Děti a smrt

Děti a smrt

Anotace: Dcerám Kristýně, Kateřině a Markétě

Úryvek z Literu: Ve tvých vzpomínkách se rozplynu, / odložil jsi mne / jako nepotřebnou věc. / Z mého zápěstí / prýští teplá krev...
Úryvek z novin: Šestnáctiletá dívka z Broumovska spáchala z nešťastné lásky sebevraždu. Rodiče jsou v péči psychiatrů.

Smrt, která nemusela být. Není nic hrůznějšího, než zbytečná smrt vlastního dítěte. Vlastně ne... pletu se. Existuje ještě horší varianta: když z vašeho milovaného dítěte „vyrobí“ vraha.

Malý dvanáctiletý Alim dostal uniformu, pravidelnou stravu, malý žold, odlehčenou automatickou zbraň s ostrými náboji a čtyřměsíční vojenský výcvik. Ten zakončil maturitou: velitel mu rozkázal zajít do sousední vesnice, tam zastřelit svého kamaráda, se kterým si ještě nedávno hrál. Před zraky zoufalých a bezmocných rodičů. Kdyby rozkaz nesplnil, byl by sám před svou jednotkou popraven. Kázeň a disciplína musí být!!! Po splnění rozkazu se s Alimem „počítalo“ do bojových akcí. Dnes střílí do vojáků i bezbranných civilistů. Aby mu nevadilo zabíjet děti a ženy, fasuje alkohol a drogy.

Nevím jak vy, ale já si větší hrůzu nedokážu představit.

Přidám trochu suchých čísel: mezi Súdánem a Zimbabwe je asi 200 000 vojensky vycvičených dětských vrahů. Barma 80 000, Nepál 6 – 9000. Výcvikové dětské tábory jsou také na Srí Lance, v Kolumbii, na Filipínách, v Čečensku a na Balkáně.

Všude mají lidi svá trápení, ale v Africe několikanásobně větší. A sebevraždy z nešťastné lásky? Dcerušky moje milované, vaši ZBYTEČNOU smrt bych nepřežil...
Autor Aťan, 13.07.2008
Přečteno 896x
Tipy 71
Poslední tipující: Marz, Radhuza, Yendas, Iv, Werika, Tempaire, Květa, Thesssinka, Verule, ABC, ...
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (18)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

..a toto jsem si přečetla "k obědu". ty máš opravdu hodně široký "záběr", smekám :)

22.04.2013 13:22:20 | Radhuza

dobrou chuť :D

22.04.2013 13:30:48 | Aťan

Pročítám tady na Literu nějaké starší úvahy a tahle - to je fakt síla - uff - taky si to ani nedokážu představit - bezcitní vrazi a smrt svých dětí. Vždycky, když čtu něco podobného, tak si říkám, ještě štěstí, že žijeme tam, kde žijeme - alespoň zatím. Snad se takových věcí někdy nedočkáme i u nás...

16.12.2010 13:47:00 | Yendas

Je to hrůza.Taky mráz po zádech.

23.05.2010 05:13:00 | Iv

Z toho mu jde úplně mráz po zádech...

12.04.2009 15:25:00 | Werika

Hustý...a hodně k zamyšlení

04.01.2009 19:22:00 | Květa

Já..., nemám slov.

29.11.2008 20:39:00 | Verule

...nedávno jsem četl o dětských komandech v Siera Leone ...ještě teď mi je blbě ...děti jsou děti ...poslušný materiál ...ty svině co je učí je třeba popravit ...
...že u nás v reálném blahobytu někomu rupne v hlavě to chápu ...bylo to, je a bude ...

25.07.2008 13:45:00 | WhiteSkull

Dceruško, nejsem žádnej tyran. Michal ať si sám vybere, jak ho mám zabít... :-)

15.07.2008 23:27:00 | Aťan

Proč zbytečnou? Si to vyřiď s Michalem :-)

15.07.2008 23:14:00 | Casmaria

budu reagovat úryvkem z jednoho svého dílka:
...
Někteří jdou hrdě - do misí, do boje,
jiní jsou nahnáni - jak stádo do hnoje.
Jedněm jde o žold, o slávu a sílu,
ti druzí nevědí, co je žít v míru.

Proč někde se bojuje, co paměť sahá,
jinde z míru do války přejít je snaha?
V takovém boji smrt viníka nehledá,
bere si životy, jak smetí je zametá.

Tam děti už dávno střílí do lidí,
matky jim zabili, svůj osud v tom vidí.
Otcové mrtví, či zranění, mrzáci.
"Jděte a bojujte, teď jsou z vás vojáci!"

15.07.2008 12:30:00 | Sandra_T

Taky jsem četla Epochu.... Tyto věci... Nejsou ani k pláči... Neexistuje nějaký prostředek, jak vyjádřit to, co to ve mě způsobuje... Vztek, nenávist, nespravedlnost...

15.07.2008 11:03:00 | Simísek

Mrazí mě z té představy... a bohužel dobře vím, že je to krutá a bolestná realita a hlavně mocenské zájmy těch, pro které lidský život je jenom věc, kus..a hlavně myslí na svůj prospěch.
Už několikrát mě napadlo, že nemůže být nic horšího, než přežít své děti...Lepší o tom nepřemýšlet. Též mám zamilovanou dceru s citlivou duší ( po mamince :o)) ) a snažím se o rady do života, že nikdy není tak špatně.. a že se má vždycky kam vrátit. To si myslím, že je nejdůležitější.. aby človíček věděl, že má někde otevřenou náruč a domov..
Bohužel na třetí svět se to aplikovat nedá.:o((
Labuť

15.07.2008 03:10:00 | labuť

Rozumím. :-)

14.07.2008 14:06:00 | Aťan

Ta nadsázka se netýkala tebe,ale mne = výsledný efekt, každý chápe po svém..."o)

14.07.2008 14:04:00 | Churry

To Churry: Došlo k nedorozumění. Já nepoužil ani zrnko nadsázky. V komentech vysvětluji oč mi jde.

14.07.2008 12:57:00 | Aťan

Aťane, je zvlkáštní, jak vlastní myšlenka působí na okolí, moje Odkecaná generace byla taky v nadsázce, a... "o)

14.07.2008 12:30:00 | Churry

Hej, vlak už mám zabranej já!

Jinak: Víte, já to taky, jako vy všichni tady nemám jednoduchý, a na sebevraždu jsem nikdy pořádně nepomýšlel...Vždycky jsem věděl, že by to mí nejbližší těžce nesli, až neunesli, tak už kvůli nim bych to neudělal.A navíc, moje milovaná osoba by si myslela, že by to bylo kvůli ní, a to by ji trápilo...A to, samozřejmě jako každej blbej zamilovanej kluk, bych rozhodně nechtěl...

Ještě jinak, o tom třetím světě:Je to pravda, a když nad tím někdy přemýšlím, docela mě to sere, ale já jim nijak moc pomoct nemůžu, snad se jen modlit...

14.07.2008 12:04:00 | Alan Black

To Churry: nepsal jsem to v depresi, spíš jsem to pojal jako prevenci pro naše (moje) holky. Zamilovaných kluků je taky dost, kteří skáčou kvůli holce pod vlak.

14.07.2008 09:38:00 | Aťan

Ono se od samého začátku vědělo, kdo v které zemi za co může a kdo jim zbraně dodává a mastí si kapsu. Jenže nikdo to neumí nebo nechce zarazit.
Hlavně jsem chtěl našim dcérenkám říct, až budou chtít polykat prášky, protože ten JEJÍ nezavolal - ať se podívají i na trápení těch druhých. V dnešním mediálním světě to není žádný problém. Hlavně se nehnípat jen a jen ve svých bolístkách...

14.07.2008 09:30:00 | Aťan

Pravda, pravda pravdoucí...

14.07.2008 07:36:00 | .K.r.i.s.t.y.

Proboha, Aťane, ty taky? Co to máme za depresivní nálady? "o)

14.07.2008 00:15:00 | Churry

Čtu si to jako memento. Ale tyto hrůzy se dějí v zájmu
mnohých mocností a zbrojních koncernů...

13.07.2008 22:16:00 | Bíša

Ani já si větší hrůzu představit neumím. O to horší, že to tam není výjimkou. Běhá mi mráz po zádech.

13.07.2008 21:56:00 | Dota Slunská

Souhlas, v tomhle je zatraceně obrovský rozdíl!!! Co jsou naše ubohé starosti v porovnání s tím, co se děje ve třetím světě?
A nedá se to vrátit. Je mi teď skutečně do pláče...

13.07.2008 21:39:00 | Chancer

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí