Co nám dává/bere škola?

Co nám dává/bere škola?

Anotace: Jednou jsme měli psát... ve škole :)

Brzy ráno vstát, umýt se, vzít tašku a jít do školy. To jsou fakta a taky věci, které musel skoro každý z nás podstoupit, aby něco dokázal . Někomu se dařilo lépe a někomu ne.
Většina dospělých školu oceňuje. Říká, že je potřebná a důležitá. Jenže mladiství na to mají zcela jiný názor. Někdo jí zcela ignoruje, jiný se jí pokouší vyhnout. Samozřejmě jsou i výjimky.
Dospělý člověk, kterého se zeptáte vám na otázku „K čemu je škola?“, asi odpoví úsměvem. Úsměvem, kterým naznačí, že to sami jednou pochopíte, jenže vy to chcete vědět teď. Protože starého psa novým kouskům nenaučíš.

Když jsme chodili do školky, tak jsme se asi do školy nejspíše těšili, bylo to pro nás něco nového, ale určitě jsme se báli něčeho jiného, co jsme doposud nepoznali.
Na prvním stupni jsme poznávali nové lidi, mezi kterými jsme hledali kamarády. Asi prvně jsme se mohli setkat s nějakými problémy, které jsme mohli vyřešit. Díky našemu věku jsme v tom nikdy nebyli sami a rodiče či učitelé nám byli nápomocní. S rostoucím věkem problémy přibývali, ale tím přibývalo i zkušeností. Ve škole se po nás stále něco chtělo, proto jsme museli zavést jakýsi řád, který doposud často používáme.
Dál na druhém stupni jsme všichni na školu nadávali spolu se svými kamarády. S těmi kamarády, se kterými jsme zkoušeli kouřit nebo pít alkohol, abychom utekli od rostoucích problémů, které jsme se naučili řešit. Nebo od povinností, které jsme stále nechtěli přijmout.
Jenže s rostoucím věkem se v někom hromadila zodpovědnost a inteligence. Od neplech s kamarády jsme upustili a začali více přemýšlet. Ovšem i tady jsou výjimky.

Tím jsem chtěla říct, že každé plus má své mínus. Škola nám poskytla životní zkušenosti, poznání nových lidí, rozšířila naše myšlení, upřesnila životní cíle, poskytla znalosti věd, rozhodnost a další. Vždyť i ty nadávky, které dopadají na břímě školy jsme se naučili ve škole, tedy aspoň z části. Mluvit jsme se učili doma, ale ve škole jsme to zdokonalili a znalost potřebných slov jsme získali většinou od kamarádů ze školy.
Je těžké si představit, kde bychom tyto cenné vědomosti nasbírali, kdybychom tam nechodili.
Kdybychom tam nechodili, měli bychom více času. Čas na věci, které nám připadají potřebné a důležité. Zdokonalovali se ve věcech, kterými bychom se chtěli živit. Jenže jak bychom se k těm věcem dostali? Většinou se k nim dostáváme právě přes školu. A lidi bychom potkali, ale asi by nám trvalo déle, než bychom je poznali a vytvořili přátelství, což ve škole jde snáz.
Autor Venn, 24.07.2010
Přečteno 5608x
Tipy 3
Poslední tipující: Akanishi, Lucy Susan
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí