Rovnost

Rovnost

Anotace: Školní slohová práce na téma: Rovnost je stále mýtus...

Demokracie. Rovnost všech lidí před zákonem. Stejné podmínky pro všechny. Znáš tahle hesla, človíčku? Jsou ti snad povědomá? Ano. Jsme si rovni. Ty a já. A s námi další miliony. Jen některé drobné výjimky by se snad daly nalézt...
Jaké? Ale, jen takové maličkosti. Snad- poslanecká imunita. Pánové, kteří nedělají nic pro lidi, jako jsi ty. Jako jsem já. A přesto mohou beztrestně páchat to, co jiné stojí dlouhá léta za pevnými vysokými zdmi s ostnatým drátem navrchu. Nebo snad detail, že platy žen na vysokých místech jsou až o polovinu nižší, než platy jejich protějšků s větší dávkou testosteronu v těle. Proč? Nedělají snad tutéž práci? A mnohdy lépe? Ale největší roli hrají v rovnosti (a nejen v ní) peníze. Máš je? Pak žij jak chceš. Hřeš a nestarej se o důsledky svého jednání. Jiní se postarají. Vždyť stačí drobná záplata z bankovek a nikdo se nic nedozví. Že nemáš ppeníze? Pak můžeš leda mlčet a doufat v rovnost všech lidí.
Kde tedy hledat rovnost? Co třeba v diktaturách? Jsou něco jako náboženství. Jeden spasitel, mesiáš i bůh, dva v jednom, jak je to moderní.A pod ním? Davy stejných lidí. Bez tváří, bez individualit, bez snů, bez charakterů. Nemají nic. Zato mají všichni úplně stejné nic. Ne, nelze hledat rovnost v lidském světě. Člověku byl dán rozum. A on ho využívá ve svůj prospěch. Aby měl co nejvíc. Život není fotbal. Není to týmová hra. Tuhle hru hrajeme každý za sebe. S touhou vyniknout, být jiný, lepší než ostatní. Život je dostih. A v dostihu nemůžou všichni koně doběhnout najednou. Tolik křičíme po rovnosti, a přesto nechceme být průměrní.
Rovnost neexistuje. Ne mezi lidmi. A ať se kdo chce bouří jak chce, ať bojuje za rovnoprávnost, nikdy se jí nedočká. Neboť jsou lidé, kteří mají vést. Jsou tací, kteří mají vyčnívat z davu. A ti nikdy nebudou oné mase po chuti. Nechápej to prosím tak, že snad chci říct, že je rovnost špatná. Naopak. Rovnost, ona pravá, nepokřivená rovnost, je krásnou utopií. Ale-opravdu bychom dokázali žít ve společnosti, kde by si byli všichni rovni? Ne, človíčku. Tomu sám nevěříš. A chceš-li přeci jenom rovnost, pak ti nezbývá než doufat v rovnost lidí před Bohem. A v toho zase nevěřím já.
Autor Descardea, 04.06.2010
Přečteno 491x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša, Agniezka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Smutné...:(

25.10.2010 18:00:00 | Míša S.

:+)

30.06.2010 18:33:00 | Bíša

jojo..toto téma již dlouhou dobu alarmuje každého k probuzení..kde je svoboda? Daleko od nich.. a rovnost ? jsme si rovni ve spánku, ve smrti..před Bohem..prach si a v prach se obrátíš..každé lidské tělo..jen naše duše je věčná..aleto málokdo z nich ví..a taky asi se bude divit jak přesně fungují vesmírné zákony a jak těžko se pálí opravdu velká kamrma..jeden se nebude stačit divit..

04.06.2010 20:49:00 | Agniezka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí