Plyne z nenávisti závist?

Plyne z nenávisti závist?

Anotace: Zamyšlení nad nesnášenlivostí vůči člověku - je to závist? Asi ano, ale né ta moje!

Nesnáším jednu osobu. Nemusím jí ani cítit, natož s ní být v jedné místnosti. Na jedné moc chytré školní hodině jsem se dozvěděla, že nenávist vůči jiné osobě je z důvodu časté závisti. Jak opravdu špatná lidská vlastnost. Donutilo mě to tedy k zamyšlení. Co já té dané osobě, říkejme jí třeba „Slepice“, závidím? Nemohu si pomoci, ale opravdu jsem nepřišla na nic, co bych chtěla vlastnit – ať už to je povaha nebo majetek. Tato osoba se nedovede mluveným slovem vyjádřit, a když už, tak si něco kuňká pod nos. Nějak pěkně oblíkaná také nechodí. Že bych jí záviděla oblečení??? I kdyby to, tak si řeknu babičce a mohu mít stejný styl! ? A když už se objeví něco modernějšího, tak to má obtáhlé kolem svého obtloustlého těla, že vypadá jak vuřt!!! Tímto jsem zmínila další, postavu jí tedy také nezávidím. Co dále – přátelé??? To ani náhodou, buď jí tahají za nos, nebo ona tahá je. Další je, že se procpe i tam, kde by být neměla. Ale jak v nynější době zpívá Ewa Farná – „Boží mlejny melou, pomalu a jistě“. Ono se jí to jednou vrátí. Ale co dál, ani štěstí v lásce nemá, nejprve se zamilovala do muže, který si poté vzal ženu jinou a má s ní dítě. Asi se hodně trápí. Ale to je mě naprosto volné. Chtěla jsem jí mít za kamarádku, ale když se do vás neustále člověk naváží a pomlouvá vás ve vašem okolí, tak to asi nebude ta pravá kamarádka, co říkáte? Proto podtrženo a sečteno, já jí nic nezávidím. Právě naopak, myslím, že ona závidí mě a snaží se to nějakým způsobem zamaskovat. Proto pomlouvá a má narážky.
Každý určitě alespoň jednou tuto situaci v životě zažije, a proto bych vám touto formou chtěla sdělit, aby jste se to snažili přejít s čistou hlavou a nad touto situací se jen pousmáli. Nemá naprosto žádnou cenu se jakkoli zaobírat tak zbytečně urážející a navíc zamindrákovanou osobou.
Mimochodem, aby na mě napadalo zase tak špatné světlo mé opovržlivosti, té Slepici jsem se snažila nějakým způsobem pomoci, ale takto to skončilo.
Budu ráda, když mi napíšete váš názor či vaše zážitky s touto situací! Děkuji!
Autor dvorkl, 14.12.2008
Přečteno 316x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí