Čekání na bouřku

Čekání na bouřku

Anotace: jen takové pocity na papíře... o světě, workoholismu, lásce...

Vzhlížím k zamračeným nebesům a čekám na bouřku. Je to už pěkných pár minut co jsem vstal od kancelářského stolu a vyšel ven. Očima lehce přimhouřenýma pečlivě přejedu členitý horizont kolem dokola. Z kdysi dávno perfektně ostrých linií zůstaly jen obrazy, mokrým štětcem mojí sestry malované, do kterých se vpíjí obloha. Všude kam až mé lidské oko dohlédne vládne prazvláštní klid, jako by moje rodná planeta společně se mnou zatajila dech. Vzduchem létají pampelišky a z rozpáleného asfaltu podrážkami prošlapaných bot sálá teplo. Vím, že by se něco mělo stát. Cítím to. Teď a tady. Násávám do plic pach poloprázdné průmyslové zóny na periferii města a připadám si sám. Jako poslední člověk na zemi. Jako člověk, který si uvědomil neuvěřitelnou sílu okamžiku a pod kůži se mu vkrádá zvláštní pocit nahořklého štěstí. Tlukot mého srdce je kdesi v dálce doplňován pravidelnou melodií do sebe narážejících ocelových hrotů industriálního světa. Netrvá dlouho a nerozeznám mezi nimi rozdíl. Za zdmi z betonu a v útrobách montovaných hal těžíme víc, vyrábíme víc, prodáváme víc. Nemůžeme zpomalit, natož zastavit. Sami jsme se stali stroji s unifikovaným výrobním programem. Z původně jednoduchého žij se stává těžkotonážní program se spoustou chyb a systém se bortí. Žij a plať. Plať za to že žiješ. Zaplať nebo nežij. Jsme jako baterie, které napájejí stále větší počet samoúčelných spotřebičů. Hned jak přijedu domů, popadnu kleště a začnu je stříhat. Pro tebe. Pro sebe. Pro ně. Pro sobotu nestrávenou v práci. Vane lehký vítr a já s hlavou otočenou k nebi stále čekám na bouřku. Nepřichází. Nepřestávám doufat. Stejně tak pevně věřím, že tam někde v dálce jsi ty. Že jsi stejně jako já vstala od stolu, přelezla zeď a právě koukáš na nebe. Čekám že se blýskne. A že ti to poznám v očích.
Autor Doki, 22.06.2009
Přečteno 351x
Tipy 10
Poslední tipující: Aťan, Limák, ilona, Lea Aura, Fenceless, Jeroným, Íá, Unyle Pěl
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc moc pěkné :)Líbí se mi popsání člověka. Vystihuje to naprosto skvěle. Bohužel se svět zkrátka znetvořil tak, jak vypadá nyní. Kdyby lidé nechali vše na přírodě nebo jí jen malinko pomohli..jaký by tu byl klid.
Ale stejně jako Vy čekáte na bouřku, já čekám, kdy se stane něco, co lidi zastaví...

29.08.2009 09:50:00 | Simbuša

Díky Jeronýme, politiku teď nechám na nějakou dobu na pokoji a hodlám se věnovat zase spíš fejetonům, i já z nich mám lepší pocit, hned jak bude zase trochu času... ;)

30.07.2009 22:39:00 | Doki

Tohle se mi líbilo... tvoje politické komentáře mi nevím proč nějak nesedly... ale takovéhle články jsou ty kvůli kterým jsem si tě kdysi dal do oblíbených (jako jednoho ze třech nebo čtyrech) a čtu všechno co sem napíšeš:-)

30.07.2009 22:27:00 | Jeroným

Než přijde bouřka,mraky se musí pořádně nabít.

23.06.2009 09:25:00 | Íá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí