10 ranních povinností

10 ranních povinností

Anotace: Od kolébky do hrobu...

10 ranních povinností

Ať se to zdá jakkoliv neuvěřitelné, celý náš život se dá přirovnat k 10-ti běžných ranních úkonům. Říkáte si, že je to nesmysl? Máte pravdu, není to celý život, ale 10 nejdůležitějších období, kterými si podle mně všichni projdou. V téhle chvíli, kdy tuhle povídku píšu, jsem přesně mezi druhým a třetím bodem. Je 31. srpna, zítra jdu první den na střední školu. Už jen proto se Vám může zdát zbytečné to číst... Jsem přeci holka na začátku života. Ale i přes to, Vás prosím, čtěte dál...

1. VSTÁVÁNÍ
Počátek dne, počátek nového života... Právě jsi se, milý člověče narodil. Ráno člověk nikdy neví, co přesně ho ten den čeká. Stejně ani ty nemáš ponětí, jaký bude tvůj život. Tak ti do něj přeji hodně štěstí!

2. PROCVIČENÍ
Protahuješ svaly a klouby. Rosteš. Procházíš si mateřskou a základní školou. Poznáváš první lásku, první zklamání, problémy... Získáváš nové zkušenosti a vědomosti.

3. ČIŠTĚNÍ ZUBŮ
První povinnost, která tě ráno čeká. Je to přesně jako chodit na střední školu. Můžeš i nemusíš. Pokud nebudeš plnit tuhle povinnost, zkazí se ti zuby. Když nebudeš chodit na střední, zkazíš si budoucnost. Bez výučního listu nebo maturity jsi nula!

4. SNÍDANĚ
Po několika hodinovém půstu jídlo. Je to jako odměna... GRATULUJI! Právě jsi vyšel střední školu!

5. SPRCHOVÁNÍ
Neskutečné blaho... To je tvé první milování...

6. KRMENÍ PSA
A další povinnost. Psem je vyjádřeno dítě. I na něj jednou příjde. Nic v životě není bez následků...

7. OBLÉKÁNÍ
Máš radost z nového trička? Ano, taky bylo pěkně drahé! Ještěže ti šéf zrovna zvýšil plat

8. MAKE-UP, ČESÁNÍ
Každé ráno se upravuješ, aby ses líbil. V životě to ale značí první vrásky a šedé vlasy, které takto skrýváš...

9. OBOUVÁNÍ, OBLÉKÁNÍ BUNDY
Už odcházíš? Ano, už je skoro čas... Víš, že brzy nastane. Víš, že brzy odejdeš... Navždy

10. ODCHOD Z BYTU
Pohladíš psa, poučíš ho. Vyslovíš poslední přání. Až za sebou zavřeš dveře, už nic nebude. Jen smrt.

A právě teď se zamyslete. Má snad tahle holka bez zkušeností v něčem pravdu? Jen v jediném bodě? Ve více? V žádném? Cokoliv je odpověď a žádná není špatná. Děkuji ti, čtenáři, že jsi četl dokonce. Teď už zbývá jen se rozloučit. Tak ahoj... Přeji ti krásné prožití všech Tvých zbylých bodů...

Katka Krejčová 2008
Autor Blackinka, 02.09.2008
Přečteno 294x
Tipy 6
Poslední tipující: Amable seňor Marek, Herbert Dalloway, Grafomanická MIA, Thesssinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Páni, Katy, tak tím jsi mi dost vyrazila dech. :-)
Je to hrozně moc krásný, ty myšlenky a v nich odražený průběh celého života. Myslím, že jsi to zachytila opravdu věrohodně. ;-)
Jednoznačně palec nahoru! ;-)

16.04.2010 18:36:00 | Amable seňor Marek

Má to něco do sebe... Ale je zajímavý se dívat, že lidskej mozek vidí všechno v souvislostech. Že pořád mu něco připomíná zas nějakou jinou věc... Myslím, že by se to dalo naroubovat i na nějakej jinej úkon než na vstávání. To ale nemění nic na tom, že je to krásný. ST

04.09.2008 23:58:00 | Herbert Dalloway

Já bych něco napsala, ale nemám slov:D Možná by bylo přehnané tvrdit, že tohle je fakt geniální myšlenka, ale mě nic jiného nenapadá:D Ta přirovnání... vynikající, fakt.

02.09.2008 16:51:00 | Grafomanická MIA

Zajimavá úvaha.. pravdivá :) ikdyž si myslim, že se skoro každý sprchuje před snídaní...

02.09.2008 15:34:00 | Thesssinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí