Nebezpečný internet

Nebezpečný internet

Anotace: pidiúvaha

Před rokem jsem si na Literu myslel, že je pro lidi hodně povzbudivé veřejně se vypsat ze smutných soukromých problémů. Dají tomu mnohdy uměleckou formu a uleví se jim, říkal jsem si.

Po roce sledování si to už nemyslím. Psát stále jen o sobě a svém trápení zřejmě úlevu nepřináší.

Opět jsi napsala krásnou uměleckou báseň o žiletce a otevřených žílách...
Autor Aťan, 06.06.2008
Přečteno 444x
Tipy 30
Poslední tipující: Douša, 6thSun, Žqáry, Zerkalo, maena, Bíša, Alex Foster, David., Chancer, spare, ...
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ne, jedná se o naší narcistní epochu!

13.07.2008 21:28:00 | 11477

Já bych řekla, že to pomůže :) ale jen krátkodobě... ale pořád je to podle mě lepší forma výlevu než ti, co si vezmou žiletku... já jsem kdysi na tohle téma taky hodně psala... ještě pod jinym nickem... a myslim si, že i když dlouhodobě to bylo k ničemu, tak to alespoň krátkodobě pomohlo... podle mě je to forma ventilace a možná u některých i to, že si dokazují, že ještě dokážou cítit... ale podle mě záleží případ od případu :) někteří podle mě píšou jen aby byli zajímaví... a jiní proto, že jim to přináší krátkodobou úlevu :) a hlavně když má člověk dobrou náladu tak se píše hůř :) pokud nemá dostatečný smysl pro humor jako například Ty :P

09.06.2008 20:16:00 | Duše zmítaná bouří reality

Ale ne, občas si taky napíšu pro úlevu, ale já osobně spíš radši píšu takové úvahy nebo myšlenky...a legraci mám sice rád (černý humor nevyjímaje), ale psát to je jiná věc, navíc od toho tu jsou už ostřílení mistři ;-)
A ze všeho nejradši lidi provokuju...podle mě je to osvědčená cesta za získáním pozornosti a oslovením širší veřejnosti!
Mimochodem, kdo tady psal o žiletkách? Chtěl bych si to přečíst...

07.06.2008 13:22:00 | Chancer

S těmi diagnózami je to opravdu složitější, depresivní chování i nálada může být jak projevem psychózy, neurozy i poruchy osobnosti. Antidepresiva jako lék poměrně dobře zabírají, ale musí se brát pravidelně a velmi dlouho. Často se předepisují lidem preventivně při těžkých životních situacích jako je rozvod, smrt v rodině apod.. Ale výraz deprese je tak zprofanovaný, používáme ho aniž o tom přemýšlíme asi všichni. kdo byl nebo je depresivně nemocný se v tom těžko může vyžívat. Případy, které se tu vyskytují, budou podle mě spíš ty poruchy osobnosti..

06.06.2008 20:40:00 | sioned

Sio, člověk s maniodepresivní psychózou, jakou máš asi na mysli, zřejmě nemá zájem psát, na Liter už vůbec ne. Tady budou lehčí formy, ale zato vytrvalé.

06.06.2008 20:03:00 | Aťan

Taky si občas říkám, že by bylo lepší vypsat se z pochmurné a depresivní nálady zrovna tady, ale pak mi přijde blbý obtěžovat s tím zvětšiny úplně cizí lidi, prostě by se mi to příčilo. A ty úžasné depkoidní výplody o žiletkách fakt "miluju"...

06.06.2008 18:23:00 | Grafomanická MIA

Ale je fakt, že když si čtu své básně z depkoidního období, tak se mi líbí víc, než ty bláboly co píšu teď... :-)

06.06.2008 14:01:00 | Popelka

Tebe mám přečtenýho - když je ostatním blbě, tobě je nejlíp. :-)))

06.06.2008 13:45:00 | Aťan

...já to mám tak ...když si tu blábolím smutně, depkoidně, zbaběle, hnusně tím se ve skutečnosti cítím lépe ...prostě, když mi je fajn ostatním je blbě :) ...a jinak je mi taky dobře :)) ...

06.06.2008 13:42:00 | WhiteSkull

někdy nemají sílu - ale mnohdy si v tom dotyční přímo libují ... však ono je to jednodužší nechat se litovat a utěšovat, než se začít "prát" s tzv. špatným osudem

06.06.2008 12:33:00 | Sandra_T

U nicků je to ošidný - pod depresivním jménem se může skrývat recese. Pár nicků jsem si otevřel právě pro jejich vtipnou neobvyklost. :-)

06.06.2008 12:11:00 | Aťan

Aťane díla jak díla... ale někteří si dávají už i takové depresívní přezdívky, které v překladu říkají lituj mě předem, už nemohu dál

No už raději mlčím ... páč moje přezdívka by se dala vykládat taky všelijak hihi

06.06.2008 12:05:00 | Popelka

Sandro, ty jsi naštěstí jiný případ - u tebe zafungovalo "vypsání se". Tahle úvaha je spíš o lidech, kteří se celý rok točí na jednom bolestném tématu, nemají sílu z tohoto kruhu vystoupit. Ať už to je nešťasná láska, samota... atd. Tady už nefunguje úleva z toho, že se to hodí na papír. Jen se bolest a depka přikrmuje...

06.06.2008 11:34:00 | Aťan

Vypsání se ze soukromých smutných problémů musí být povzbudivé a to aspoň natolik, že se z toho u někoho může stát závislost.

06.06.2008 10:57:00 | sioned

... třeba u mě to funguje a psaní přináší úlevu. Taky jsem kdysi psala o smrti (ikdyž ne s žiletkami) a právě to, že jsem to napsala, mi pomohlo, abych si uvědomila jaká pitomost by to byla, škoda, že jsem tenkrát spoustu věcí vyházela - docela bych si to po sobě teď chtěla přečíst.
Mám ale dojem, že poslední dobou je "in" být tak trochu vyšinutý a pořád být na kraji zhroucení a v depresi (a to za každou cenu), spokojenost sám ze sebou nebo romantika to se nenosí ... teda ne mezi těmi -náct, jak to tak vidím kolem sebe

06.06.2008 10:56:00 | Sandra_T

jo ale taky jsou lidi co si v depresích přímo libují tak těm se těžko něco říká

06.06.2008 10:32:00 | zemědělec Karel Motyčka

podle mého neodborného názoru je pěkná blbost léčit si deprese depresivníma povídkama. mně se nejvíc osvědčilo psát v depresi co nejveselejší věci, můžu to každému doporučit.

06.06.2008 10:30:00 | zemědělec Karel Motyčka

K žiletkám a pouštění žilám se vyjadřovat nebudu, zase bych se nasral...

06.06.2008 10:22:00 | Eclipse

Problém je v tom, že to už mají mít za sebou a na Liter házet "to ze šublíku", no a v zápětí by se témata měla změnit... etc,etc... Pokud to nefunguje je deprese hustá jak kafe po mejdanu, a tady by měl nastoupit psychiatr..."o)

06.06.2008 08:57:00 | Churry

To je sice pravda, ale když téma "mé smutné JÁ" trvá rok, něco tady nehraje... Kde je ta slibovaná úleva? Dost autorů to dotáhlo až k odejití a antidepresivním pilulkám. Nenašel jsem autora, kterému tohle omýlané téma pomohlo.

06.06.2008 08:53:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí