kniha Dokud tě nenajdu John Irving

kniha Dokud tě nenajdu John Irving

Anotace: Jakýsi pokus o recenzi nebo spíš úvaha nad přečtenou knížkou..

John Irving - Dokud tě nenajdu
recenze

Velmi obsáhlá kniha, která sleduje životní příběh herce Jacka Burnse společně s osudy jemu blízkých lidí. Příběhu na první pohled dominuje sex, který utváří chování hlavních postav, formuje jejich soukromé sexuální chování, a nakonec přístup k životu vůbec. Jack sám je v dětství obětí sexuálního zneužívání, tato událost ale není hlavním motivem příběhu, stejně ani další sexuální témata jako promiskuita, prostituce, homosexualita, vaginismus...
Prostřednictvím Jacka máme možnost přemýšlet o spoustě dalších fascinujících tématech.
Například o prožitku vlastního dětství, schopnosti analýzy vlastních vzpomínek, míra jejich autentičnosti jako stavebního kamene pro náš dospělý život.
Dále svět tetování, potřeba poznamenávat se na vlastním těle, snaha zachytit nezvratně zážitky, o které jinak přijdeme, spojit je s bolestí, byť jsou často bolestné samy o sobě. Tetování jako sentimentální suvenýr na událost z našeho života nebo jen módní záležitost a zoufalá potřeba skrýt stud a oslovit v zoufalé snaze o sblížení.
Svět herectví, filmů, přebírání a používání replik oblíbených postav k hledání vlastní stylizace. Herecké nadání jako vyjádření neuspokojení nad sebou samým a potřeba úniku do jiných osudů.
Téma psychické poruchy jako vyústění životních peripetií člověka.
Tíha nevyhnutelnosti osudu, snaha uniknout..Svobodná matka zoufale hledá otce svého syna, ve snaze dovést ho k odpovědnosti tak urputně, až se tato snaha změní v destruktivní chování, které rozvrací život všem zúčastněným ve jménu úsloví všechno nebo nic, buď chceš nás oba nebo dítě nikdy neuvidíš. Je to syndrom zavrženého otce, který utváří hlavní motiv příběhu, bolestně mění život nejen otci, ale i matce a v první řadě poznamenává dítě samotné.
Je to kniha o hledání, nejen o hledání ztracené první lásky z pohledu Jackovy matky a následném zavržení mužů vůbec a z toho plynoucího,byť neuvědomělého postoji k synovi, ale i o hledání vztahu k upíranému dítěti, rostoucím náboženském zanícení, tetovací mánii a zkušenosti s psychickou nemocí z pohledu otce. O hledání pravdy o svém dětství, ze strany dítěte, Jacka Burnse, hlavního hrdiny, čtyřletého chlapce, třicetiosmiletého muže, který konečně nachází nejen svého otce, ale především sám sebe.
Autor sioned, 11.08.2008
Přečteno 379x
Tipy 3
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí