Rakovina

Rakovina

Anotace: .............

Až příliš agresivní, až příliš rychlá. Až příliš bolestná, až příliš.
Pod rukama nám umírají lidé, které si nezaslouží umírat. Mladí, rodiče, staří, doktoři..........
Rakovina a smrt si nevybírají. Příliš bolestné na to, aby se to někdy dalo pochopit.
Příliš ošemetné na to, aby člověk mohl říct „Mě se to nemůže stát“. Omyl. Může se to stát každému z nás a je úplně jedno, jak je člověk vzdělaný, jak se chová k ostatním a nebo jak se o své tělo stará. Dítě nebo stařec, rodič nebo svobodný. Je to jedno, je to fuk.
Prostě přijde a neptá se a neohlíží se a neslyší ty prosebné nářky po nocích a nevidí ty obrovské slané slzy, které se valí z očí nemocných a milujících a necítí bolest, prostě je.
Vstoupí člověku do života a neohlíží se na nic. Jakoby její jediný cíl byl ten, že jde pro smrt dotyčného. A lidé pláčou a nemůžou se jí ubránit. Nejde to, nevybírá si. Bere všechno.
Je hrozné dívat se, jak lidé s rakovinou trpí. Jak prosí a vy jim nemůžete pomoc. Jak se po několika chemoterapiích a radioterapiích uzavírají sami do sebe a tiše trpí. Slyšíte jen jejich dech a nemůžete jim pomoct. Slova tu nestačí. Jen planá slova útěchy. Každý se bojí a bát se bude.
Najednou vidíte, jak začínají odpočítávat, kdy přijde jejich poslední den a nemůžete si k nim sednoutna dát jim novou naději. Oni to cítí. Cítí, že přichází a loučí se. Postupně se začínají loučit se vším kolem sebe. Je to tak bolestivé a tak strašné, že by to nemělo ani existovat.
A najednou je vidíte, jak smířeně leží nebo sedí na posteli a koukají do prázdna. Nikdo neví, co jim honí hlavou. Jestli vzpomínají a nebo proklínají svět kolem a nebo myslí na to, co bude po smrti a vy tam jen stojíte a skoro ani nedýcháte, protože to je tak strašně hluboká chvíle, že do ní jen tak zasáhnout nemůžete. Nemůžete nic říct, nemáte právo. Musíte jen mlčet.
Život je zvláštní věc. Dává věci tam, kde nejsou potřeba a bere je odněkud, kde potřeba jsou.
Třeba přemýšlí nad tím, co by udělali jinak, jak by se tenkrát zachovali, jak by se rozhodli.
Musí mít strach, který někteří nedávají ani znát. Musí se šíleně bát a musí je vše strašně bolet.
Nemůžete jim však pomoc, nejde to. Prostě to nejde. Je to svazující a vy se cítíte bezmocní.
Jejich život můžete však o několik týdnů či měsíců prodloužit, ale i tak je to stále málo.
Každý chce mít krásný a dlouhý život, tak proč to někomu není přáno? Proč musí umírat i dobří lidé? Proč musela zemřít matka, která měla dvě děti a milujícího manžela? Proč si musela projít tím vším? Nikdy nedostanu odpověd, vím.
Jen mě mrzí, že je svět tak strašně nefér a tak strašně lhostejný.
Pryč s rakovinou. Pryč s utrpením s ní spojeným. Pryč s bolestí. Pryč s rakovinou.
Autor PoeziGirl, 15.05.2010
Přečteno 364x
Tipy 5
Poslední tipující: enigman, pamp_elka, Bíša
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Omlouvam se, ze jsem se ozval, byt jen za ucelem sve obrany.
Nebylo to vhodne.

20.05.2010 15:34:00 | Norian

Záměr tohoto díla nebylo, aby tady rozpoutalo virtuální hádku o něčem, co každý stejně bere jinak. Jestliže to Norian bere takhle, je to jeho názor za kterým si stojí a asi ho nezmění, i kdyby se to mělo stát jemu osobně. Věř mi, že kdyby jsi viděl to co já, nikdy by si tohle neřekl. Ale tak, záleží na úhlu pohledu a na zkušenostech a přesně na tom, co tady popisovala pampelka. Nevadí, názor jako názor. Nikdo tu iluze netvoří, tohle je fakt, který se k tobě asi možná ještě nedonesl Noriane, ale¨jak jsem řekla - názor jako názor.

20.05.2010 10:16:00 | PoeziGirl

no, jseš mladej. věci mohou lidem dávat smysl při různém způsobu výkladu.
ale vykládat děcku, kterému umřela máma, že to měla za trest..... hmm.
:o) je mně líto, že Ti nemohu předvést víc - třeba králíka vytaženého z klobouku :o)

20.05.2010 04:13:00 | pamp_elka

Nazyvat to zvanenim beru jako osobni urazku.

A kdyby jsi doopravdy chapala ty pojmy, ktere tu zminujes, tak vis mnohem vic, nez jsi zde predvedla. I ten, kdo tvori iluze nejdriv vedet musi, jak realita kolem nej vypada. Neohanej se tedy pojmy, ktere jsi si nedala do souvislosti, nerozvinula je, a nenechala je vstrebat.

Vsechno to ma sve misto.

19.05.2010 21:48:00 | Norian

nežvaň Noriane. spravedlnost nespravedlnosti je jen v tom, že se to tak už tisíckrát stalo a může kdykoli stát komukoli /navzdory rizikovým faktorům biologický, duchovním, *minuloživotním* - protože i ty někdy dopadly tak a jindy jinak.

16.05.2010 22:17:00 | pamp_elka

Pryč s rakovinou?
Pryč s bolestí?

K čemu by pak byla všechna radost?

...

16.05.2010 12:50:00 | Norian

Chjo...

15.05.2010 19:06:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí