Smrt

Smrt

Anotace: Marketa50 mě inspirovala a tak jsem se nad smrtí taky zamyslel. Není to sice tak duchaplné jako její úvaha, ale když už jsem to napsal, žak jsem to tu dal.

Víte když jsem slyšel úvahu od té male dívenky, jež přemýšlela nad smrtí, dalo mi to velmi hodně. Řekl jsem si, že se nad tou paní taky zamyslím. Smrt je nevyhnutelná. Mnozí se jí tolik báli, že celý svůj život zasvětili hledáním elixíru věčného mládí a hledajíce ani nevěděli, že žijí. Byť se to nezdá, já se smrti bojím. Né snad samotné smrti, toho procesu umírání, ale bojím se že ztratím to, co mám. Když jsem byl kdysi ještě malý Maník, sledoval jsem jednoho dne pohádku a pak jsem plakal, když skončila a to i přesto, že skončila dobře. Nebojím se ani tak smrti své, jako smrti mých přátel, mých nejbližších. Já vím je to sobecké... Někdo zemře a my říkáme: "Jak nám to mohl udělat..." Nepochopíme, že pro každého z nás jednou přijde ten čas. Cítíme se dotčeni, že dotyčný si dovolil umřít. Smrt je vždycky smutná... A častěji je méně smutná pro umírajícího než pro přeživší. Mám ze smrti respekt, neoslavuji ji ani nehaním. Beru jí takovou jaká je. Smrt je smrt, každý sme jací jsme. Soudit jestli dobří či špatní, to nám nepřísluší. Nerad soudím... V každém z nás je dobro. Někteří jej pěstují, jiní ubíjí, však nikdo, nikdo jej nedokáže zabít. A proto vážím si všech... A zpátky k smrti nakonec, já bojím se smrti, však vím, že jednoho dnepříjde a já na hrobě pak chci mít nápis NASCHLEDANOU... Však to bude doufám až za dlouho a bude ze mě Senior Maník, jež nenosí už šátek z frajeřiny, ale jen proto aby zakryl pleš.
Autor Manik, 04.10.2005
Přečteno 467x
Tipy 1
Poslední tipující: Agniezka
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

smrt...to je jediná jistota,kterou máme..a tak žijme tak,abychom se v den smrti nemuseli za svůj život stydět..a užívejme trochu toho mála,co je život..jsme tu přeci jen krátce...pěkná úvaha

24.03.2009 11:13:00 | Agniezka

milý Maniku,
smrti se bojím také, ne však smrti samotné. O smrti jsem již mnohokráte přemýšlela, už párkrát jsem byla rozhodnuta sáhnout si na život, ale přece jen.. člověk nemá právo vzít co bu bylo darováno a proto jsem zde. Život se otočil k lepšímu a ať jsou mnohdy věci a události značně nepříjemné... stojí za to žít a bojovat. Bojím se, že přijdu o své nejbližší, stejně jako ty však vím, že smrt je součástí života a je nevyhnutelná, lze někdy jen oddálit. a stojí za to žít a čestně umřít. Umírejme se pocitem, že náš život nebyl zbytečný.

19.06.2006 09:57:00 | Inies

..."však nikdo jej nedokáže zabít", krásné a pravdivé..
Ten závěr byl veselý..Dohromady..co říct - máš srdce na pravém místě.

07.10.2005 18:31:00 | WhiteShadow

Mému srdci velmi blízké..
Sice jsem přesvědčen, že smrt je svým způsobem nejkrásnějším okamžikem života, ale není zrovna moc praktické chodit světem a oslavovat smrt jak dnes začíná být moderní. Smrt prostě je..

07.10.2005 18:29:00 | WhiteShadow

Hluboce se mne dotkla...Ta tvá úvaha, nechala moc pěkný dojem!

07.10.2005 11:44:00 | Krtica

...pohlédla jsem jí do očí v pátek...v den odjezdu za vámi všemi...z blízka...dali jste mi hodně hojivou náplast...
(pod tíhou (a soubojem) těch všech emocí jsem ráda, že se mi jen klepaly ty kolena...!)

04.10.2005 19:13:00 | Cecilka

Tak tohle je dost dobry..je to hodne pravdivy a kazdej si v tom najde svoji pravdu..ja ji nasla, ptze tam ta pravda a zaroven i smysl je!!! Povedeny!!

04.10.2005 11:43:00 | makretka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí