Eutanázie..

Eutanázie..

Anotace: ..dá se zneužít, ale pro mnoha lidí by byla skutečným vysvobozenim

Život není povinnost. Je to dar, se kterým si každý musí naložit, jak uzná za vhodné. Proto nikdy nepochopím, proč u nás není legalizovaná eutanazie. Máme právo se narodit, tak máme právo i zemřít. Když se někdo trápí a smrt je pro něj vysvobozením, nevidím důvod, proč nesmí být osvobozen od té bolesti. Žít je krásné, ale přežívat a modlit se za to, aby ten den byl náš poslední, nemá nikdo za potřebí. Když si pacient eutanázii přeje, mělo by se mu vyhovět. Jasně, dá se to zneužít(všechno se dá zneužít), ale mnoha lidem, kteří trpí nevyléčitelnými a bolestnými onemocněními, by to pomohlo.Je srdcervoucí koukat na jejich obličeje plné bolesti, které prosí o smrt…
Autor Mademoiselle S., 22.07.2008
Přečteno 361x
Tipy 2
Poslední tipující: Alžběta.
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já jsem taky pro eutanazii stejně jako každý člověk, který nechce skončit v bolestech a čekat na vytouženou smrt. Zneužít se to dá, ale řekněte mi, co ne?

26.07.2008 18:44:00 | Alžběta.

Já osobně jsem pro legalizaci...
Je pravda, že cokoliv se dá zneužít, že i lidé postiženi nemocí AIDS a dalšími nevyléčitelnými mají právo, aby o ně bylo pečováno. Ale s vizí, že dřív nebo později zemřu a budu každým dnem trpět většími a většími bolestmi...?

23.07.2008 11:21:00 | Simísek

jo, dá se zneužít... ostatně co ne? Avšak jedná-li se o euthanasii, nelze jen říct ANO, legalizova, nebo NE. Není to tak jasně dané, jde tady o lidské životy, se kterýma se nemá a nesmí zahrávat (ač to mnozí dělají). Není to jednostranné. Vzhledem k tomu, že shodou okolností je téma mý diplomky právě otázka euthanasie, tak jsem přečetla mraky informací, které mě utvrdili v tom, že člověk má mít právo na euthanasii a to nejen ten, který je schopen se o tom sám vědomě rozhodnout, ale i ten, který tuto schopnost pozbyl, či jí nikdy neměl tj. lidi v komatu ale třeba i postižení novorozenci. Čímž rozhodně nechci říct, že bych nějak snižovala hodnotu života postižených lidí, to v žádném případě... Pouze vyjadřuju názor ovlivněný díly australských filosofů P. Singera a H. Kuhse... jsou-li povoleny potraty postižených jedinců (a nej postižených), je stejně morálně ospravedlnitelná euthanasie pro postižené novorozence (samozřejmě s opravdu vážným postižením jako je spina bifina atp.)páč možnost euthanasie jim "ušetří" případné další trápení...
Já jsem teda rozhodně pro legalizaci, avšak neměli by o tom rozhodoval laici, museli by se stanovit přesný podmínky, tresty za jejich porušení.... funguje to tak v Holandsku, Oregonu, albánii a jiných zemích, což myslím dokazuje fakt, že její legalizace by možná byla...
/sakryš, to jsem se rozepsala :-)

23.07.2008 04:49:00 | Caracol

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí