Snaha multikulturalismu..

Snaha multikulturalismu..

Anotace: .. může jít někam do kytek.

V každém z nás je trochu rasismu. A není to směrováno na černochy, ale na naprosto jinou skupinu lidí, žijící na této planetě. Vědomě a naprosto bezostyšně se smějeme zešikmeným očím asiatům, nebo jejich řeči. Objevují se fackovité frašky stojící na tom, že si někdo udělá šikmé oční linky, spojí ruce a řekne: "tink, ťonk, ťaňk.".. všichni se tomu smějí až málem starým lidem vypadává protéza z úst.
Nechápu to. A nemyslím, že je to způsobené nedostatkem smyslu pro humor, nebo jen ranní nevyspaností.
Celá ta věc mi přijde směšná už jen z toho principu, že veškerá snaha multikulturalismu jde někam do kytek, lépe řečeno do rádoby vtipných scénkách a vtipech o vietnamcích, číňanech a japoncích.
A přitom jsou stejní jako my, a možná že v některých vlastnostech mohou předčit i ubohé evropany, nebo američany.
Snad nejzákladnějším rozdílem našich kultur (kromě zjevné fyzické odlišnosti) můžou být sociální vazby, způsoby myšlení, nebo priority.
Ta dlouhá léta, kdy si kultura v asii a v evropě žila samostatně bez vzájemného ovlivňování udělala divy v různých strukturách a mentalitě člověka.
Asijská část dnešní světové celkové populace je mnohem společenštější a soustřeďuje se spíše do skupin, než jen do samostatných částí.
Dalším faktem by mohlo být i například to, že zatímco obecně evropan si utváří názor přímočaře na základě prvního pohledu, asiat svůj posudek zhodnotí teprve až po delším zkoumání (tak možná proto tolik odsuzujeme odlišnosti, protože než bychom se zdržovali zdlouhavými "analýzami" jinou kulturou, radši celou věc označkujeme po prvních pěti vteřinách naším míněním a pak je třeba rovnou odsoudíme k zániku..)
Ale to je jen pár příkladů a samozřejmě nemůžu říct, že můžou platit bezprostředně na každého evropana, stejně jako na každého asiata.
Ani se nesnažím nijak asiatskou rasu upřednostňovat, a jsem si vědoma toho, že otravné nápisy MADE IN CHINA i skutečně můžou zpochybnit kvalitu výrobku. Ale tenhle článek nemá být o spolehlivosti elektrických spotřebičů. Jediné, o co mi v tomhle článku šlo, bylo zdůraznění, že jsou to lidé jako my, a ne šikmoocí zaostalí tvorové jak si to o nich nemálo lidí myslí.
Autor In.D r e a m, 20.12.2008
Přečteno 222x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Než nepovedený multikulturalismus jako v německu a francii, raději žádný, je třeba být obezřetný, nechci žít ve státě kde nesmíš říct vtípek na příslušníka jiné menšiny, nebo kde karikaturisté namalují proroka mohameda a je jim za to vyhrožováno smrtí, větnamci se nám také určitě smějí, a vůbec mi to nevadí, ale ve chvíli kdy vzniknou janovy, je to trochu problém

20.12.2008 10:47:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí