo vlastně u nás zůstal.
Komu o peníze vůbec nešlo a kdo se za dobré přítele nejen tvářil, ale kdo jím vážně byl.
Autor PoeziGirl, 01.06.2008
Přečteno 284x
Tipy 3
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo, peníze bohužel hejbou světem. Pěkná kravina, ale líp to ty kokoti nevymysleli.. že? =)
Každopádně... nechtěla bych být bohatá!! Co potom se všema těma penězma dělat?!
Já.. chtěla bych si žít jako průměrnej člověk.. a hlavně mít kolem sebe přátele.. ale ty pravé!

21.07.2008 00:02:00 | Karlička

Peníze nejsou úplně špatné, jen když se jimi člověk nenechá úplně ovládnout a bere je jako nutné zlo.

/"Výpisek z četby", který s tím taky trochu souvisí:
Shall we buy a new guitar?
Shall we driving more powerful car?
Shall we work straingt throught the night? (...)
But never relax at all
With our backs to the wall/

01.06.2008 20:35:00 | J.U. Ray

Na druhou stranu si ale nemyslím, že by peníze byly jen špatné. Je možné jimi přispívat na dobré účely, můžu je dát tomu, kdo je potřebuje více než já. Rodina kvůli tomu nestrádá, máme se dobře. Mít se dobře není přece nic špatného. Důležité je jen umět s penězi nakládat a nestat se otrokem peněz.

S požehnáním

01.06.2008 12:58:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí