Život a jeho podstata

Život a jeho podstata

Anotace: Život. Proč pochopit podstatu života? K čemu to je dobré?

Přemýšlím nad tím hodně často. Když někdy dělám nějakou hodně častou činnost, ani si nepřipadám, že to jsem já. Jako kdyby to za mě dělal nějaký stroj, složený z masa a kostí, kterým proudí krev.
Ale jsem to já. Skutečně už mám takové činnosti, které dělám jako stroj. Tak třeba když sedím na gymnastickém míči u počítače a pohupuji se. Místy mě vážně nepřijde, jako kdybych to byla já.
Nebo ranní protahování.
Psaní na klávesnici.
Nebo když jdu. Tak si moje tělo dělá co chce a já ho můžu řídit jenom při výraznějších změnách. Nebo to je přelud?
Někdy si jen tak lehnu a přemýšlím, proč život plyne tak rychle, nebo tak pomalu. A uvědomuji si, že to, co chci vyjádřit a někomu říct, někomu se s tím svěřit, nemůžu napsat ani do téhle úvahy. Prostě mi to nejde vyťukat na klávesnici a napsat to. Něco si myslím, vím tu omáčku okolo, ale jádro mi zůstává skryto.
Možná to je tak lepší, protože nikdy nepochopím podstatu. A když se ji budu snažit pochopit, najdu zase něco jiného.
Je to jako když něco hledáte. Prohrabujete skříňky, poličky, temné kouty, díváte se na stůl, pod postel, do knihovny, k počítači…a nacházíte spoustu jiných věcí. Jako třeba já. Hledala jsem obal na cédéčka. A našla jsem kazetu do diktafonu, kterou, když jsem potřebovala a hledala, tak jsem ji nenašla. Ale před tím jsem zase našla tu oranžovou kabelku. A když jsem hledala zase tu, a nebyla k nalezení, objevila se zčistajasna pastička na myši. Jó, to když jsme hledali tu pastičku, našli jsme zase….
Dost! Aspoň vidíte, proč je dobré, nikdy nepochopit podstatu života. Pídit se doslova proč je to tak a tak. Pokud to vezmete okrajově, objevíte možná nějakou tu zapomenutou věc. Ale pokud to budete brát od podlahy až ke stropu, uvidíte, že najdete tolik krásných věcí.
Co to znamená v praxi? Hledáte práci a objevíte přítele/přítelkyni. Hledáte svoji životní lásku a objevíte dávno zapomenutou kamarádku. A nebo kamaráda, to je jedno. Na srazu, kde jste se chtěli původně vidět se spolužáky, najdete vašeho minulého třídního učitele, který teď učí vašeho syna. Ale nemusíte být dospělí, aby se vám tohle stávalo. Toto se stává totiž hodně často i dětem a náctiletým. Ne přesně tohle, ale stává se to. Třeba mě…
Autor Frýda, 08.03.2009
Přečteno 434x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí