paměť

paměť

Anotace: je to nedotažený, ale co už

kdybychom ztratili paměť bylo by to tehdy pravé žití. Jen ze dne na den. Když by bylo podešti, bylo by mokro a my bychom vstoupili na nějaké suché místo, třeba vstoupili do tramvaje. Ta by byla pravděpodobně prázdná, neboť všichni zapoměli kam měli jít a jet. My jsme sem vstoupili jen náhodně, třeba sme byli zvědaví, kdo ví. Tak právě a snad i jedině tím jsme přinuceni přemýšlet:Co je to za stopy jenž nás sledují? Proč šlápoty jsou, proč vedou až k našim a pod naše nedbale odpočívající boty, které mame otočené jakoby nic směrem do uličky, pro případ útěku. Pak máme velkou šanci, že na to přijdeme, zjistíme, že zapomínáme. A tak si napíšeme krátké vzkazy na příští dny. Kdo jsme a proč jsme napsali tento vzkaz.Napíšme si plány , co jsme včera nechtěli zapomenout a pak už jen budeme doufat, že ten vzkaz jsme psali opravdu my a ne nikdo jiný a není to jen legrace. A tak každý nový den řekneme lidem to samé, řekneme že žijeme tak a tak, ať si také píší vzkazy a plány.Atakhle to půjde mnoho měsíců a let vzkazů na další dny bude stále více přibývat. už jen přečíst bude znamenat sedět nad nimi tolik hodin. A ten čas, co zbývá se nám bude jevit jako příliš drahý, než abychom přemýšleli nad tím proč jsme od přírody stavěni tak, že zapomínáme.
Autor ratvasilis, 28.06.2008
Přečteno 299x
Tipy 1
Poslední tipující: Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

a ještě k té paměti- já jen abych to upřesnil můžeš klidně ztratit paměť jen určitého úseku života nikoliv celého a to přeci neznamená že se přestaneš chovat jako člověk, že se zapomeneš oblékat atd. V podstatě jsem tím odkazoval(jen tak okrajově) na filozofii S. Kierkegaarda. Tím hlavním bodem k zamyšlení má být poslední věta!Ale jinak jsem rád za komentáře.

30.06.2008 08:47:00 | ratvasilis

děkuju za komentáře, opravdu je to myšleno s nadsázkou ale jako recesi to moc neberu (možná takovou malou,ale to by bylo na dlouhý povídání). Pravdou však zůstává, že v téhle úvaze vlastně nejde ani tak o paměť.

30.06.2008 07:43:00 | ratvasilis

Já teda souhlasím, vždyť je to jen nadsázka... dobrá recese:)

29.06.2008 12:35:00 | Grafomanická MIA

To by teprve bylo to pravé žití jo?? Kdybychom přes noc vsechno zapomeli: reč, kdo jsme, na naše přátele, jak si vlastne dojit na zachod??
Kdybychom nemeli pamet, neumeli bychom formulovat slova, nemohli bychom myslet.
Myslim, že s tvoji uvahou nesouhlasim.

28.06.2008 22:30:00 | davedav

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí