Síla lidskosti

Síla lidskosti

Anotace: ... semkněme ruku v ruce a dokažme si, co je síla lidskosti...

Síla lidskosti... pomoc, tolerance, ochota... Ale kdo z téměř sedmi miliard obyvatel světa si je toho všeho vědom? V dnešní uspěchané a moderní době bohužel už asi není místo pro trochu soucitu. Ale vždyť přece jste šťastni, když vám někdo v pravý čas podá pomocnou ruku nebo když pomůžete někomu vy a jako odměna se vám od něj dostane upřímný úsměv. Tak pojďmě se společně zamyslet nad tím, co to vlastně síla lidskosti, jen dvě obyčejná slova, je.
Představme si, že nějaký Pavel pustí v tramvaji na své místo starou paní. Je to od něj jistě ušlechtilost, ale jde zde opravdu o sílu lidskosti? Ne, pokud to od něj bylo jen gesto, aby se zalíbil roztomilé slečince, která po něm neustále pokukuje. A i kdyby tento čin přece jen myslel upřímně, je to jen to nejmenší ze síly liskosti.
Další otázka se ze mě hrne jako rozvodněná řeka: Zastavili byste snad na dálnici, kdyby se zrovna takzvaně rozsekalo nějaké auto? Ne, myslím, že 99 procent z nás by raději dělalo, že nic nevidí a jelo si klidně dál na nějaký rockový koncert. Jenže, co kdyby se to stalo někomu z vašich blízkých? Kdepak, síla lidskosti není přehlížení cizího neštěstí. Představte si třeba, že vaše dítě ošklivě pokousal pes - má například částečně odtržený obličej. Děťátko pláče, teče mu krev, jenže vy nemáte auto, váš manžel je právě na služební cestě a vám se, ke vší smůle, vybil telefon a vy tedy nemůžete zavolat sanitku. Pak "lítáte" od souseda k sousedovi... Víte určitě, že pan Adamec a paní Jurásková jsou doma, ale... Pomoci se ne a ne dovolat. Nakonec vám nezbývá nic jiného, než se s trpějícím dítětem snažit někoho "stopnout". Tento příběh je pravdivý a je také vzornou ukázkou toho, jak jsou lidé bezcitní, bezohlední, sobečtí,... A tohle je svět, který chceme?
Chceme snad, aby se válčilo, aby děti v Africe umíraly hlady? "Mě se to netýká", řeknete si, "je to daleko", ale všechny tyhle hladomory se nás týkají víc, než si plno lidí myslí. I z hladomoru může vzniknout světový konflikt. A to by byl podle mě... KONEC.
A tohle chceme? Chceme mít snad na naší krásné matičce Zemi peklo? Tak otevřme oči a semkněme pevně ruku v ruce a dokažme si, co je síla lidskosti! Vždyť i nejmenší z nás může dokázat něco velkého. Jeden to už dokázal, pan Nicolas Winton, to on všem ukázal, jakou moc má síla lidskosti. Buďme jako on a svět bude zas o něco krásnější.
Mějmě na paměti - síla lidskosti nejsou jen sliby a prázdná slova, ale především činy. Tak to pojďme změnit.
Autor lumek, 18.11.2008
Přečteno 816x
Tipy 1
Poslední tipující: Agniezka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

hmm hustý

02.03.2009 17:55:00 | Kikulinka

Mějmě na paměti - síla lidskosti nejsou jen sliby a prázdná slova, ale především činy. Tak to pojďme změnit. - Přesně, už by se s tím mělo něco dělat...

22.01.2009 10:17:00 | Agniezka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí