Místo mého srdce

Místo mého srdce

Anotace: Máte místo svého srdce? Pokud ne,tak vám ho možná tahle úvaha pomůže najít:-) A i kdyby ne, tak písněte koment;)

Místo mého srdce

Místo mého srdce. Ke každému z těchto tří slov najedeme ve Slovníku jazyka českého stránku významů a frází, ve kterých se používají. Otázkou je, který význam je pro nás nyní tím pravým. Zajisté si jako místo svého srdce můžeme vybavit hrudní koš, žebra a pod nimi srdce. Buďme, ale více iracionální. Vezměme srdce jako symbol citů, které chováme k určitému místu. Když už máme alespoň částečně vymezené jak si představit tuto frázi, je před námi ta těžší část. Kde je místo našeho srdce? Stačí snad jen otevřít mapu a píchnout špendlík neznámo kam nebo je tu skryt hlubší význam? Má také místo nějaké vlastnosti či atributy pro to, aby se stalo právě tím naším?

Nyní se pokusme najít společně místo našeho srdce. Když pomineme nekonečnost vesmíru, zúží se nám prostor na planetu Zemi. Jak jsem se již zmínila, bylo by naivní myslet si, že toto místo nalezneme někde v atlasech nebo snad encyklopedii. Dalším předpokladem je, že už jste své místo navštívili a je vám dobře známé. Takže pokud nejste na krátkodobé poměry, nejspíš už vás provází delší dobu. Je potřeba ale zužovat náš výběr možností. Abyste ke svému místu chovali nějaké city, musíte zde zažít více či méně silné emoční zážitky. Od prvního polibku přes nalezení přátel po žádost o ruku. Nenechte se, ale zmýlit, že se na tomto místě muselo nutně udát něco velkolepého. Mohly se zde stát i mnohem všednější věci jako, že vám zde babička četla pohádky nebo jste si tu odřeli kolena. Záleží na tom, co jsou pro vás cenné a hodnotné vzpomínky?

Vaše paměť už nejspíše našla pár vhodných kandidátů na „místo mého srdce“. Na co se ale teď soustředíte při užším výběru? Jsou to lidé spjati s daným místem? Ano, zajisté ovlivní naše vnímání okolí, ale neměli by být klíčovým faktorem, protože to má být vaše místo, i když ho můžete sdílet. Nakonec jsou nejdůležitější pocity, které ve vás dané místo vyvolává. Jaké jsou to emoce? Základem bude pocit bezpečí, nikdo z nás by se necítil dobře na místě, kde cítí, že mu něco hrozí. Dále určitá dávka lehkovážnosti a bezstarostnosti, abychom se mohli uvolnit a najít klid a odpočinek. A především naprosté souznění s okolím, není zde nic, co by sem nepatřilo a vše je vždy tak jak má být. Tak už víte, kde je místo vašeho srdce?

Závěrem tedy je, že opravdové místo našeho srdce může být kdekoliv. Důležitější než jeho zeměpisná poloha jsou spíše naše emoce a vzpomínky spjaty s ním. Mělo by nás dokázat uklidnit, povzbudit a vyvolat v nás radostné pocity.

Myslím, že bylo zajímavé zamyslet se o místě našeho srdce nejen, kvůli jistě lehce sentimentálním vzpomínkám, ale také nám může více osvětlit, jací jsme. A jaké místo, že mě vedlo k napsání této úvahy? To už zůstane mým tajemstvím.

P.S. Bylo to hodně škrobené?!?
Autor SummerNight, 14.11.2008
Přečteno 424x
Tipy 4
Poslední tipující: susana načeva, Agniezka, Sádlo Zkrysy
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Místo mého srdce je postel a tím to hasne a končí, teda aspoň u mě=D

19.12.2008 16:23:00 | Sádlo Zkrysy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí