Tohle je opravdové

Tohle je opravdové

Anotace: Pravá síla spočívá v tom, že milujeme tak mnoho, jak jen umíme. A ten, kdo velmi miluje, také mnoho vykoná, a to, co vykoná, je dobré. Vincent van Gogh

Jedu tramvají do školy, kde jsem kdysi studovala. Jen tak, podívat se. Těším se, protože se ráda setkávám s lidmi a věcmi, co mi bývaly drahými. Jenže člověk časem vyroste a pro některé lidi a věci už ve svém životě nemá místo. Ačkoli by rád pojal všechno to hezké, musí si umět vybrat, nelze s sebou všechno nést. Mám před sebou ještě tři zastávky. Tři zastávky a také tři křižovatky, cesta bude pár minut trvat, řeknu si pro sebe s dál se dívám z okna.
Můj pohled upoutá muž v autě. Zastavil se uprostřed cesty a nemůže nastartovat, zkouší to, ale nic. Auto sebou sice párkrát škubne, ale zůstává stát na místě. Za ním se mezitím vytváří delší kolona mírně naštvaných řidičů, jenže on se vážně snaží, startuje co to dá, jeho auto však stávkuje. Z lékárny u cesty vychází žena, může mít čtyřicet, možná více. Jde o berlích, pomalu. Když uvidí auto, vezme berle pod paži, zrychlí, dojde k němu a zatlačí. Muž vystrčí vděčně hlavu, kývne, opět startuje, ale stále nic. Žena s berlemi tlačí vší silou a najednou, auto poskočí a kousek popojede, pak se ale zase zastaví, žena položí berle na zem a tlačí seč jí síly stačí, kulhajíce za autem. To se naštěstí vítězoslavně pohne z místa a uhání dál svou cestou. Kolem stojí hlouček lidí a pozorují co se bude dít. A mně je smutno, je mi smutno z toho, že člověk, co má největší právo na klidný odchod z lékárny, položí své berle na zem a na truc všem kolemjdoucím zvědavcům, pohne s kusem plechu. Mám v očích slzy, žena z cesty mezitím posbírala své berle a míří si to neznámo kam. Kéž bych tehdy tak nespěchala, vystoupila bych z tramvaje a pomohla jí. Vždyť by přeci jela celá spousta dalších tramvají. Vždycky nějaká jede. Jenže lidé spěchají a málokdo se ohlédne.
Na další zastávce stojí muž, čeká na svou tramvaj. Je o něco starší než žena s berlemi. Jeho obličej se zdá být ustaraný, ale přesto milý. Chvíli se na něj dívám, pak mi však oči sjedou k jeho břichu, které je neuvěřitelným způsobem na jedné straně vypouklé. Nejspíš nádor. Zoufale se dívám a už podruhé se mi derou slzy do očí. A on zvedne ruku a zamává mi, zamává a usměje se. Daruje mi jeden z nejkrásnějších úsměvů, které mi byly kdy dány. Nejedná se o žádný zoufalý úšklebek, ale úsměv číslo jedna. Také mu zamávám a usměji se. On si položí svou ruku na břicho, kývne hlavou a pak pokrčí rameny a opět zamává, protože se má tramvaj dává do pohybu. Víte, někdy je život opravdu krásný, někdy také bere, ale jedno je jisté. Jsme jeho součástí, kolečkem v celé té nebezpečné mašinérii a pokud se naše duše příliš rychle opotřebují, někdo, komu jsme velmi drazí, nás bude hrozně postrádat.
Na konečné stojí revizor a drží jakéhosi mladíka za rameno, ten sebou škube co může, ale revizor je silnější. Slyším spoustu sprostých slov, která mě však míjejí. Já totiž v předchozích minutách spatřila opravdovou lásku k životu…
Autor Sunny, 19.11.2008
Přečteno 666x
Tipy 40
Poslední tipující: angel-wendy1, Zefi, zelená víla, NikitaNikaT., J's .., Tymi14, La Suneteto, Heda, rolon, Zamilovaná do nezamilované doby, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

nádhera.... přiměla jsi mě zapátrat... tak tedy... o vášnivé touze lidstvu podat zprávu, jak je svět, život přes svou složitost krásný... http://www.youtube.com/watch?v=8IfGcg4gSms

14.12.2011 17:29:08 | martin_hk

"...někdo, komu jsme velmi drazí, nás bude hrozně postrádat. ..." teď postradají... dvě souzněné duše... které k sobě ztrtili nitku...

Ať znovu podaří se najít oba konce a každý z Vás drží ten jeden, co patří k temu druhému...

21.03.2009 16:02:00 | NikitaNikaT.

Ukázka toho, jak se obyčejné věci mohou stát neobyčejnými..moc krásné...

22.12.2008 01:21:00 | Tymi14

A je to tak jednoduchý,
usmát se jen,
pohladit člověka po ruce
a nebo jen slůvkem potěšit

08.12.2008 23:57:00 | Vivi.~2

Milá Sunny,
tohle je moc krásný, jako vždycky! Máš pozorovací talent a veliké srdce. Líbí se mi i úvod. My nostalgici to máme podobné, nesmírně rád se vracím na místa, která mi přirostla k srdci, ale je pravda, že všechno to srdce prostě nepojme... navíc, leckdy vzpomínky, byť šťastné, docela bolí...

02.12.2008 09:37:00 | La Suneteto

opravdové :) a to stačí... vždycky stačí... si všimnout, pozastavit se... být smutná se smíšenými pocity... zůstat stát dýl, než by kdokoli čekal.. to je to, co rozdáváš... :) naplnujes nás námi ve světě takovém, jaký je.

23.11.2008 11:01:00 | Zamilovaná do nezamilované doby

Velmi mě to oslovilo.
Jmenuješ se správně:-)
PS: A nemyslím si, že jsi stále šťastná.
V tom to přece není...

22.11.2008 22:18:00 | spare

Ty jsi tak strašně opravdová a moudrá, že se člověk musí stydět, když si ve špatné náladě čte to, co tady kolem sebe rozdáváš. Chtěla bych se to sluníčkovství od tebe naučit:) děkuju.. za denní příděl lidský krásy..:)

20.11.2008 19:49:00 | Dilla

jestlipak se v životě pro něco trápíš děvče...

20.11.2008 10:22:00 | Favi

Občas se bojím jakkoli hodnotit, abych ještě "nepošramotila" tak nádherná slova.... Vážně překrásné. Naučíš mě někdy takhle krásně psát?:) Jsem ráda, že jsou ještě stále lidé, kteří se dívají kolem sebe a nejsou k němu lhostejní...Těch je potřeba pořád stále moc..

19.11.2008 21:51:00 | makretka

Vše již bylo řečeno...

19.11.2008 20:55:00 | Bíša

Tak tohleto dílko mně hodně zaujalo. Jak už psal někdo přede mnou, tak se skutečně umíš dívat kolem sebe a vnímat lidi. To je v dnešním uspěchaném světě skutečně krásné.

19.11.2008 19:30:00 | TerA

Vnímáš svět kolem sebe všemi smysly a je to krásný svět, kdykoliv když jím putujem a nespěcháme "there's such a lot of world to see" Frank Sinatra.
Líbí se mi tvůj styl psaní. Jak jsou hezky propojeny tvé pocity s příběhem.

19.11.2008 19:01:00 | d---

Nemám dost slov k vyjádření, co ve mně Tvá slova vyvolala. Bylo to dojemné, smutněkrásné...

19.11.2008 15:58:00 | Lacosta1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí