Klasifikace bytostí mluvících i píšících 4/4

Klasifikace bytostí mluvících i píšících 4/4

Anotace: Klasifikace bytostí píšících + závěr

Protože žijeme v moderní době, rozdělení stvoření mluvících je nám samo o sobě k ničemu. Musíme se věnovat i bytostem píšícím a to speciálně těm, kteří si zvolili elektronický způsob. Nebudeme si lhát - dopisy nejsou v módě, každý raději zasedne k počítači a na obrazovce naťuká krátkou zprávu, sdělí si něco přes email nebo si pohovoří přes komunikační programy jako je např. ICQ. A právě ICQ je bohaté na individua hodná rozdělení.
Jako první skupinu bych uvedla normální pisálky. Jsou to normální lidé schopní jakéhokoliv sdělení spořádanou formou, dbají na pravopis a z toho, co píší, se můžeme leccos dozvědět. Píší o tom, jaký měli den, o svých koníčcích, oblíbené hudbě a filmech. Někteří z nich se rozepisují méně, jiní více. Tak jako tak jsou to ale příjemní partneři, s kterými si jistě budeme rádi psát. Touto skupinou ovšem končí „normální svět“ a nastává takzvaná virtuální realita. V té je dělení mnohem složitější a existuje v ní spousta „forem života“. První takovou formou jsou jj-ovníci. Jejich nejčastější odpovědí je právě ono „jj“. Dalo by se říci, že souhlasí se vším, co řeknete. I když plácáte hlouposti. Jejich pravým opakem jsou nn-ovníci. Ti naopak nesouhlasí s ničím, co řeknete – může to být i moudré, ale oni jsou rebelové a razí cestu proti celému světu.Hm-ovníci jsou něco mezi jj-ovnvíky a nn-ovníky. Nikdy nevíte, jestli s vámi slůvkem hm souhlasí či nikoliv. Nebezpečnou skupinou jsou tzv. mmnt-ovníci. Jejich prazvláštní zkratka znamenající „moment“ vás může mnohokrát zavést do potíží. Je totiž dost možné, že na ně budete čekat, jenže oni se už nevrátí. Slovo moment v jejich případě neznamená, že odejdou na chvíli, ale že vám už navždy zmizí z očí. Zřejmě je hovor s vámi nebavil. Lol-ovníci mají ze všeho srandu. Zpočátku jste možná rádi, že jste narazili na takového optimistu, ovšem po první svěřené tragédii, na kterou se vám opět dostane odpověď „plná smíchu“, toho máte dost. Zvláštním řádem jsou smajl-ovníci. Nač používat slova, že? Vše jde vyjádřit všudypřítomnými emotikony neboli smajlíky. Takže i vy se dočkáte záplavy těch malých žlutých hlav, které se na vás smějí, mávají či vám hrozí. Prakticky se nedozvíte nic, ale aspoň se nemusíte tolik namáhat. Podobně jako je tomu v biologii, i v říši píšících najdeme několik vyhynulých řádů. Mezi ně patří např. mtr-ovníci, mtmr-ovníci, mtsmr-ovníci a mtě-ovníci, kteří se zvyšující se intenzitou projevovali svou lásku právě elektronickou cestou. Bohužel jejich časy již pominuly, s touto formou psaní se setkáváme jen ojediněle. Nemusíme se ale bát, že by tím virtuální realita nějak utrpěla. Objevují se totiž nové druhy. Jsou tu w-ovníci, kteří s oblibou nahrazují obyčejné „v“ za jeho nepovedeného sourozence, který v češtině nemá mnoho uplatnění. Pokud mu tím chtějí zachránit reputaci, budiž jim přičtena chvála za tento charakterní čin. Pozadu nezůstávají ani velkomalí-ové, kteří si zvykli psát vskutku zvláštním způsobem. Kombinace malých a velkým písmen promění napsaný text spíše v záležitost vhodnou pro archeologa – slova totiž připomínají hieroglyfy. Y-ovníci jsou další z těch, kteří rádi nahrazují písmenka. Do oka jim padlo Y, rádi ho píší místo J. Těm méně gramotným, to občas ujede a napíšou I. V posledních den se také objevila další nová skupina bez známého původu a to jsou scratch-ovníci. Jejich působiště je zatím omezené, ale děsím se toho, že i tato skupina se bude šířit geometrickou řadou jako všechny jmenované.

Závěrem…

Co říct na závěr? Inu, bylo těžké klasifikovat bytosti mluvící a píšící, možná jsem na něco zapomněla, možná jsem si něco přidala, omlouvám se, pokud jsem se někoho dotkla. Doufám, že tato krátká příručka, která mě napadala po několik večerů a nocí vám bude nápomocná při orientaci (ne)jen v komunikačním světě.
Autor Prinzeschen, 07.05.2010
Přečteno 352x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí