Stalinova éra

Stalinova éra

Anotace: Zamyšlení nad dokumentem 3.12.08

Možná je to hodně překvapivé, možná ne. Ale na základě dokumentu měním svůj názor a říkám, že pro mě krutějšího vůdce než Stalina nebylo. Přestože byl Hitler skoro nepřekonatelně namyšlený, zlý a sobecký, Stalin byl ještě horší. Způsobil hladomor na který zemřelo sedm milionů lidí. Jiní vrazi v dnešní době zabijí jednoho člověka.
Muž, co vraždí i své lidi s ohromnou krutostí, muž, který je pro mne i v dnešní době považován za toho největšího zločince, to v hlavě asi nikdy neměl v pořádku. Vlastní ženu Naďu trápil a když si ona sama vzala život, dával to za vinu jí nejen Stalin, ale i Nadina kamarádka. To si říká kamarádka? Začínám přemýšlet o hodnotách života. O tom, že lidé, kteří ještě dnes uctívají Stalina nebo Hitlera, by se měli jet podívat do koncentračních táborů. A že jich Stalin nechal zřídit! Nejen v Rusku, ale později také v Německu. Šokovala mě fakta mluvící o táborech velkého severu, kde teplota dosahovala i –50°C. Bylo nebezpečné se nehýbat. Dotek kovu mohl utrhnout kůži.
Stalin prohlašoval, že bolševici jsou vyvolení národa. Stejně jako Hitler tvrdil, že německý lid je nejčistší rasa. Jako dva bratři. Možná, že Stalina poznamenalo jeho mizerné dětství, když jeho otec byl alkoholik. Každopádně, ať to bylo kvůli tomu, či ne, nikdy ho to stoprocentně viny za miliony lidských životů nezbaví.
Když se v Moskvě na počátku 30. let život zhoršuje, je špatná obživa, obchody jsou prázdné a tvoří se nekonečné zástupy lidí kvůli jídlu, Stalin hledá viníky v ekonomice. Co takhle, aby se podíval co udělal on špatně? Ne, on je prostě někdo. Dokonalost sama. Muže, které obžaloval, chtěl původně pověsit za přirození. Být tam a mít možnost mluvit, řekla bych, že jediný, kdo si to zaslouží, je právě Stalin.
Josefa Stalina těšilo trýznit své blízké a hledat nepřátele v přátelích. Usmyslel si, že jeho přítel Boukharin je proti němu a nechal jej zastřelit. Jeho rodinu pak deportoval. Pak si našel nového velitele tajné policie nazývaného podle jeho výšky „Skrček“, který byl jeho pravá ruka a svěřil mu denně střílet tisíc lidí. Kde vzal tu moc brát lidem životy? Jak se mohl jen domnívat, že dělá dobře? Ani ten nejhloupější člověk na světě by snad nejednal stejně. Měl to Stalin v hlavě v pořádku?
Nakonec byl Stalin ohrožen Hitlerem, který si stanovil za cíl zničit Rusko. Těžké je porovnávat dvě zla, protože pokud jedno z nich vyhraje, bude to pořád zlo. Věřím, že všichni, co mají zdravý rozum, Stalina nenávidí. Mnoha nevinným lidem nadobro vyvraždil celé jejich rodiny.

*Poznámka: Zaslechla jsem, že Stalin měl srostlé prsty na nohou a nějak postiženou levou ruku. Je zajímavé, že v dokumentu jsem o tom ani zmínku nepostřehla.
Autor wigi.sama, 19.02.2009
Přečteno 465x
Tipy 5
Poslední tipující: Frr, CoT, Mounkey, Chancer
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-)

20.02.2009 18:33:00 | Mounkey

ok:-P

20.02.2009 12:07:00 | wigi.sama

Mám dojem že těhle zrůd bylo víc a i jich bude víc...
Jinak Stalin měl na krku víc než 20 milionů lidských obětí! Bylo to větší prase než Hitler, tím jsem si z těch mých zdrojů jistý.

"Jiní vrazi v dnešní době zabijí sotva jednoho člověka."

-tohle mi nedá si nevšimnout..to sotva vypusť, když už je někdo vrah (v kterékoli době), má na svědomí minimálně jeden život. Ne sotva, ale prostě jeden ;-) Vím žes to myslela třeba tak jakože nepřímo, ale i to se počítá..buď zabil jednoho a víc lidí nebo nezabil..tady se nezakrouhluje :-)

19.02.2009 17:43:00 | Chancer

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí