Rasizmus už ve školce...!!???

Rasizmus už ve školce...!!???

Anotace: Já vím, že je to laciné a už snad i otravné téma, ale nedá mně to. Mám za to, že i pan Kocáb by valil oči…

Dcera mého kamaráda nedávno odjela na ,,školku v přírodě". Já vím, na tom není nic zvláštního, ale situace okolo jejího odjezdu prý byla mírně řečeno - ,,zvláštní". Chodí k nim do školky malý kluk. Jmenuje se třeba - ,,Pepík". Pepík je černoch. Jeho maminka je bílá Češka, která kdysi asi měla ,,ráda" pána odněkud z Afriky. Aby to nebylo tak jednoduché, žijí v romské rodině. Já vím, taky z toho nejste moudří, ale to ani já ne...

Jméno Pepíka se objevilo na seznamu dětí, které měly ten rok jet na onu školku v přírodě. Ale ouha. Po tomto zjištění prý řada rodičů váhala, zda své dítko na zmíněný ,,podnik" zapsat také, neb jejich ratolest po zprávě, že -,,jede i Pepík" ve většině případů začala trojčit a že nikam nechce.

Těm dětem je od čtyř do šesti let. Proč sakra nechtějí jet s Pepíkem? Jsou už tak malá děcka rasisty a vadí jim, že nejen že je Pepík černoch, ale ještě k tomu žije v romské rodině...?

Vadí jim jeho barva pleti?

Proč tedy jim nevadí, že jede malý Duc a jeho sestra Liu (Vietnamci), kteří také vypadají trochu ,,jinak", ale vadí jim, že má jet Pepík???

Pepík je totiž neskutečné ,,kvítko". Ve svých necelých šesti letech už je běžně vídán, jak kouří cigarety s partou svých ,,sourozenců" (nehodlám se patlat s jejich rodinnými vztahy, prostě říkají - ,,maminko" stejné paní a všichni ti sourozenci jsou Romové jak vyšití). Dokonce byl mým kamarádem viděn, jak zkouší na parkovišti kliky u aut, jestli náhodou není některé z neopatrnosti majitele necháno nezamčené... V celé školce snad není dítě, které by se ho nebálo pro jeho zlou a už v tak nízkém věku až neskutečně zákeřnou povahu. Je bohužel silný jako býček a dokáže toho jaksepatří využít.

Proto s ním žádné dítě nechtělo jet na školku v přírodě.

A potom přišla pro bojácné děti dobrá zpráva - Pepík prý nepojede!

Rázem se seznam dětí zcela zaplnil a rodiče ostatních dětí měli o starost míň. Přišel však den odjezdu a - zrada! Pepík stál před školkou i s kufrem. Děti prý byly docela v šoku. Maminky ujišťovaly, že se nemusí bát, že paní učitelky (Svaté to osoby dle mého názoru) Pepíkovi nedovolí, aby někomu ubližoval. Jedna holčička se nechala slyšet - ,,jen doufám, že nebude v autobuse sedět vedle mě, on totiž strašně maminko smrdí! On se asi nemyje maminko viď, když tak pořád smrdí...".



Tak jak se dá pojmenovat taková situace? Jsou ty malé děti opravdu rasisty už ve věku, kdy pomalu ani neumí vyslovit všechna písmena správně a už vůbec nechápou, co snad slovo -,,rasizmus" znamená?! Proč nemají ,,Pepíka" rády a proč se ho bojí? Proto že je jiné barvy pleti a jeho rodina sestává z menšiny poslední dobou víc než ,,diskutované"?!

Ne!

Je to proto, že už i ten malý Pepík se chová ,,jinak" než ostatní děti. Opravdu můžeme mít rádi takovou ,,jinakost" o níž pan Kocáb a další s odpuštěním zmatení ,,ochránci lidských práv" tvrdí, že nás může svým způsobem ,,obohatit"??

Bohužel, ano říkám - bohužel, ty děti dostanou do života jednu nehezkou zkušenost, kterou jim budou páni Kocábové a spol. jen těžko v budoucnu vyvracet. Nebudou mít důvěru k romskému etniku a budou se ho bát. Budou dál třídit lidi na - oni a my.

Může snad někdo říct, že jsou ty děti rasisti?

Já vím, že ten malý kluk je jen dítětem a na vině jsou dospělí v jeho rodině a ne on osobně. Tohle uvědomění ale nemá žádnou cenu pro malé caparty, kteří se musí bát jet někam, kam se určitě těšili...

Je mně líto, ale takhle to začíná a když si většina z nás sáhne do paměti a vzpomene si na to, jak se i z nás stali ,,rasisti", uvědomíme si, že každý znal nějakého toho ,,Pepíka", díky němuž jsme začali už i my jako děti dělit lidi na - oni a my...

P.S. Kamarádova dcerka se prý jen modlí, aby v září nešel Pepík do stejné školy, jako ona. Holka jedna nezvedená, takové rasistické myšlenky má...
Autor Bucharovic, 18.05.2009
Přečteno 426x
Tipy 5
Poslední tipující: Carver, Tacca, Doki
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Opravdu povedené články, podepsal bych se pod to kdykoliv, je mi líto, že spousta lidí u nás stále jen "souhlasně mlčí", i když v poslední době je vidět posun, velká chyba že tento horký brambor neuchopila ještě žádná strana... protože pokud se nic nezmění bude to jednou velký problém... já jsem možná trochu víc radikální... viz můj článek tady na Literu Začleňte se nebo odejděte! ale i tak stále ještě věřím, že by se to dalo zvládnout na diplomatické úrovni... zákony... zákony... potřebujeme je rychle...

20.05.2009 08:32:00 | Doki

Tleskám. Opravdu perfektní příklad. Tak teď se kocábovci předveďte... argumentujte... polemizujte...

18.05.2009 16:16:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí