Spiralus vitiosus Narcysi

Spiralus vitiosus Narcysi

Anotace: Zamyšení nad pojmem bludný kruh a jeho výsledek

Lidé často ve složitých situacích říkají, že se točí v bludném kruhu. Když nad tím tak přemýšlím, zdá se mi být tento výraz poněkud zavádějící. Kruh přece nikde nezačíná a nikde nekončí, je to tak??? Trápení těch lidí má přece svůj začátek, počáteční bod, od nějž se odvíjí, i když tento bývá skryt hluboko pod hromadou jiných událostí a faktorů přispívajících ke stávající situaci a často je téměř nemožné jej nalézt. A také není pravdou,že se po "obejití" kruhu dostanou do stejného místa jako byli na začátku. Je to spíš tak, že se dostanou ještě hlouběji do problémů, přidávají se další okolnosti, které přispívají k negativnímu vývoji situace. Člověk jde ve svém životě pořád dál, nemůže se již přece vrátit na místo, kde už jednou byl, stejný jako byl předtím. Mezitím přece prožije spoustu důležitých momentů, které formují jeho duši. Spíš bych tedy řekla, že člověk zahlcený sérií na sebe navazujích a spolu souvisejících problémů se netočí v bludném kruhu, ze kterého není úniku, ale jde do spirály, po které sjíždí a která ho vede hlouběji a hlouběji. Pokud se mu nedostane účinné pomoci a nemá vůli dostat se z tohoto zhoubného procesu, často končí až na samém dně zoufalství, které má fatální následky pro jeho duši, tělo i ducha. Chceme-li takovému člověku úspěšně pomoci, musíme se pokusit najít počáteční bod, od nějž se spirála odvíjí, získat si jeho důvěru aby nám dokázal říci všechny faktory, které vedly k jeho současnému stavu (zajímavé na tom je, že když tento člověk sám přemýšlí o své situaci si tyto faktory ani všechny neuvědomí, ale mluví-li o tom otevřeně a upřímně s někým, komu věří, dokáží společně objevit skryté závažné souvislosti, o nichž dotyčný neměl dosud ani tušení a společně nalézt efektivní řešení), motivovat jej, aby si opravdu z duše přál se ze svého stavu dostat, a v neposlední řadě mít sílu a vůli překonat s ním všechny krize a těžkosti. Tato spirála je totiž tím silnější a nesnadněji překonatelná, čím déle po ní člověk jede. "Zažere" se mu do duše, zvykne si na ni a nedokáže si již jinak život představit. Je proto též důležité ukázat dotyčnému člověku jiné, efektivnější, způsoby řešení problémů a vštípit mu je. Celý tento proces je velice složitý a velmi psychicky náročný, a já osobně velmi obdivuji všechny lidi, kteří to dokáží, velice si jich vážím a ctím.
Autor Narcysa Buttonová, 29.11.2008
Přečteno 280x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí