Člověk - to zní hrdě

Člověk - to zní hrdě

Anotace: Rychleji a výš - jo, to by nám šlo...

 


Právě jsem na TV1 viděl francouzský dokument "Arménská genocida". Nechci lacině popisovat hrůzy, ze kterých se průměrně citlivému člověku dělá špatně. O podobných zvěrstvech i na jiných částech planety a v jiném čase asi víte sami dost.

Proč o tom píšu? MAREK VAŠUT, snad v návalu vzteku, nebo po zralém uvážení (nevím), řekl kdysi tyto věty: "Došel jsem k tomu, že člověk je nejodpornější monstrum, jaké se kdy ve vesmíru zrodilo. I takový vetřelec je svým způsobem čestné stvoření. Když na vás vytasí svou držku, tak víte, že vás chce buď sežrat hned, nebo zabalit do slizu pro dětičky. Karty jsou rozdané. Ale když se na vás usměje člověk, tak nikdy nevíte. Proto se taky člověk dostal na vrchol evoluční pyramidy. Ne proto, že používá nástroje, ale proto, že se dokáže dokonale přetvařovat. Nevysílá varovné signály. Proto se dostal tam, kde je. Sílu na to nemá, jen svůj patologicky zmršený mozek. Pouze člověk dokáže zabíjet z čirého potěšení. Nejen zabíjet, ale i mučit. Člověk je prostě strašlivý omyl přírody."

Já vím, asi s Markem nebudete souhlasit, ale k zamyšlení to je.

Autor Aťan, 16.02.2009
Přečteno 442x
Tipy 27
Poslední tipující: Iv, WhiteSkull, Bíša, Slečna z konce duhy, Kyška, widder, Žqáry, Mbonita, janewe, Chancer, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

souhlasím s Markem.

23.05.2010 05:44:00 | Iv

...souhlas ...tedy skoro ...já jen, že jsou i zvířata, která mordujou pro radost ...třeba kočka ...jo, zrovna ta s kterou se v předešlé úvaze mazlíš ...

22.04.2010 23:09:00 | WhiteSkull

Moc dobře napsané- především začátek, nedá se jinak než obdivovat;-). Gratuluji

18.05.2009 18:30:00 | Filosof

Plně s Tebou a Markem Vašutem souhlasím...

18.04.2009 16:57:00 | Bíša

A přece souhlasim... Poslední věta za všechny pravdy světa vyřčena...

06.04.2009 08:14:00 | Slečna z konce duhy

Jo takhle.. No už tu byli tací, kdo se snažili vyléčit lidstvo ze špatností a tlumit bídu (Matka Tereza, Gándí, Ježíš?, ...).
Ale na takto veliký úkol nejsem stvořena. Tak přemýšlím o hnusech jen na úrovni své vlastní bytosti. Na blízké okolí snad člověk působí trošku tím, co vyzařuje.

Ale, když se soused rozhodne, že Ti zapálí dům a vyvraždí rodinu, tak na to opravdu nemám slov. Proti velké krutosti je obyčejný člověk bohužel bezmocný. A už jsem taky v pesimismu. No, co se dá dělat.

23.02.2009 21:45:00 | Kyška

Kyško - souhlas. :-)
Ale problém nastane, když vedle tebe třeba soused chce být i mít - tak ty nejenže přestaneš mít, ale taky přestaneš být. A v tom je zakopanej pes, myslím si...

23.02.2009 20:02:00 | Aťan

Díky za podnět k zamyšlení.
1)Těžko se srovnávat s přírodou, neb ta se řídí jinými zákony, oproti těm, které jsme si my lidé pro sebe vytvořili.
2)Přetvářka a spol. jsou věci ošklivé, ale v konečném důsledku nejvíce škodí samotnému člověku, který je provozuje.
3)Zdá se mi, že přespříliš bojujeme o moc (ať už v malém, nebo velkém měřítku - válka). Moc -> vlastnění.
4)Cesta pro mě: Mít, nebo být? Být.

23.02.2009 15:42:00 | Kyška

bohužel... souhlasím...

19.02.2009 10:22:00 | Žqáry

já na to řeknu tohle
myslím si,že každý z nás má v sobě dr.Jekyla i pana Hydea..záleží na tom,ktrerá z tváří zvítězí...
roli v tom hrají geny,prostředí,situace..před něž jsme postaveni...každá pokřivenost v chování má původ a důvod..že jsme někdy horší než zvířata..ano jsme
že nám často chybí přímočarost...ano chybí
je to na dlouhou diskuzi..
za sebe můžu říci..snažím se aby lidi se kterými se v životě potkám..na mne mohli vzpomínat v dobrém...

17.02.2009 08:06:00 | Mbonita

Maraniko, ono se to vlastně objevuje tady v komentech...

16.02.2009 20:53:00 | Aťan

no škoda, že si zmazal to, čo si napisat na prvý nastrel :) To bola celkom slušná reakcia. A myslím, že je úplne jedno, kde v tej škále netvor-anjel sa nachádzame, pretože aj tak sme presne tam, kde máme byť.

16.02.2009 20:36:00 | maranika

Dodatečně jsem si uvědomil, že jsem zapomněl na Markův názor v úvaze reagovat, tak mě to vykolejilo. :-)

Předně mi tam nesedí, že člověka poměřuje s vesmírem. Na to jsme příliš prťavoučký, tady by pokora nezaškodila. A za druhé - všímá si jen hrotu negace.

Ale před Markem smekám, Vašut je liška mazaná. Patří určitě mezi hodně chytré herce.

16.02.2009 19:14:00 | Aťan

Ano, přetvařování..naše unikátní vlastnost.

16.02.2009 18:47:00 | Chancer

ze vraj jeden dobry skutok
100 zlych vezme...
mame co robit, cely kratucky zivot...
asi sa ludia preto mnozia :))) ?
...

"Miluj svuj tvurci zivot vic
nez svou vlastni sklicenost."
...citat z

16.02.2009 15:54:00 | Tekla

Taky s vámi souhlasím - člověk sice dosáhl až tam, co Marek říká, ale taky si sáhl i na druhou (lepší) stranu. Tam někde "mezi" se pohybuju já, ale fakt nevím kde jsem... :-))

16.02.2009 15:36:00 | Aťan

Souhlasím s maranikou, ale souhlasím i s Markem.

16.02.2009 14:19:00 | 6thSun

myslím, že kým vidíme ešte aj iné farby ako je čierna a biela, tak je všetko v poriadku.

16.02.2009 13:23:00 | maranika

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí