Vozka smrti

Vozka smrti

Anotace: ...

Možná znáte tu pověst, že kdo zemře 31.12. jako poslední, řídí po celý příští rok kočár smrti. Je sice hezká, ale chce trochu vylepšit...

Hans Rhözhimmel zemřel 31.12. 1899 ve 23 h 58 min na okraji Michova. Kmotřička Smrt si pro něj přijela v černém, ponurém a strašidelném kočáru, jenž řídil vousatý chlap s mrtvýma, bezvýraznýma očima. Oře ale vidět nebylo. Kmotřička vystoupila a vzala Hanse za ruku. Mávla kosou a vozka se rozpadl v prach, mávla znovu a Hans seděl místo něj. Kmotřička nastoupila a přibouchla dvířka, Hans práskl bičem do prázdna a kočár zmizel ve večerní mlze mnichovské.

Celý jeden rok Hans řídil kočár smrti. Jak Kmotřička ucítila kšeft, musel tam hned být. Nejprve Berlín, pak Moskva, poté San Francisco, inu měl toho brzy plné zuby. Když se konečně blížil 31. prosinec, říkal si, že služba bude u konce, že se dočká odpočinku. A ejhle, jak se mýlyl! Poslední zemřeli dva starci zároveň, tak Hanse nechala řídit další rok! A zase Praha-Peking-México-Petrohrad, až zase uběhl rok. ,,Kdyby to šlo, tak bych tu babiznu zabil!" říkal si.

Bylo 31. 12. 1901 23 h 58,5 min . Kmotřička si přivedla ke kočáru nového vozku. Mávla kosou a Hans se rozpadl v prach.

Tak důležitý a zároveň tak bezvýznamný byl pro Kmotřičku Smrt Hans.
Autor 7Anno&nnym7, 22.02.2009
Přečteno 510x
Tipy 12
Poslední tipující: Bíša, dropik, Tlustoprd, Aghata Christie, Radek.oslov.Šafárik, Heavy, hulahulahula, takova
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pěkné, ale zařadila bych to spíše mezi pohádky, nebo povídky;-)

27.02.2009 22:01:00 | hulahulahula

jo taková strašidelná pohádka,ale neslyšela jsem to ještě

27.02.2009 15:16:00 | takova

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí