Tichý déšť

Tichý déšť

Anotace: Smutný život a touha změnit chyby...

Zhoustlá mléčná mlha, neumožňující cokoliv spatřit, halící ztichlé město do vlhkého, dusivého hábitu, prostupovala vším. Tíživé kapky deště se vpíjely do mlhy a přinášely smutek. Kapky, ozařované světlem rozbité poblikávající pouliční lampy stojící osamoceně, houstly a dopadaly na lesklou, popraskanou asfaltovou cestu, která nepřijímala vlhkost, jež nabízely.
Vyprahlá krajina lačně polykala vláhu padající z nebe. Déšť se vsakoval do cesty tvořené z rozžhaveného písku míšeného s jemným kamením. Květiny vypouštěly páru. Život začal pučet. Ožívaly seschlé listy i květy, které působily dojmem, že již desítky let necítily vláhu u seschlých kořenů, začaly se opět zelenat a kvést.
Kapky pronikaly i na starý a potrhaný šat osamoceného člověka spěchajícího do úkrytu. Prosakovaly vrstvami hutného oblečení, až pronikly na hebkou kůži. Chlad pronikal zvlhlou pokožkou až hluboko pod ní a zarýval se hluboko tak, aby si ji osoba velmi dobře uvědomila.
Ač hledíte na tyto přenádherné kapky padajíce z potemnělého nebe a toužíte se jich dotknout. Těšíte se z nich a sledujete jak stékají po sklech, domech či rostlinách. Cítíte spalující smutek a žal.
Smutek jež s nimi přichází.
Toužíte v chladném večeru nebýt sami. Toužíte udělat vše jinak. Vrátit se zpět do minulosti a udělat vše tak jak chcete, aby to teď bylo, ale nejde to. Toužíte říct promiň, těm co jste ublížili. Říci mrzí mě to a udělat pár rozhodnutí jak jste toužili, ale nemohli.
Slzy v očích se zvětšují, až nakonec vytrysknou a stékají po horkých tvářích. Vybavují se úžasné zážitky, jež už byly dávno zapomenuty, a chyby, na které se nezapomene už nikdy. Sem tam některá slza skápne ke koutkům úst a ucítíte jejich slanou pachuť.
Stát dál u okna a hledět na tu tíži, která je již všude, se nedá. Vzduch zhořkl, stal se nedýchatelný, každý nádech pálí a bodá.
Pár lehkých kapek dopadlo na bledou tvář pootevřeným oknem. Přinesly s sebou utišující chlad.
Nezáleží již na ničem.
V prastarém krbu tiše praská skomírající oheň a rozžhavená polena se sem tam nepatrně pohnou. Dech se zklidňuje a nakonec utichá až zaniká.
V dáli se ozývá tichý šum deště míšený s bouří zuřící za skleněným oknem. Už není nikdo kdo by toužil mít někoho s otevřenou náručí a laskavým slovem. Už nikdo není…
Drobný deštík s řídnoucí mlhou se měnil v opar nad zpustlým městem bez náznaku života.
Ve stoupající páře se začíná zjevovat hřbitov. Zničené hroby, zarostlé snad staletou trávou, nahánějí hrůzu. Stromy, kymácející se v poryvu větru, usychají, přičemž z nich stékají poslední kapky vody. Dopadávající na hroby těch , jež už nemají nikoho kdo by za nimi přišel.
Poslední nově vykopaný hrob je připraven pro poslední osobu v tomto městě, která zde nikdy nebude pochována. Už není nikdo kdo by to udělal.
Zem začala ztrácet vláhu, kterou získávala celou noc. Mrtvolné ticho obklopovalo mrtvé město…
Autor Amanda, 09.09.2005
Přečteno 435x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc hezky napsané. Mám ráda tenhle styl povídek a v tom tvém je opravdu hodně emocí.

02.10.2005 09:22:00 | Erybeth

Není to sice můj styl, ale je v tom mnoho drahocenných emocí. Vyzařuje z toho to, co jsi cítila, když jsi to psala. Je to lehce a přitom líbivě depresívní, zajímavé. Zastávám názor, že by člověk měl do svého díla dát všechno, co do něj dát chce. A tohle bylo plné prožitků, je to moc pěkné.

11.09.2005 21:24:00 | Yves

Myslím, že hrob může ještě zůstat dlouho prázdný, i když ho vlastně máme vykopaný každý už od narození. Mnoho dní bez kapek slaného deště:-). Jinak se mi tvé psaní líbilo...

10.09.2005 15:25:00 | Petrusha

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí