Na věku nezáleží

Na věku nezáleží

Anotace: Název myslím řekne vše a mám takový dojem, že nebudu jediná, kdo si něco takového myslí.

Všechno nezáleží na věku, tak bych se ještě před několika dny bránila. Vždyť jsou okamžiky, kdy je jedno, jestli vám je patnáct, dvacet nebo třeba šestaosmdesát. Život někomu mohu zachránit a přitom nemusím být dospělá. Můžu pochopit věci, o nichž se tvrdí, že "jsou pro starší". Nesejde na věku, záleží na tom, jak jsme opravdu vyspělí v našem nitru. Tohle bych řekla a domnívám se to stále, ale skutečnost je dnes naprosto jiná. Co zmůže někdo, kdo ještě nedosáhl plnoletosti, když si o něm každý řekne: "To je ještě dítě, neví, co říká ani co dělá." A to nejspíš opravdu tíživá většina "dospěláků" řekne. Jenže ne všichni jsou stejní, a ne všuchni pak mají ty samé možnosti. Jsou i tací dospělí, co se rozumem vyrovnají sotva desetiletému dítěti a to nemluvím o těch, co jsou nějakým způsobem postižení, tak proč by vlastně nemohli být i tací, co by dokazovali opak? Že i někdo, kdo ještě není právně uznán za právně odpovědného, že i někdo takový může jednat jako dospělí a může si být plně vědom toho, co dělá a co je potřeba.
Pravda bude asi taková, že to si prostě nikdo nepřipustí. Ale proč? Jen si to vezměte, takový Paolini, autor Eragona, bylo mu patnáct, když tu knihu napsal. A měl rodiče, co vlastnili nakladatelství, a tak byla jeho kniha vydána. A co někdo, komu je taky patnáct, ale takové štěstí na rodiče prostě nemá? Kdo mu tu knížku vydá? Mohl by to přeci být další bestseller. Na to se ale nikdo nekouká, předpoklad je zřejmě takový, že když je někomu patnáct, tak je to ještě malý nevědomý usmrkanec, co si jen něco usmyslel. A že mluvím z vlastní zkušenosti. Mám jen možnost zapojovat se do literárních soutěží, ale proč nemám tu možnost, aby mně, jako "patnáctce", vydali román? Vždyť mohu být stejně dobrá jako každý jiný spisovatel, který už má osmnáctiletou hranici za sebou. A to nedokazuje jen Paolini, jsou i další, jenže to je-jak se zdá- většině lidí vlastně úplně jedno. "Je vám patnáct, tak to zkuste až za tři roky a třeba se to povede, zatím si to strčte za klobouk."
A opravdu tedy na věku nezáleží? A je to spravedlivé?...
Autor Moriwen, 21.08.2008
Přečteno 464x
Tipy 1
Poslední tipující: Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Co se týče psaní je lepší počkat a pak si to za nějakou dobu přečíst znovu. Vždy se pak na to člověk dívá jinýma očima, obzvláště, když jsou ty oči vyspělejší. Ale když se chce člověk prosadit i třeba v patnácti, tak se mu to podaří. Stačí jenom chtít.

22.08.2008 18:42:00 | Andreu Nach

Díky bohu že to chápe i někdo další! To je taky důvod, proč se svými pavýtvory nelezu do vydavatelstvík už vidím, jak by se na mě dívali. Proto radši počkám ten rok a pár měsíců.

21.08.2008 18:49:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí