Bezcenný úsměv

Bezcenný úsměv

Anotace: ...

Ponurý čtvrtek, promokřený májovým deštěm s občasnými hláskami hromů, mě vyprovází, po červených dlaždicích, domů. Za zvuků rozmanitých tónů dopadajících kapek, které smáčejí vše co jim stojí v cestě jako linkovaný papír, má pomalá chůze ještě přidává na uvolněnosti a ubírá na intenzitě. Černé boty jakoby zapadaly do všeobecné nálady. A jako by jim to bylo asi tak jedno, rozestříkávaly louže tvořící se na chodníku.
Nevadí mi ten déšť. Připadá mi, že on jediný mne dokáže alespoň trochu pochopit. A jakoby mi chtěl i pomoci.
Všude jsou mladí lidé, usmívající se na své drahé protějšky jako v amerických filmech. Nikomu nevadí ta povrchnost, nikomu nevadí ten stereotyp, se kterým žijí. Záleží jim pouze na sobě, na svém osobním prospěchu. Na tom, jak na sebe shlížejí oni a hlavně, jak na ně shlížejí jiní. Snaží se být dokonalými.

A svět je taky jako laciná děvka, která napotkání ošuká každého cizince. Nabízejíc svůj klín za směšnou cenu dává k dispozici štěstí těm, kteří si ho nezaslouží. A ti, jež by si zasloužili pořádnou porci, mnohdy nedostanou ani denní příděl.

Světu vládne povrchnost a přetvářka. Lidé si hrají na někoho, kým nejsou. Ale na někoho, kým by chtěli být.

„A mimochodem“, šeptám do deště, který má jako posel vzkázat mou větu. Vzkázat jednomu vzdálenému člověku, který jakoby mizel z mého života: „Tvůj úsměv už pro mě nemá takovou cenu.“
Autor Eclipse, 16.05.2009
Přečteno 507x
Tipy 7
Poslední tipující: Adelheidis, Andry.., Bíša, Chancer, Aťan
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc se mi líbí.....ST

27.01.2013 01:40:14 | Adelheidis

Světu vládne nespravedlnost...
Ale pěkně pojatá úvaha.:)

28.07.2010 23:40:00 | Andry..

Napiš mi, pa :)

03.06.2009 17:11:00 | PatriceB

Dobře se to v dešti přemejšlí..taky chodívám :-)

K těm zavrhnutým osobám jak o nich píšeš - plán spočívá v tom že mají ukázat světu že není a ani nikdy nebude dokonalý, ani spravedlivý. Co je lidské, je pomíjivé...

16.05.2009 11:33:00 | Chancer

Vzkaz chápu tak, že patří nějaké holce, nééé mně.

K obsahu jen stručně: jinak člověk píše pln eufórie a radosti, jinak v deziluzi a nasranosti. V každém případě je dobře, že jsi to hodil na papír, protože číst po sobě věci po mnoha letech a v jiném rozpoložení je zajímavá disciplína. Mám to vyzkoušený. :-) (... jo, a mám vyřídit pozdrav od mých dětí)

16.05.2009 09:13:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí