Bez přátelství nestojí život za nic

Bez přátelství nestojí život za nic

Anotace: jak už název vypovídá, je to úvaha o přátelství (kdysi dávno domácí slohovka)

Bez přátelství nestojí život za nic
Přátelství, co je to vlastně přátelství? Je přátelství to samé jako kamarádství? Není snad přátelství něco víc? Kdo je kamarád a kdo už je přítel? Přítel je podle mě někdo, komu se můžete se vším svěřit, na koho se můžete spolehnout, ten, kdo vás dokáže rozesmát, kdo vám pomůže, když máte trable a kdo si od vás nechá pomoci, když má trable on. Pravý přítel má na vás vždycky čas, nikdy vás neodmítne. To jsou hlavní rozdíly mezi kamarádem a přítelem. Kamarád je taky váš přítel, ale v menší, v některých případech v dosti menší, míře. Vašim kamarádem se zasmějete, ale bude na vás mít vždycky čas? Každý váš kamarád má někde svého přítele, proto bude spíše s ním, než s vámi. Přátelství je jedna z nejkrásnějších věcí, které vás za váš život mohou potkat a kterou můžete prožít.
Můžete mít stovky kamarádů, ale přátel budete mít jen pár. Sami se zamyslete, kolik lidí nazýváte kamarády? S kolika z nich máte trvalý a intenzivní kontakt? Kolika z nich říkáte kamarád jen proto, že nevíte, jak jinak je nazvat? Jen málo mladých lidí dnes používá výraz známý či známá, všichni jsou pro ně kamarádi, i když jen málo z nich znají pravým jménem, znají je jen přezdívkou, a už vůbec neví, jaké je jejich oblíbené jídlo nebo barva. I když někoho viděli jen třikrát, hned je to kamarád. Poté každý má spoustu kamarádu a přátel.
Ale jaké by to bylo bez přátel a přátelství? Představte si situaci, že by zmizeli všichni vaši přátelé. Měl by takový život cenu? Zbyli by tu jen vaši nepřátelé a lidé, které jste doposud neznali. Postupem času byste se ale začali seznamovat a stávali byste se přáteli, ale oni by zase zmizeli a vy byste zůstali opět sami. Zbyli by tu jen vaši nepřátelé, ale které spory vydrží věčně? Věci, pro které jste vedli válku, by pomalu vyprchali a vy byste se stali přáteli. Opět by však zmizeli. Co by to bylo za život?
Co by to ale bylo za život? Mělo by cenu žít? Bez přátel? Bez těch, kteří nás drží nad vodou v nesnázích, kteří s námi létají v oblacích, když jsme šťastni? Jsou to jedni z nejdůležitějších lidí v našich životech, proto se ptám, dal by se život bez nich nazývat životem? Pomyslete na to, kdybyste se neměli komu svěřit, komu se vyplakat na rameni, komu vyprávět zážitky z míst, kde nebyli s vámi. Nikdo, s kým byste si šli zaběhat, projít se, s kým byste šli na výlet nebo že by nebyl nikdo, s kým byste si dokázali povídat hodiny a hodiny o ničem a zároveň byste probrali tolik věcí, ať už byste začali u jídla, pokračovali přes lásku, sport a hudbu až k nekonečnosti vesmíru a existenci jiných inteligencí. Byl by to opravdový život? Bez přátel by život nestál za nic. Bez nich nemá cenu žít.
Autor PaGy, 03.04.2009
Přečteno 2044x
Tipy 6
Poslední tipující: hašlerka, carodejka, Demedalex
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ano, přátelství je li upřimné, je cenné.))

21.04.2010 15:12:00 | carodejka

Mám dojem, že není třeba přemýšlet nad přátelstvím, ale nad těmi přáteli. A nakonec přátelé jsou ti, pro které my sami jsme jim přítelem, takže asi to nechce jen myslet ale i jednat. Čert ví, poptám se na to kamarádů.... ;)

30.03.2010 23:05:00 | Demedalex

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí