Deník Anny Frankové

Deník Anny Frankové

Anotace: Papír je trpělivější než lidé...

Vlak se pomalu rozjíždí a já otevírám knihu, co jsem právě koupil. V zapadlém antikvariátu ležela skoro zapomenutá mezi budovatelskými romány, které si stejně nikdo nekoupí. Zřejmě protože byla zastrčená tak vzadu, ji nikdo nekoupil.
DENÍK ANNY FRANKOVÉ, růžové písmo na bíločerné obálce, které dominuje tvář dívky, která je autorkou.
Pomalu se dávám do čtení jejich deníkových zápisků, které si psala v době druhé světové války.
Papír je trpělivější než lidé…píše hned zpočátku svých zápisků, když osvětluje, proč vlastně deník píše. Věta, co mě zaujala a já zvedám oči od knihy. Dívám se, jak krajina kolem rychlíku mizí, a přemýšlím o pravdivosti tohoto sdělení. Papír je trpělivější než lidé…věta mi pořád naskakuje a já si uvědomuju, že to tak je. Vidím sebe, jak otvírám šuplík a beru sešit, kam píšu všechno, co mě napadá. Zklamání, radost, hysterické výlevy, často věty bez smyslu, aktuální nápady, básničky, věty, co se mi líbí, citáty, povídky, ve kterých píšu o jiných, ale stejně je to o mě. Listy nad kterými se mi kolikrát chce smát, někdy brečet, někdy ani nevím, že něco takového jsem napsal, někdy se mi znovu v menší míře připomene pocit úlevy, který na mě padl, když jsem něco napsal. Něco, co prostě muselo být řečeno, ale nebyl nikdo, kdo by vyslechl, nebo nebyla odvaha, abych se odvážil někomu říct, co se mi honí hlavou. Vím, že by přišlo nepochopení a zklamání. Zklamání nad tím, že není nic takové jaké se zdá, že věci jsou jiné a já jsem jiný, než bych k všeobecné spokojenosti měl být.
Sešit obsahuje můj pocit, který jsem do toho vložil, napíšu všechno, co jsem schopen papíru sdělit, ale třeba jinému člověku bych to nebyl schopen říct. Až když se skláním nad papírem, tak jsem to já…a papír neuteče, nestane se, že nebude poslouchat, nebude mít čas. Neodsoudí, neřekne ne…
Přečteno 431x
Tipy 9
Poslední tipující: Angee, Anita Buchtová, Bíša, Alžběta., W.O.K.O.
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc krásná myšlenka a já s ní plně souhlasím! Když se není komu svěřit, papír má pochopení, ale kromě papíru také existuje tmavomodré zákoutí, kde je plno chápavých duší... ST! :-)

10.03.2009 20:55:00 | Anita Buchtová

Tuhle knížku bych chtěla číst. Větu jsem taky slyšela a musím dát celé téhle úvaze jenom a jenomo za pravdu...

08.03.2009 12:51:00 | Frýda

:+))

16.12.2008 23:47:00 | Bíša

Papír sice nepotěší, neodpoví a neobejme, ale taky nezradí, nepodrazí a neukřivdí. A v tom je ta jeho obrovská výhoda.
Pěkně napsaná úvaha.

31.07.2008 20:59:00 | Alžběta.

Deník Anny Frankové, má oblíbená kniha. Ta holka byla sakramentsky chytrá a nadaná, a ty taky, bereš svět tak nějak podobně jako já, až se mi tomu nechce věřit...

28.06.2008 19:38:00 | W.O.K.O.

...ale ani neporadí,neutěší ... neodpoví a neobejme.. jinak je to ale hezký :).

19.06.2008 16:01:00 | Karička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí