Priority v životě člověka

Priority v životě člověka

Anotace: O mém pohledu na lidi...

Sbírka: Úvahy

Pojďme se spolu naprosto přiblížit myšlence, že leckterá z hlavních priorit v životě člověka je synonymum pro smysl života, samozřejmě z jeho subjektivního pohledu.
Jsem nucen v dobrém slovasmyslu všechny lidi „hodit do dvou pytlů“, rozdělme je na konzumenty a producenty.
První typ lidí převážně, někdy úplně, konzumuje – bere, moc nedává. Tato skupina je tedy bezpodmínečně vázána na ego a jeho žádosti. S tím souvisí fakt, že takový člověk upřednostňuje potřeby své a na druhé se neohlíží. Tím myslím, že smysl života konzumně smýšlejícího člověka je velmi relativní a pomíjející, neboť sotva vezme jedno, chce druhé a to dokud je naživu.
Většina konzumentů je logicky ateistického rázu, protože pokud věřím, že můj život má smysl, tak tvořím a od tohoto okamžiku jsme producent.
Pokud jsem tedy z druhé skupiny lidí, která více dává, než bere, tak dávám svému životu nový aspekt – obohacuji Zemi a vše na ní a tím můj život trvá.
Pokud člověk poslouchá ego, je stále nespokojený a jeho priority odpovídají duchu jeho života. Oproti tomu lidé, kteří se nad ego povznesli, mají takové životní priority, že žijí šťastně. Toť jeden ze smyslů života vůbec.
Autor fm1989, 31.08.2009
Přečteno 1293x
Tipy 3
Poslední tipující: Házté, Unyle Pěl, ewon
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

1) Samozřejmě, že by byla ideální, ale už nehodící se pro tuhle planetu. :-)

2) Nevěřím na horoskopy. Věřím důkazům vztahujícím se k postavení planet.

3) Ano, tak jsem to pochopil...Záleží na úhlu pohledu, kdo je blbej, v podstatě není blbej nikdo...

02.09.2009 22:36:00 | fm1989

1) postavení planet v hodině narození... no sorry, snad nevěříš na horoskopy?
ale řekněme, že o to nejde.

2)lidi by museli být blbí (oni stejně jsou :-)- myslel jsem to tak, že podle tvé teorie by museli být blbí, kdyby nepomáhali, protože by se tím připravili o vlastní štěstí. Připadá mi, že jsi to pochopil tak, že by byli blbí, kdyby pomáhali a pak říkáš proč se jim to vyplatí.
Proč se jim to vyplatí?
Když někomu pomůžu, neberu jako štěstí, že mi potom pomůže někdo jiný. To je důsledek toho, že se tak začne chovat víc lidí. Čekám, že mi něco přinese samotná pomoc (ale nechápu co- či spíše tvrdím, že někomu to vnitřně dělá dobře a někomu ne, proto se tak nechová)
Tak to v životě funguje a proč by nemohlo? -spíš proč by mělo?

K tomu egu. Nechce se mi moc přemýšlet, co to je. Dovolím si tedy takovou provokaci: jak by podle tebe vypadala společnost lidí bez ega (předpokládám, že to je pro tebe ideální společnost)?

02.09.2009 18:33:00 | ewon

Ego je takový ten "pud sebezáchovy", který nás mate, je buď hluboko nebo hned na povrchu, ale je to dobře na druhou stranu - je potřeba pro přežití na Zemi, ale zároveň je třeba ho potlačovat nebo se nad něj povznést pro případný život další nebo prostou lidskou dobrotu. Taky jsem si dřív říkal, že by lidi museli být blbí, ale už vím, že to tak jen vypadá, že jakmile druhým pomáháš, něco nebo někdo "náhodou" pomůže Tobě, aniž by sis to uvědomil. Tak to v životě funguje a proč by nemohlo? Když postavení planet v hodině našeho narození (kvalitní zdroj, ne bulvární slovní hříčky) leckdy předurčuje naše kvality i nekvality, mohou také nabídnout zákon akce a reakce...Dá se s tím něco dělat, jsme do velké míry svobodní, ale pořád je tu ten sklon...Někdo víc, někdo méně...

01.09.2009 11:17:00 | fm1989

asi jsem vůči tobě moc předpojatý, tak sorry :-)
Co to je ego? (přiznám se, že to slovo taky často používám, ale úplně to nechápu)
příklad: někdo jede pomáhat do Afriky nemocným- znamená, že nemá ego?
ten, kdo chodí do práce (nebo nechodí) a kupuje věci (třeba oblečení)(a na nic jiného nemyslí) má ego?

ti, co něco produkují můžou přeci produkovat sami pro sebe, ne? (ti co konzumují asi nemůžou konzumovat pro ostatní)

Pokud člověk poslouchá ego, je stále nespokojený a jeho priority odpovídají duchu jeho života. Oproti tomu lidé, kteří se nad ego povznesli, mají takové životní priority, že žijí šťastně. Toť jeden ze smyslů života vůbec.

Patřím do skupiny jedna a nejsem nějak výrazně šťastný ale nevyplývá mi z toho, že by na tom měli být všichni stejně. Naopak ti, co myslí na ostatní nebudou hned šťastní... Chápu to tak, že některé to tak baví, proto takoví jsou- ale neznamená to: začnu pomáhat ostatním => stanu se šťastným. To by znamenalo, že by si všichni časem začali pomáhat (pokud nejsou úplně blbý, či chtějí být nešťastní).

31.08.2009 22:30:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí