Brečí strom v zimě?

Brečí strom v zimě?

Anotace: ...chci být znovu ve školce...

Když dáte ve školce dětem úkol, aby Vám namalovali štěstí, tak co myslíte, že Vám namalují?
někteří Vám namalují květinku, někteří Vám namalují pejska, jež vypadá jako prasátko.

Někteří Vám namalují strom, protože vědí, že strom nemůže být smutný; na jaře je strom veselý až roztomilý, v létě bývá strom šťastný, na podzim je strom půvabný, rozkošný, zkrátka září všemi barvami. V zimě je strom šťastný, jakmile začne sněžit, protože mu žačne být teplo, jakmile se však oteplí tak začne brečet.
(jenže tomuto děti ve školce ještě nerozumí a nikdy si neasociují smutek ze stromem.)

Když dáte ve školce dětem úkol, aby Vám nakreslili strom, tak někteří si hrají spíše s kmenem, některé děti naopak vybarvují větve, a kořeny ani nekreslí, protože jsou pod zemí, někteří Vám nakreslí malinký strom a z ničeho nic vedle toho stromu obrovské slunce, někteří Vám nakreslí strom vánoční, pokud se blíží doba adventu a vánoc. A podle tohoto stromu se dá mnohe poznat, záleží na počtu větví, na šířce kmenu, na vzájemném propletení kořenů, na velikosti samotného stromu, na poměru velikosti kmene vůči koruně, ale taky na tom, jestli na tom stromě nakreslí nějaké ovoce, případně jestli ten strom bude mít listy. Je jasné, že pokud ten strom bude každý kreslit sám, tak z tohoto stromu se pozná mnohem více, než když dítě vidí ostatní stromy, podle kterých může malovat.

Když po stejných dětech budete chtít, aby Vám nakreslili lásku, většina z nich namaluje srdíčko, možná je to tím, že neznají bolest a utrpení, které láska může způsobit.

Některé děti Vám možná nakreslí spokojené 2 človíčky, kterými myslí svoje rodiče, pokud ovšem žije ve spokojené rodině, kde přítelem není alkohol, násilí, hádky, stres, a vzájemné výčitky.

některé děti Vám nakreslí sluníčko, případně sluníčko, ve kterém bude srdíčko. ale nikdy Vám nenakreslí srdíčko, ve kterém bude sluníčko...

Když ovšem dáte stejný úkol puberťákovi, třeba za deset let, úplně tomu stejnému, který Vám strom kreslil ve školce, tak bude zase vypadat jinak než když dáte nakreslit strom nějakému důchodci. Vsadím 100:1, že to nebude vánoční strom, na kterém by bylo ovoce...

... řekni nějakou zeleninu?
mrkev
želeninu?, tak tšeba mlkev
mlkef
mrkef!!!

..."no prostě nikdo ve školce Vám neřekne kedluben, nebo celer"!!!
Autor saxjirka, 20.11.2008
Přečteno 675x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí