Eutanázie? - ANO!

Eutanázie? - ANO!

Anotace: Tuto úvahu jsem dostala napsat za úkol,a proto mě to donutilo se zamyslet nad údělem našeho života...Zajímalo by mě jestli je vůbec někdo,kdo sdílí stejný názor...tedy právo na smrt pro kohokoliv v jakémkoliv věku...za každé vyjádření budu ráda

Co je to vlastně eutanazie?… Pomoc lidem, jenž už nechtějí žít? Nutnost? Možnost, jak se zbavit nepohodlného příbuzného? Vražda? …Či konec bolesti a trápení? Zbabělý únik z tohoto světa? Smrt? …Nebo nový život? Každý se na ni dívá jinak!

Je mi osmnáct a zemřít jsem nikdy nechtěla. Ba naopak! Ale vím o těch, jenž by tak moc chtěli mít právo na smrt! Proč? Jsou to lidé, jenž nosí těžká břemena. Břemena, jenž jsou pro jejich těla neúnosná! Skáčou z Nuselského mostu, aby konečně ucítili ten závan lehkosti bytí… Nebo prosí lékaře, aby jim jejich život ukončili! Tak proč jim neumožnit odejít z tohoto světa důstojněji? Proto, že naše ústava říká, že každý má právo na život? Proto, že se lékaři zapřisáhli plnit Hippokratovu přísahu, která jim zakazuje kohokoliv zabít? Nebo snad proto, že by se toho dalo zneužít? Ale zneužít se dá v dnešním světě přece všeho! Vždyť nás může kdokoliv, kdo se dostane k nějaké zbrani, jen tak zastřelit na ulici, zneužít se dá toho, že máme auto, kterým můžeme do někoho nabourat a tím zabít, zneužít se dají ztracené děti i temné uličky! Zneužít ve špatném slova smyslu se dá všechno! Dokáže si vůbec někdo představit, jak moc tito lidé trpí? Když touží po smrti ztratili již i ten nejzákladnější pud! Pud sebezáchovy! Proč se je stále snažíme nutit, aby žili? Proto, že věříme, že se to změní? Že přijde zázrak a vše bude zase jako dřív? Nebo snad naše víra v Boha nám ani pomyslet na to nedovolí?

Každý je strůjcem svého života, a proto i na smrt by měl mít právo! A to kdykoliv v jakémkoliv věku! Ovšem tento zákon by měl být dobře promyšlený. Všichni o něm mluví, ale skutek utek! Našim politikům se zřejmě nechce nad tak obtížně etickou, právní, ekonomickou, ale i náboženskou věcí přemýšlet! Možná jim na to ten jejich sprostý mozek ani nestačí! Vše se dá změnit a i tak vzácná Hippokratova přísaha může být označena za již přestárlou! Dnešní svět je úplně jiný, než ten za Hippokrata, a proto se již na život nelze koukat jeho očima!

Tak proč prostě v nemocnicích nepřipravit, jednu útulnou, příjemnou místnost pro ty, jenž už žít nechtějí?! Lehli by si tam, a pokud by měli chuť, tak by si naposledy zazpívali, zatančili něco napsali, popřemýšleli a pak…pak by si to buď na poslední chvíli rozmysleli, anebo vzali prášky, po kterých by usnuli a zemřeli… Představa takovéhle smrti mi přijde úžasná, ale to jen proto, že teď nemám proč zemřít… Zdraví lidé, kteří by o tohle požádali, by museli nějakou dobu, třeba 2 měsíce počkat a během té doby podstoupit psychoterapii, aby bylo jisté, že to myslí vážně, a že již opravdu nemají sílu žít… Ovšem lidé, kteří jsou nevyléčitelně nemocní a umírají již pouhou bolestí by si do této místnosti mohli lehnout kdykoliv a umřít tak za znění jejich oblíbené hudby… A co ti, jenž o sobě už ani neví? Třeba osoby s rozvinutou Alzheimerovou chorobou, nebo ti kteří leží roky v komatu? Za ty jediné by mohla rozhodnout rodina!

Žijeme ve společnosti, která nás ovládá. Reklamou. Názory. Stylem. Módou. Hudbou. Vším! Jsme loutky tohoto světa, které mají spoustu rolí. Nestíháme jít stále dopředu, nestíháme prácí, nestíháme rodinu, nestíháme přátele ani lásku! Chceme něco dokázat, ale pak se nesmí nikdo divit, že se psychicky všichni hroutí, pijí a páchají sebevraždy, na jejichž mrtvá těla se musí dívat malé děti! Když už nás tento svět takhle cíleně ničí, proč nemůžeme mít možnost svůj život legálně ukončit?! Proč lidem prodlužovat trápení, zmírňovat bolesti, když všichni ví, že žít nechtějí?!
Autor ŽV, 22.11.2008
Přečteno 705x
Tipy 1
Poslední tipující: poustevník Jirka
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

S autanázií souhlasím. Proč jen v Nizozemsku? Ale muselo by to být hodně promyšlené, ale sebevrahům bych toto právo nedávala. Jen těžce nemocným... Toto téma je složité.

16.11.2009 13:31:00 | zveroholik

je to zvláštní a není to dojem. od spousty lidí vím že i oni souhlasí s eutanázii ale proč to v politice nikdo nenavrhne? proč o tom nemluví? copak to nikdy nikdo nenavrhl? o něčem takovém by sme snad slyšeli. a čeho se tak bojí, my je za to neukamenujeme!

21.12.2008 19:00:00 | ebs

když někdo trpí, a chce umřít, tak proč by ne.udržovat někoho při životě (a bolesti) jen proto, aby s ním mohli být ti, kteří jej milují, je taková sobeckost.no a .dobrá úvaha.

24.11.2008 13:53:00 | neurobeat

když někdo trpí, a chce umřít, tak proč by ne.udržovat někoho při životě (a bolesti) jen proto, aby s ním mohli být ti, kteří jej milují, je taková sobeckost.no a .dobrá úvaha.

24.11.2008 13:53:00 | neurobeat

Tak s tím souhlasím...opravdu je třeba, aby například v LDNkách toho bylo hodně změněno,péče a pobyt tam apoń trochu zpříjemněn. Mám úzkost jen tam vejdu, natož abych tam měla několik měsíců ležet!To bych opravdu zešíla! Ale tady je zase problém s tím, že je nedostatek zdravotnické personálu a tak nelze zajistit dobrou péči pro každého. Jenže kdo by v dešní době chtěl být sestou, když za to co vše musí dělat dostávají naprosto směšný plat! Zdravotničtí pracovníci by měli mít přidáno, pak by se do těchto oborů hrnolo více lidí a tím by mohla být zpříjemněna i péče! Ale u nás, když je něco třeba, tak na to nejsou peníze! Ale na věci naprosto zbytečné jako na konání Olimpiády v ČR se peníze vždycky najdou! Řekla bych, že je to začarovaný kruh, nad kterým se našim politikům nehce přemýšlet!

24.11.2008 13:27:00 | ŽV

A není tedy potom namístě obvinit z mučení (s následkem smrti) toho, kdo situaci tohoto pacienta zavinil? Uzákonit eutanázii, je vlastně v těchto (a to budou hojné) případech mučení ve státních ústavech s umožněním umřít.
Není respektována ani lidská důstojnost a vlastně ani lidská práva. Pacient je vlastně otřesným zacházením donucen k sebevraždě.
Asi by byl zapotřebí do takového procesu zapojit i rodinu, která dovolila, aby se s jejich babičkou, dědečkem nebo jiným takhle zacházelo.

Čili znovu opakuji, že je třeba k A vykonat také B a měl by to být jeden společný zákon. Pacient má právo na smrt, ale má stejně nezadatelné právo na důstojné bezbolestné, lidské a pozitivní zacházení. Jedno není možné oddělit od druhého, porotože jedno bez druhého by mohlo být kvalifikováno jako vražda...

24.11.2008 11:48:00 | Daniel S.

Ano v LDN jsem bohužel párkrát byla...s těmito léčebnami by se mělo něco dělat! Ale jestli se ten člověk rozhodne, že je lepší nežít, než dožít tam, tak je to prostě jeho rozhodnutí a mělo být vykonáno!

23.11.2008 18:31:00 | ŽV

A co taková LDNka? Představ si tuto situaci... máme zde starého člověka o kterého se rodina stará doma. Ale pak třeba přijdou o práci a už se o něj starat nemohou, protože se musejí přestěhovat za prací jinam. A tento člověk se dostane do LDNky. A nevím, zda jsi tam byla, ale to je dost úděsné místo a jen tam člověk vleze, už je o dost mrtvější... A ejhle náš starý, ale jinak normální člověk je úděsností prostředí tak zhnusen, že spáchá raději eutanázii. To už jsme na úrovni středověku, kdy se kacíř po mučení na hranici vlastně těšil...
Takže pokud řekneš, že starý člověk má na smrt právo, musíš říct takay B, že má právo na důstojné dožití. Ze má právo se dostat někam, kde se s ním bude dobře zacházet. A pokud toto nenímožné, pak se z eutanázie stává jen východisko pro mučeného a týraného člověka...

23.11.2008 16:13:00 | Daniel S.

Souhlasím s potřebou takového zákona. Ani ne tak pro ty, kteří svůj život mohou sami dobrovolně ukončit, jako spíše pro ty, kdož by ho ukončit chtěli, ale prostě fyzicky nemohou (např. kvadruplegici, dlouhodobě těžce nemocné osoby). Rozhodně by to ale museli být lidé s čistou myslí - na rozhodnutí rodiny bych to v žádném případě nenechával. To by to dopadlo!
Námitky, že by se zákona dalo zneužít neberu. Pokud by to ovšem byl dobrý zákon...

22.11.2008 19:25:00 | poustevník Jirka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí