Tanec mi dodává sílu

Tanec mi dodává sílu

Anotace: Znáte ty pocity, kdy byste nejraději křičeli? Já se vykříčím - tancem.......

K tancování jsem se dostala, když už jsem byla malá. Chodila jsem jeden rok do baletu a každý týden několikrát pilně trénovala postoj na špičkách. Jenomže "baletění" mě jinak nenadchlo a proto hned jak skončilo pečlivě nachystané představení pro veřejnost jsem pověsila trikot a balerínky na hřebík a tím pádem tancování potichu zmizelo, jak přišlo. Léta ubíhala za sebou, vystřídala jsem několik kroužků, od hraní na klavír až po malování a já pořád nenacházela to co by mě skutečně bavilo. Vždy byl důvod odchodu jasný: buď nepříjemná a neustále kříčící učitelka nebo jsem byla prostě antitalent.

--------------------------------------------------------

Byla jsem v sedmé třídě, kdy se mi stal úraz kolene v tělesné výchově. Byla jsem uvolněna z tělesné výchovy, což pro mě byl naprosto neuskutečnitelný zákaz. Sport pro mě znamenal hodně a znamená doteď. A opět jsem se dostala k tancování, bylo to jediné co jsem mohla a já objevila nový druh tance. Street dance neboli pouliční tanec pocházející z USA. A takhle odstartovala moje vášeň k street dance, která trvá dodnes. Z těch spousty druhů, které street nabízí, jsem si vybrala hip-hop a MTV dance. Dodnes nemůžu pořádně sportovat, což mě štve, ale tance se nevzdám i přesto, že jsem měla operovaný meniskus a problémy mám stále.
Nechodím do žádného kurzu, nemám doma DVD o tomto stylu, protože si myslím, že tanec není o tom, že kopírujete něčí tanec, ale že do něj dáváte svoje emoce, pocity a tančíte svůj osobitý vlastní styl celým srdcem. Jelikož je to vlastní styl, tak nenosím kalhoty až po kolena a vytahaná trika, cvičím v tom, v čem se cítím nejlíp. Tancovat pro mě znamená sdělit svoje nálady, a když je ta špatná, tak se z ní "vykřičet". Je úžasné se pohybovat a tím následovat hudbu, je to jako, když se ponoříte do veliké hloubky plných zvuků a vy se zmítáte v rytmu společně s melodií a nevnímáte okolí. Potom písnička skončí a vy uděláte poslední figuru a těžce oddechujete a mráz vám běhá po zádech. Cítíte jak vám srdce divoce tluče. Je to dřina, ale pokud vás to baví tak se už od tohoto tance neodtrhnete. Je to jako droga, která vám neublíží, ale pomůže.
Mě od tohoto stylu neodtrhly ani škaredé komentáře hodnotící moje videa na známém serveru YouTube, protože se vyskytly i ty dobré a ty mi vždy dodávají sílu nenechat si vzít chuť tančit... Popravdě, lhala bych, kdybych napsala, že jsem neměla opět chuť s tím praštit, jenomže stačí když si pustím film Let´s dance, který mě vždy přímo nakopne a já hned po konci filmu vyskočím a tancuji jako smyslů zbavená. A divím se kde se tolik energie a ty nové prvky vzaly. Tancujte, běhejte, skákejte, jezděte na kole.....celým svým srdcem a dělejte to co vás baví a nenechejte se odradit!!!
Autor Janeatrt, 15.08.2009
Přečteno 235x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí