To, jak žijeme teď, nás může stát celou budoucnost

To, jak žijeme teď, nás může stát celou budoucnost

Anotace: viz. titulek

Jak žijeme? Myslíte si, že to lidi opravdu zajímá? Jistě, některé určitě ano. Řekl bych však, že většina lidí se, se tím, jak žije teď, vůbec nezaobírá.
Každý žije, jak umí. Spořádaně, stereotipně, nudně, mnoho slo by se na téma "Náš život" dalo vyslovit. Nemyslete si však, že tím chci naznačit, že život stojí za nic. To vůbec ne. Jsou i dny plné radosti a spokojenosti, kdy podzomní slunce hladí vaši tvář a vy si říkáte: "Dnes je ale nádherný den." Den uteče jako voda, noc nastane dříve, než se nadějete. Je pátek, ten pátek, kdy většina lidí vychází do ulic. Kamže to jdou? Vím, že si dokážete odpovědět sami, ale pro upřesnění - jdou se bavit. Někdo propadne o páteční noci alkoholu, druhý zasekouří a třetí? Najde si nějakou jinou omamnou látku. Některým lidem se tento druh zábavy tak zalíbí, že už se nechtějí vrátit ke každodennímu stresu denní společnosti. Pomalu ale jistě propadnou, a to dočista. Příběh však ještě nekončí a ještě je brzy na smutný konec. Myslím, že aspoň hrstka z těchto chudáků se z toho postupem času dostane a začne opět žít "normální" život. Možná se pak k tomuto opojnému dobrodružství zase vrátí, kdo ví? To bychom se ovšem zasekli v kruhu a to jistě nechcete.
Říkáte si, že takhle dopadnout nemůžete? Nechcete? Avšak každý je svého stěstí strůjcem a život je jako bludiště, ve kterém nevíte, na co narazíte. Jistě, i já vám dám za pravdu, že podobné lidi moc růžová budoucnost nečeká. Naproti tomu co vaše budoucnost? Žijete spořádaně, alkohol jen s mírou, nekuřáci. Lednička překypuje bio potravinami, pravidelně jíte, chodíte běhat. Už dvacet let děláte stejnou práci, každý spíte se stejnou ženou a líbáte své děti na čelo. Sedíte v kanceláři, ládujete se tučným jídlem a jediné, o co vám jde, jsou peníze. Peníze, čím více jich bude tím lépe, čím více jich zbude, tím více jich příště zase bude. Dnes se podle peněz točí snad úplně všechno. Zamysleli jste se někdy, když zrovna jen tak sedíte v kanceláři a bloumáte, co ještě byste si koupili, nad tím, jakou vy budete mít budoucnost? Pokud nebude stejná, jako je teď, tak bude zřejmě jen o něco lepší, pokud se nepřihodí nějaké to štěstí či neštěstí. Když jeste byli mladí, nechtěli jste být třeba dobrodruzi a cestovat po světě? Ach, kolik dětských přání je? Realita? Stereotipní práce. Co se kde pokazilo, že teď necestujete a vaše vysněná budoucnost je ta tam? To vám nepovím, zřejmě to ani nevím.
Povím vám však, že to, jak žijeme teď, není podle mě důležité, důležité je to, acbychom si naši vysněnou budoucnost aspoň co nejvíce přiblížili, když už jí nemůžeme dosáhnout. Žijte si jak chcete, hlavně když později nebude nařikat nad svým životem.
Autor Satr, 14.10.2009
Přečteno 316x
Tipy 2
Poslední tipující: Robin Marnolli, Agniezka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kolem peněz se v dnešní době točí opravdu všechno, proto tolik lidí asi upouští od své vysněné reality s myšlenkou:"Když nemůžu mít všechno, nechci radši nic." a už jde jen o pohodlí. Když nemůžu mít to, co chci, tak chci žít aspoň v pohodě, mít jisté místo, (a zase) co nejvíc peněz, abych mohl tamto a tamto, ale už tady nejde o tu krásnou vysněnou budoucnost.

27.10.2009 16:35:00 | D. N.

paráda...!

22.10.2009 15:11:00 | Agniezka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí