Absurdita dění v zemi české

Absurdita dění v zemi české

Anotace: Zamyšlení nad absurditami, které se vyskytují v současné době v zemi české.

Absurdita dění v zemi české

Je docela těžké uvést zrovna mě v údiv. To, co se děje v poslední době v naší zemi, ale i u mě nadzvedává obočí.

Jeden politik se rozvádí, zatímco si užívá s milenkou. Další činí totéž. Jiný, tentokrát zelený politik, posílá mail, ve kterém ženě nadává do krávy. Politici se fackují přímo před zraky občanů. Je tady korupce. V poosledním roce se toho nashromáždilo celkem dost – slovní urážky, fyzické napadení, nactiutrhání, podvody, lži, korupce....A tito lidé vedou náš stát. Nejvíce jsem se zasmál při jednom rozhovoru s panem Paroubkem, který jsem slyšel někde v rádiu. Připustil, že ho kdosi chtěl podplatit, ale on jako „čestný“ člověk si samozřejmě úplatek nevzal. Z hloubi hrdla jsem se zasmál. A pan prezident mlčí. Ten, který by měl takové jednání nejvíce odsoudit, mlčí. Případně poznamená, že to se děje všude a je to tedy asi podle něj normální.

Odevšad se šíří zprávy, jak skvěle si vede české hospodářství. Čísla a statistiky mluví za vše. Já se však ptám, co to přináší dobrého pro mě jakožto řadového občana? Výhod jsem zatím příliš neshledal. Za většinu položek v obchodě platím víc než předtím a za poslední rok mi zvedli plat o 600 Kč.

Uvažuji také nad tím, na co je tady policie. Za celý den, co chodím po městě, je vidím dvakrát. A vždycky si vozí prdel v autě. V životě jsem je neviděl, že by zastavili člověka, který nechává běhat po ulici bez vodítka a náhubku bojového psa. Zato je každodenně vídám v jednom nejmenovaném baru, jak tam v pracovní době popíjejí dvě hodinky kafe. Nechci shazovat jejich práci, ale podle mě se zrovna taky dvakrát nepřetrhnou, aby plnilii svou funkci, za kterou jsou placeni. A jestli to tak vypadá v celé cemi, jako že asi jo, tak to potěš!

Rovněž mě zaráží zkostnatělost úřadů a zákony, které se nedají obejít. Včera bylo ve zprávách, že zavřou na dva roky důchodce, kteří si na zahrádce pěstovali marihuanu. Přece musí být každému jasné, že to neprodávali. Prostě si z toho vařili čaj. Kvůli zákonům, které samozřejmě nelze obcházet, půjdou do vězení. Jak jinak? Vrah dostane deset let, důchodci dva. Nedávno jsem se ženil a se ženou jsme ztratili občanské průkazy. Bylo nám řečeno, že si musíme vyřídit OP na staré jméno, ten nám hned přestřihnou jako neplatný a my si zažádáme o nový OP na nové jméno a novou adresu. Zbytečné zdržení skoro o dva měsíce. Nechápu. Naštěstí se to pak podařilo vyřešit jinak.

V poslední době se mi to tady celé zdá postavené na hlavu. A co my s tím? Většina lidí napíše, že nic. Nemáme šanci to změnit. Jsme jen kolečka v soukolí. S tím souhlasím, máte pravdu. Ale můžeme změnit alespoň sebe. A tím, že změníme sebe, uděláme nejvíc, co jsme udělat mohli. V tomto soukolí opravdu sami moc nezmůžeme. Ale můžeme být pro ostatní alespoň příkladem vzorného chování a jednání. Aspoň tak dlouho, dokud nevstoupíme do politiky.
Autor Hippy, 12.09.2008
Přečteno 343x
Tipy 2
Poslední tipující: Jan na Druhou, Marco
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mystik - souhlasím. Pochopením motivů a chování do hloubky se zřejmě změna začne dít zcela sama. Člověk se ani nemusí o nic snažit. Pochopení a pravda člověka samy promění.

13.09.2008 13:01:00 | Hippy

Zajmavé zamyšlení a taky potvrzení toho, že to co vidím je opravdu pravda. A to je škoda. Máš pravdu, že nemůžeme nic změnit, jenom sebe, ale přeci jen kdyby jsme zapracovali tak se dá změnit...však jak začínaly revoluce? ;)

12.09.2008 21:59:00 | Marco

Politika není moje parketa ale něco na tom,co říkáš bude,když nemůžu změnit svět,změním sebe..:-)To je hluboké prohlášení které jsem si vzal za své dávno,ale ty to zřejmě budeš myslet jinak než já.Ty asi myslíš změnit se k lepšímu,já myslím pochopením sebe a svých skrytých motivů ať jsou jakkékoliv,nebo spíš porozuměním jim do hloubky.Pak se nemusíš snažit o změnu,ta se děje automaticky.:-)

12.09.2008 15:36:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí