Nesmrtelnost

Nesmrtelnost

Anotace: Další ze školních prací ... Úvaha ne téma "Nesmrtelnost"

„Být či nebýt?“ rozmýšlí se již Hamlet pod duchovním vedením Shakespeara. Řešil by obdobné dilema, kdyby se měl rozhodnout mezi smrtelností a věčným životem? Zněla by jeho otázka „Žít či nežít?“ nebo by si pokládal otázku stále stejnou? Nebyla by pro něj nesmrtelnost trestem horším než smrt? A vy, přemýšleli jste někdy o nekonečném bytí?

Představte si, v ruce držíte svitek s přísně střeženým tajemstvím, před vámi stojí lahvička s roztodivným lektvarem, hovoří s vámi Eset o jedinečné nabídce nebo sám ďábel čeká na váš podpis - kapku vaší krve. Proč to všechno? Byla vám přeci nabídnuta nesmrtelnost. Před očima vám proběhne mnoho pro a proti…

Přečtěte tajemný svitek a čas se vás již nedotkne, bude v poklidu plynout kolem. Dámy, již nemusíte mít starosti ohledně vaší krásy, již žádné nové vrásky, nemusíte krýt šediny, již žádné viditelné známky stáří. Ale co se to děje s vaší nejlepší přítelkyní? Lifting, proboha proč? Při poslední návštěvě mluvila něco o artróze, ale vám to nic neříká. Ach ano, není to nemoc stáří?

Fosforeskující obsah záhadné lahvičky do sebe obrátíte na jeden lok, abyste raději nepoznali jeho chuť. No ale pánové, nyní jste pro ženy atraktivní nejen do třicítky, ale i dlouho po ní, můžete dát sbohem rozšiřující se lesknoucí plešce a váš milostný život nekončí dokonce ani s dosažením šedesátky. Ale co se to děje s vaší ženou? Už pro vás není tolik sympatická, nehodíte se k sobě jako na začátku, povahově jste ale stále stejní. Není to tím, že ona na rozdíl od vás zestárla a vy se cítíte „na mladší“? Co vaše děti?

Eset jste řekli své ano a tím si otevřeli cestu k nekonečnému vědění, uskutečnění svých snů. Procestovat celý svět, vyletět na měsíc, stát se hollywoodskou star, mít vyprodaný koncert v obrovské sportovní hale, přečíst každou knihu, vystudovat medicínu, pomáhat lidem, to všechno byly vaše dětské sny, ale nemohli jste je uskutečnit, neměli jste na to čas. Ale teď je to jiné, hurá podat přihlášku, brát kurzy herectví, zařídit si průkazku do knihovny… Ejhle, tuhle knihu jste už četli, tuhle vlastně taky a tuhle dokonce dvakrát; všechny tituly už nepíšete - MUDr. PhDr. Ing. David Nesmrtelný, DrSc. - takové množství stejně nikdo nečte; v Egyptě jste již pojmenovali každé zrnko písku, doposud neobjevená mayská města jste již prošli všechna a rozestavění cihel ve Velké čínské zdi odříkáte i pozpátku, při humanitárních akcích se cítíte víc a víc jak Sisyfos…

Krátké bodnutí do prstu a ďábel si mne ruce nad dalším úspěšným byznysem. I jak se lidově říká, opravdu jste upsali svou duší ďáblu. Smrt se k vám neodváží přiblížit ani o krok, ale zato vaše nejbližší si odvádí jednoho po druhém. Stálý smutek vás již omrzel natolik, že jste se zařekli k někomu víc vázat a uzavřeli se. Veškerá činnost vám již přijde stereotypní, nic vás nenaplňuje jako dřív, všechno jste již vyzkoušeli. A vědění je naopak až příliš nekonečné, každou chvíli vám někdo něco vyvrátí, přijde s něčím novým. I ta nejryzejší či sebeosobnější pohnutka se rozplynula…

„Žít či nežít?“ Toť otázka…
Autor Nik.Mirror, 02.04.2009
Přečteno 717x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí