ŠKOLA.....

ŠKOLA.....

Anotace: Po třídních schůzkách přišla máma domů a jelikož jsem žákem 9. třídy, zprdla mě, protože se jí mé známky, na tento ročník nezdáli dost dobré, leč nezmění to mé přesvědčení a pudu na Keplera :)

Snad každý vzpomíná na ta léta,
strávená zavřen za zdmi ucebny v tvrdých dřevěných židlích,
za starýma ruskýma lavicema polepenýma žvýkačkami...
...ano i ted....
Vzpomeňme na „nespravedlnost“ učitelů,
hodnotících vědomosti našeho již tak přeplněného a zblblého mozku..
Vzpomeňme jak vyžívajíc se v autoritativnosti buzerovaly nás, mladé studety...
Vyvyšovali své předměty nad ostatní a kladly na ně nejvyšší důležitost...
A tak my, ve svém volném čase, který právě nevyplňoval koníčky,
Jsme prozměnu zavřeni za zdí našeho pokoje, dělali úkoly snad ze všeho co šlo..
Ano i toto bývá nedílnou součástí mládí každého dospívajícího člověka..
Přec nepoužíváme na prodavače lomené výrazy nebo funkce...
Chápu: sčítaní, odčítaní, násobení...snad aby nás prodavačka v krámě neošulila, ale přece když čtu knihu..nekontroluji každou větu a neříkám..“Jéééééé tahle věta je vedlejší časová a stojí za větou vedlejší příslovečnou, Hmmmmmm........jaký to neobvyklý jev...velice zajímavé...
A zkoušky, obávané a snad každým žákem nenáviděnné...
Proč to není jako v Itálii, kde vezmou každého a kdo to fláka toho vyhoděj.. Můj děda mi vyprávěl, jaké to bylo za jeho mládí. Zkoušky byly jako další v řadě písemek a nikdo tomu nevěnoval zvláštní pozornost. Leč teď rodiče utrácejí za přípravy pro žáky nehorázné sumy, aby žáci měli jistotu přijmutí na tu danou školu.... Že by snad záměr našeho ministerstva školství, aby lidé doučující studenty měli práci?.... Že by zase nějáká korupce? Však co naplat.. Nikdo z prostých lidí asi toto nijak nezmění. Můžeme si jen vylévat vztek, ulevovat, odreagovat se psaním různých básní, sportem, když plni stresu myslíme stále na zkoušky a říkame si „Co když se nedostanu? Co potom?“.
Je zarážející, když narážíte na profesory, někdy i učitele jen se zakladním vzděláním, a vidíte, že jejich chuť učit je nulová. Tak proč si zvolili tuto cestu, když za to dostávají tak málo peněz...snad z pomsty???“Když my sme byli buzerováni, tak vy také!!!“ Ale jsou i jiní učitele...Díkybohu...
Učitelé, kteří vymýšlejí různé zábavné hodiny, vzbuzují u dítěte touhu po poznání – a to je asi nejdůležitější, aby učitel uměl...Žádné nic neříkajíci čísla a slova, nazdařbůh opsaná z tabule, kterou si učitelka před hodinou přpravila, aby mohla zbytek hodiny klidně popíjet kafe...
Stává se to a stávat se to bude, je to jako s naší profesionální armádou. Lidé vyšlí zvojny po 10 letech, kdyby měli nastoupit na vojnu, neuměli by ani nabít kulomet. Dokud nebyla profesionální, nemohla bránit náš stát... Kdyby jsme namísto profesionální armády měli profesionální učitelé, děti vyšlé ze škol by byly chytré a UVĚDOMĚLÉ, tak nač pak vojáci...?
České školství zaznamenalo zásadní zvrat v době kdy učil J.A.Komenský, a po první světové válce, kdy lidé plni nadšení ze sformování Českého státu, viděli věci růžově a i s chutí se učily, však přišla hospodářská krize, za ní fašisti a nakonec komunisti, nynější stav je sice lepší než po revoluci, leč NIC MOC...no, posuďte sami...
Autor Peky, 21.11.2005
Přečteno 762x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

Já ti tedy nevím ale na základku mám hezké vzpomínky a to i přes to že ne všichni učitelé byli super.Jo člověk si asi nevybere ale je fakt že někteří kantoři by měli na sobě trochu zapracovat.A co se týče té vojny,zažil jsem a mám na ní krásné vzpomínky,byla jsme na cimře dobrá parta.A s klidem ti můžu říci že ač je to víc než dvacet let tak ten kulomet bych nabít dokázal,to se nezapomíná.

02.08.2007 01:48:00 | mobo

Já jsem svou základku miloval a na Keplera se mi fakt nechtělo. Když jsem se tam pak dostal, bylo to pro mě ani ne moc příjemné překvapení, ale mamka měla radost, tak co... Teď vím, že jsem na tom gymplu (i když za Kepleristu se určitě nepovažuju) určitě našel lidi s kterejma si budu rozumět. Ale naše třída 9.B se rozcházela se slzama v očích a se sborovým provoláváním jména našeho třídního... "Pépa Faltus".

29.09.2006 22:44:00 | yankyův bratranec

A vidíš, můj rodič za přípravé kurzy utratil přesně 750 kč, chodila jsem na dvoje, připravovala jsem se asi tak půl roku a co? Jsem třetí pod čarou jen proto, že mám náročnější školu. Nedostanu počítač, který jsem měla slíbený a celou tuto proceduru budu muset prožívat znova (asi pětkrát). No není to krása a spravedlnost?
Jinak, pěkná úvaha, dobrý myšlenky:)

26.04.2006 15:53:00 | Barushca

Jsi úpřimná, odvážná a velmi šikovná.
Zůstaň svá, chceš-li vyniknout.
Hodně štěstí

21.04.2006 10:37:00 | Anny

Tak prvně ti musím říct, že je to velice zajímavá úvaha, ale zarazilo mě pár věcí, respektive názorů a tvrzení. První, pochybuju, že je možné, aby učil někdo pouze se základním vzděláním. K tomu, aby tě nechali dělat tak zodpovědnou práci, jako je učit děti, je minimálně nutné mít vš, ale jestli to bylo myšleno jako nadsázka, tak to beru. Další věc byla ta armáda, máš pravdu v tom, že profesionální armáda je kvalifikovanější k obraně naší země už jenom tím, že v ní jsou lidí, kteří si tuto kariéru sami vybrali, ovšem tím horší důsledek pro ty, kteří si vojnu neprožili. Když už ti nedá nic jiného, tak alespoň utuží charakter, zanechá vzpomínky, ať už dobré nebo špatné a nějak tě nasměruje.

08.01.2006 20:56:00 | Epona

Všechno je to jenom a pouze o lidech, takže hlavu vzhůru a učitelům třikrát hurá...apropo moje učitelka češtiny na základní škole byla taky parádní pixla :o)

21.11.2005 22:47:00 | michala

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí