„ Nikdo není zbytečný na světě, kdo ulehčuje trápení někomu jinému. “

„ Nikdo není zbytečný na světě, kdo ulehčuje trápení někomu jinému. “

Anotace: Lidský život má smysl jedině tehdy, když ho žijeme pro ostatní.

„ Nikdo není zbytečný na světě, kdo ulehčuje trápení někomu jinému. “

Charles Dickens

Tento krásný a moudrý citát jsem poprvé uviděla na této škole (SZŠ Šumperk) v den přijímacího řízení.
Přivedl mě k závěru, že povolání které jsem si zvolila není zbytečné, ale má velký význam.
Osobně si myslím, že žádný člověk na světě není zbytečný. Ať už je to velvyslanec nebo uklízečka. Věřím, že každý zde má svůj úkol, a o to krásnější je, pokud v něm můžeme pomoci někomu, kdo to potřebuje.
Na praxi v nemocnici jsem už několikrát zažila velmi nádherný pocit. Tento pocit ale nebyl ve spojitosti s dobrou známkou, nebo pochvalou učitele. Jistě, i pochvala a dobrá známka jsou důležité, ale tisíckrát krásnější je něco jiného.
Tento pocit jsem zažila, když jsem - třeba při loučení -podala pacientovi ruku, on se na mě podíval a řekl: „Děkuji za všechno.“ , nebo se na mě prostě jen usmál.
Z pokoje jsem pak docházela se zvláštním úsměvem a hřejivým pocitem, který jsem předtím nezažila. Samozřejmě to není nic světoborného, ale mám pocit, že ty nejobyčejnější věci dají člověku mnohdy víc než věc „nejdokonalejší“.
Při dalším uvažování o svém povolání mě - už ani nevím jak - napadla otázka: co slavné osobnosti a jejich přínos pro svět?
Stačí se jen podívat na televizi, otevřít noviny nebo pustit rádio. Tolik lidí na světě trpí nedostatkem, bídou (kterou si umíme jen s těží představit) bolestí a hladem.
A na druhé straně světa? Lidé si neváží skoro ničeho: života, jídla, oblečení, zdraví a mnoha dalších věcí.
Z mého pohledu se mi zdá nepochopitelné, že si někdo například kupuje několik sídel, ale nezajímá ho, že někde jinde umírají lidé proto, že nemají jídlo a lékařskou péči.
Myslím, že pokud má někdo dar nebo možnost pomáhat druhým, měl by toho plně využít.
Nechci ale ukazovat jen na slavné osobnosti, protože je i spousta těch, kteří opravdu druhým pomáhají.
I každý z nás může být druhému nápomocný. Je to velmi jednoduché a prosté ( a právě proto také tak obtížné ). Mnohdy druhý člověk potřebuje jen vyslechnout, utěšit, nebo povzbudit. Stačí vzít druhého za ruku, aby si nepřipadal tak sám a opuštěný. A tohle zvládnou všichni, ne jen zdravotníci.
Velmi se mi líbí dvě ze zásad v ošetřovatelství - ta první: nemocný člověk snese spíše nešikovné ruce než studené srdce. A ta druhá: i dobré slovo a úsměv léčí.
Z vlastní zkušenosti vím, že je to pravda.
Velmi se mi líbil přístup jednoho lékaře k nemocné paní. Když přišel na vizitu nepostavil se před postel jako většina. Šel přímo k nemocné paní, naklonil se k ní a držel ji za ruku. Zůstal tak celou dobu, co s ní mluvil.
Zdravotník ať už je v jakékoliv pozici by měl zůstat profesionální, ale také by se měl „snížit“ a být i člověkem, kterému pacient věří a také mu dokáže beze strachu říct, co ho trápí.

Každý člověk by si měl v životě najít něco pro co chce žít. Ať už to je rodina, práce, nebo jen východ slunce a modrá obloha. Pokud najdeme tuto věc, která činí život úplným, pak můžeme „létat bez křídel“.
V budoucnosti bych chtěla být tou správnou zdravotní sestřičkou, která dokáže i dobrým slovem a úsměvem pomoci těm, kteří to budou potřebovat.
Lidský život má totiž smysl jedině tehdy, když ho žijeme pro ostatní.
Autor Anne Leyyd, 04.02.2009
Přečteno 1654x
Tipy 21
Poslední tipující: Danger, joke27, Poetický Ďábel, Ori Eremos, Bíša, losscar, PIPSQUEAK, Haniéčka, La Suneteto, Alžběta., ...
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímalo by mě jak se Ti to daří...
Jinak děkuji za 3 citáty a Tvé citlivé vnímání !!!

PS: na jakém oddělení jsi,že by mě přepadla určitá bolest... :-)

18.05.2019 21:30:41 | Danger

Týýý jo, tebe bych chtěl mít za kámošku, mám z toho slzu v oku. :-D

22.07.2013 17:05:32 | joke27

No, děkuji :D Pokud to myslíš upřímně, pak mě to těší, pokud ne, nejsem urážecí typ ;)

Je to už psané před dost dlouhou dobou, takže bych to nyní napsala jinak a snad i lépe, ale tehdy jsem to cítila přesně takhle - v těchto větách.

22.07.2013 21:37:06 | Anne Leyyd

Jesli někdy budu muset ležet v nemocnici, doufám že někdo Tobě podobný mě bude ošetřovat :-)

28.08.2011 20:07:00 | Poetický Ďábel

jsi opravdu andílek :-), rozdáváš radost, příjemné čtení, tolika moudra, mělo by nám být vlastní ale mnohdy si to ani neuvědomujeme co prožívají druzí a jen my se máme špatně, jsou tu ale človíčci co nám to připomenou :-) za ně tisíceré díky,

PS. Maličkosti jsou tak dokonale zabalené dary, že po jejich rozbalení se člověk unaví natolik že není schopen prožitku.
Což je škoda. Veliká škoda

12.01.2010 20:43:00 | losscar

Moc hezká úvaha...má něco do sebe...*:)

02.12.2009 12:55:00 | PIPSQUEAK

Milá Anne (?), přeji ti, aby ti ideály a veskrze ušlechtilá a bohumilá předsedvzetí co nejdéle vydržela, protože ten tlak plochého, laciného a zkorumpovaného světa bude obrovský...

PS: Přímo Šumperačka nebo někde z okolí? :-)

05.03.2009 12:09:00 | La Suneteto

nevymřeli, vidím jich dost ale jsou hodně rozptýlení :) díky za pěkný komentář!:)

20.02.2009 22:30:00 | Anne Leyyd

To bylo krásné a nesmírně pravdivé. Třeba věta, kde říkáš, že pomáhat je tak jednoduché a proto tak složité. Nebo pak na konci, kdy říkáš, ať si každý najde něco, proč chce žít, a to třeba východ slunce. To bylo opravdu moc pěkné.
Je pravda, že slavné osobnosti se proslavily svým vzhledem, sem tam zpěvem nebo nějakým dobrým filmem a všichni o nich vědí a chtějí se jim podobat, proč se ale nepíše o těch, co pomáhají třeba právě dobrým slovem nebo dokonce zachraňují životy. To od nich bychom se měli učit. Mnohdy se na ulici usměju na zamrečeného člověka, abych mu spravila náladu, ale za celou dobu, co to dělám se mi úsměv vrátil pouze dvakrát, je to škoda. Ale dobří lidé nejspíš nevymřeli, soudě podle tvé úvahy.

20.02.2009 21:58:00 | Veronikass

díky! jsem ráda že se ti to líbilo. :)

20.02.2009 15:16:00 | Anne Leyyd

moc hezke :-)

20.02.2009 12:39:00 | lady rybička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí