Úvaha o zlaté rybce

Úvaha o zlaté rybce

Anotace: Učitelka nám nechala čtvrt hodiny na úvahu na téma: Chtěla by si chytit zlatou rybku? Proč ano/ne?

Byla mi položena otázka pro zamyšlení, zda bych chtěla chytit zlatou rybku. Pokud ano, tak co bych si přála a kdyby ne, tak proč. Měla jsem se ponořit do svého nitra a skutečně nad tím zauvažovat.
Ano, chtěla bych chytit zlatou rybku. Co bych si však měla přát? Štěstí, lásku a peníze? Myslím, že bych nebyla šťastná s láskou a štěstím, když bych věděla, že jsem si je nezasloužila, ale mám je díky splněnému přání. A i kdybych se s tím smířila, co kdyby později nastala situace, při které bych skutečně potřebovala kouzelné přání, ale už by žádné nebylo a já litovala, že jsem je vyplýtvala na něco, co bych mohla získat i sama a v této situaci můžu jen nečinně přihlížet a užívat si svého ,,štěstí" (kdyby někoho z mých blízkých postihla zhoubná nemoc, nehoda, apod.). Koneckonců, jsem jen člověk a ten má ve své přirozenosti mít pořád další a další přání. Tak jako tak bych byla nespokojená, jak jsem svých přání využila.
Ano, chtěla bych chytit zlatou rybku, ale nechala bych si ji v akvárku (nějakém velkém, hodné pro ni) a svých tři přání využila, až bych byla starší a moudřejší a věděla s jistotou, že si přeju to správné. Teď, v šestnácti letech, bych tu jistotu opravdu neměla.

Napadlo mne však, že tato otázka se dá pojmout i metaforicky. Co ta zlatá rybka není myšlenka jako zvířátko, ale jako symbol něčeho, co mi splní všechna má přání? Třeba láska (životní, nebo láska k přátelům, k domovu, životu..), nebo to štěstí (že někdo blízký přežil nehodu, vyléčil rakovinu..), to by přece byla kouzelná zlatá rybka :)

Vy byste chtěli chytit zlatou rybku? Ano, ne? Co byste si přáli vy?
Autor lady_esik, 12.12.2009
Přečteno 534x
Tipy 7
Poslední tipující: Kapka, Bíša, Paulín, Lili Holiday, Gabi
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

... asi jako ty.

21.01.2010 21:49:00 | Kapka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí