Kaštany

Kaštany

Anotace: Tak tohle je pro mě celkem zlom...díky papíru a tužce sem si něco uvědomila...

Už je to tu, opět podzim. Ze stromů padá barevné listí, které ani ten nejpečlivější zahrádkář nestačí hrabat. Tento podzim se však od loňského liší.. Babí léto se letos nekonalo. Snad hned začátkem školy se ochladilo a začalo "anglické počasí". Babí léto mám snad ze všeho nejraději. Krásně svítí sluníčko, padá listí ze stromů a není taková zima, abyste nemohli jít na procházku.
To však není jediná změna od loňského podzimu. Loni jsem si totiž ještě tolik neuvědomovala, že už nejsem dítě. Když se vracím kaštanovou alejí domů ze školy a vidím ty prvňáčky, jak se radují z každého hnědého kaštánku, tak si vzpomenu na mé dětství. Kde jsou ty časy, kdy jsem za kaštánky utíkala já? Jako by to bylo včera. Když si ale spočtu kolik tříd už mě dělí od první, nemůžu tomu uvěřit. Ano, i když je mi pouhých 16, tak už vzpomínám jako leckterý dospělý. Já si ale pořád musím říkat, jak je to dávno a jak čas plyne dál. Kaštánky sbírá i můj bratránek, kterého si teta ještě nedávno přivezla z porodnice. Čas plyne dál a já to neovlivním. Proč ale plyne tak rychle, že už se skoro ani nestačím ohlížet?
Kaštany nejsou jediné, co mi připomíná, že už mi dávno není 7 let. Je to i jeden známý v tomto věku. Kladl mámě podobné otázky, jako jsem tehdy kladla já. A odpovědi rodičů se nezměnily. Když jsem ho přitom pozorovala, úplně jsem si představovala sebe v té době, jak se vypořádávám se stejnými problémy. A najednou mám pocit, že to dětství uteklo jako voda. Ani jsem si ho nestačila užít. Vzpomínky zůstanou, ale prožitek dětství si už nějak nevybavuji. V té době jsem chtěla být velká a dnes? Dnes bych se do mého dětství alespoň na chvilku vrátila a užila si. Užila si tu bezstarostnost, tu svobodu, tu dobu kdy mi ještě nevyhrožovali pětkami, tu dobu kdy ještě máma rozvíjela můj um- mé kresby, mé hudební pokusy, tu dobu kdy po mě ještě nikdo nic nechtěl.
Dnes už mě všichni berou jako dospělou(ostatně po sepsání tohoto díla se tak cítím). Ale proč jsem byla v jejich očích dospělá dřív, než jsem na to přišla já? Jsem nováčkem ve světě dospělých. Když už jsem se naučila chodit ve světě dětí, naučila se vážit si všech těch maličkostí, které mi přišli samozřejmé, tak jsem ho opustila. Je to jakýsi minulý život. Vzpomínky ostatní zajímají, ale to, jak si dětství vážím a jak ho umím prožívat, je všem najednou ukradené. Chtějí jen vidět současnost- jak šlapu ve světě dospělých. dospělí mi závidí, že nechodím do práce. Myslí si snad, že nic nedělám? Vždyť se stále snažím pochopit jejich svět a přitom ještě musím stíhat školu, rozvíjet to, co mě baví, a přežívat.
Tímto soupisem myšlenek jsem asi uzavřela jednu velkou kapitolu-dětství a otevřela druhou-dospělost. Třeba vám ten soupis nepříde až tak zlomový, pro mě ale zlomový byl.
Autor Sllunce, 29.10.2008
Přečteno 355x
Tipy 5
Poslední tipující: Alasea, Jamesow, Alexita
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zase geniálně napsaný,jak už jsem Ti říkal osobně,kéž by ten Tvůj mozek Ovečko mělo co nejvíc lidí,ale ne tu oblast,kde je místo pro lásku(bohužel,to by lidstvo asi vymřelo)!Taky jsi mi přišla v tom Ch. tak bezstarostná jako dítě a to bylo na Tobě tak krásný!Kdybys neměla ty svý starosti,anebo co to vlastně je a chovala ses tak jako tenkrát,neexistovala by na světě lepší bytost než jsi TY!!!

18.03.2011 18:35:00 | milenec sllunce

Není to tak dávno, co jsem o tomhle uvažovala a jsem moc ráda, že jsi to sepsala. Zjistila jsem totiž, že nejsem jediná, kdo o tom přemýšlí. Chtěla jsem vždycky být už o rok starší, ale dnes?? Dnes bych to chtěla všechno vrátit. Vždyť ještě na základní škole mi pšipadalo,ž e deváťáci jsou ti nejstarší a největší človíčci, jaké vůbec znám a dneska?? Dneska ¨sem prvanda a na celé škole je už jen málo těch, kdo by vypadali straší než my...Vážně ti moc děkuji za tuhle úvahu. Možná, dkyž si jí přečte některý dospělý, otevře mu to oči. Vždyť děti mají také své starosti, puberťáci zrovna tak... Je pro nás stejně tak důležité vyprávění o provní puse jako pro ně měsíční splátka za pronájem bytu. I my máme své sny, přání, cíle, ale také starosti a trápení.

29.10.2008 15:52:00 | Jamesow

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí