Studené slunce

Studené slunce

Anotace: Tu úvahu sem dávám znovu po čase :-)

STUDENÉ SLUNCE

Někdy mám krutou, bolestivou touhu po svobodě. To je pochopitelné. Podivnější je, že důvody, pro které po ní toužím, jsou často snílkovské, dokonce malicherné. Člověku se zabodne do srdce představa nějaké malé radosti, která pak zastupuje celý složitý pojem volnosti. Například hnízdo kosa, které jsem objevil nad schody vedoucími do stinné, zapomenuté zahrádky, kde jsem začal pěstovat růže. Kos si tam postavil hnízdo, samička seděla na vejcích a ustrašeně pozorovala, jak jdu kolem a dělám, jako bych ji neviděl. Ta vzpomínka mne dlouho trápila. Pak ovšem jsou tu ty veliké věci, láska a stesk po lidech. Ten pocit zlý, hlodavý, že prchá čas, který se nevrátí. Ale s těmi velkými bolestmi se už člověk naučil zacházet, zkrotit je, takže ulehnou poslušně na povel jako tygři v manéži, ale ty malé ostny bodnou nečekaně, hluboko a pozoruhodně dlouho krvácejí.
Autor Zasněný básník, 07.06.2008
Přečteno 460x
Tipy 14
Poslední tipující: Bánší, Zahleděná do vzpomínek, Talisman, Xindy, Tsuki, Adrianga, saddova, Bíša, Yenneä, Jiparo, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úžasně čtivý a má to dobrou myšlenku...

22.03.2009 11:45:00 | Black__blighT

krasne :) a prave teraz maju pre mna otazky slobody kvoli precitani istej knihy odost iny vyznam,hlavne tej slobody v neh menovanej,ta tvoja sloboda,o ktorej snivas je ina,je to skutcna sloboda nezavezujuca cloveka k nicomu

23.12.2008 21:08:00 | Terulienka

úžasný...

19.11.2008 21:54:00 | Leonkaaa

hmm, tohle je dobry, vic nez to, v basnich mas slovosled desnej,ale tady je to uplne o necem jinym..super...tipas jak vysitej :)

03.08.2008 16:48:00 | saddova

...tady se nedá nic vytknout :) ...čte se jedním dechem a každého do sebe "vtahne" :))

09.06.2008 14:18:00 | Jiparo

Nádherný,takový moc pěkný,metafory,básnický...takovýhle díla miluju!!:)

08.06.2008 10:09:00 | dreamer.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí