Bude nahota normální?

Bude nahota normální?

Anotace: možná bude opět běžné chodit nahý

Asi jste to už někdy slyšeli. Starý člověk, který zahlédne mladou dívku v krátké sukni, naštvaně prohlásí: „To je hrozné ta dnešní mládež. Vždyť je skoro nahá. Zadek jí z toho leze. Hanba se na ní podívat!“

Proč to říká? Že by se mu dívky nelíbily? To spíš náznak nahoty ho děsí. Za jeho mládí nebylo běžné, aby se někdo oblékal do přiléhavého či odhalujícího oblečení. Za jeho mládí myslím dobu před šedesáti či sedmdesáti lety. Pokud by tomuto člověku bylo několik set let, byla by situace zcela jiná.

To by se musel narodit někdy v období baroka či gotiky. Tehdy bylo běžné, že se lidé koupali ve veřejných lázních úplně nazí. A bylo to normální. Nestyděli se před sebou. Nedokážu si však vysvětlit jedinou věc. Kdy nastal ten zlom, že se lidé začali opět zahalovat? Mohlo to souviset s nástupem tvrdé náboženské filozofie, která hlásala, že nahota vystavená na odiv je projev „svodů ďábla, které podněcují ke hříchu“. Pak nastoupilo období, kdy i odhalené ženské koleno působilo pohoršlivě. Tento trend se zachoval po mnoho staletí téměř až do dnešní doby.

Dnes se pomalu navrací doba, kdy vnímáme odhalenější tělo za celkem přirozené. Nejsme však zvyklí chodit spolu do bazénu koupat se zcela nazí. Pravda, opalující se žena „nahoře bez“ se dnes na pláži už sem tam vyskytne, ale jeví se v očích lidí jako odvážná, že si troufne ukazovat své tělo.

Nastane v budoucnu opět běžným, že odhalené lidské tělo nebude pobuřovat? Bude normální chodit na pláž zcela nahý?

Z mého současného pohledu si myslím, že se to stát může. Ovšem, bude to nějaký čas trvat a nebude to za pár let. Možná už ostatní tak chodí a berou to jako normální a jen já, který chodím stále v plavkách a nechci na tom nic měnit, jsem staromódní. A možná že i ze mě bude ten dědek, co chodí po ulici a pohoršlivě nadává na dnešní mládež s výstřihy a minisukněmi. No, uvidíme …
Autor Petr N., 13.01.2009
Přečteno 441x
Tipy 1
Poslední tipující: kjetilka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no já myslím že až na to jednou dojde a půjdu s hůlkou po ulici a spatřím nějaké pěkné ženské tělo tak si v duchu pochvalně hvízdnu... ale třeba už dneska, na mé oblíbené Kristýně u Hrádku nad Nisou, spousta slečen chodí nahoře bez, nikomu to nepřijde divný, spíš naopak... spousta dívek si po příchodu vidouc, že je to "normál" horní svršky taky odloží, včetně mojí přítelkyně :)

17.01.2009 08:20:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí