Fantazie

Fantazie

Anotace: Měli jsme napsat krátkou řeč na libovolné téma, která mohla trvat jen dvě minuty a my ji museli umět nazpaměť. Tohle je ta moje...

"Použijte svou fantazii." Tak pouze takto nám osvětlili téma této práce, řekla jsem si tedy, proč nemluvit zrovna o ní? Je to nejkrásnější dar lidí, bez fantazie bychom byli nadobro ztraceni. Je přeci úžasné utéct na chvíli ze světa chladného rozumu a ponořit se pouze do svých kouzelných snů, nesplnitelných přání a tajných tužeb. Nejde ovšem jenom o občasný útěk před světem, bez fantazie by nevznikly naše nejkrásnější hrady, parky a dokonce ani zážitky… Nikoho by ani nenapadlo přemýšlet o něčem takovém. Bez fantazie by byl svět jen směsicí šedivých domů a nudných lidí, kteří nemají vysněný žádný cíl, k ničemu nesměřují. Nežijí, pouze přežívají… . A navíc obvykle jsou lidé s tou největší fantazií nejlepšími přáteli, nikdy s nimi není nuda a většinou vidí jen tu světlejší část života a to hlavně proto že si jej už vysnili a nechtějí si připustit, že bude jiný než ten v jejich nejrůžovějších představách. Občas sice přehlédnou skutečnost, ale celkově jsou šťastní. Pokud si myslíte že se svět může bez fantazie obejít tak si zkuste třeba jenom jeden den vydržet a nenechat fantazii aby Vás alespoň na pár minut pohltila, nikdy se Vám to nepodaří. Fantazii potřebujete i při čtení knih. Jak jinak byste si představili jak vypadá hlavní hrdina, či kouzelné místo podél hor, i třeba jen kousek rozkvetlé louky. Vlastně by se to bez ní ani neobešlo. Nejen že by nás kniha nevtáhla do děje, nepohltila nás, tak jak to máme tolik rádi, ale on by ji ani nikdo nenapsal. Chyběla by inspirace, múza, která je k tomu zapotřebí. S fantazií létáme na hřbetech draků, popíjíme víno s řeckými hrdiny nebo řešíme problémy v dívčích románech. Bez fantazie bychom neměli žádné sny, ať už ty příjemné nebo noční můry. Bez fantazie by svět nikam nepokročil….Říká se že život je jen parodií na naše sny tak proč si ty sny pořádně neužít?
Autor Ledová víla, 13.09.2008
Přečteno 317x
Tipy 2
Poslední tipující: dead-head, lucajda89
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí