Stále chceme víc,ale nevíme co...

Stále chceme víc,ale nevíme co...

Anotace: ...

Sbírka: články z mozku

Řekněte mi.Co vůbec chceme?Po čem toužíme?Když si koupíme nějakou věc,tak je to stejně pro nás málo.Chceme víc a víc.Avšak nemůžeme přijít na to co,tak vymýšlíme stále dokola co si koupit,co si pořídit,co zpeněžit....po čase ty věci odkládáme a zjišťujeme,že to není právě to co hledáme.Jedno je jisté.Všichni hledáme štěstí.Ale to nám žádné kupení věcí nepřinese ba naopak.Pravda je taková,že nám tyto věci přinesou chvilkové potěšení.Ale nepleťme si štěstí s potěšením.Co nám vůbec přinese to kupení věcí a touha po nich?Na otázku si určitě odpovíte sami.Samozdřejmě,že některé věci jsou k životu zapotřebí.Jako například:jednoduchá strava,jednoduché oblečení,prostředky ke komunikaci s ostatními.Stále však chceme víc a víc.Rozhodujem se na základě naší image.Ale přinese nám to opravdu štěstí?Ano pouze chvilkové potěšení a posléze starosti.Proč tedy vynakladáme tolik energie pro tyto zbytečné touhy vlastnit to co nám vlastně nakonec přinese utrpení?Jak být šťastným?Nebýt zaslepeným a nechat si nabídnout každou zbytečnou věc?V první řadě je důležité mít dobrý vhled.Dívat se na věci z více perspektiv,né jen z té jedné povrchní.Zjistit jestli ta věc po které toužíme,vede spíš ke chvilkovému potěšení nebo ke štěstí.Jestli určitá věc má vůbec nějakou motivaci.A čeho docílíme když tu věc budem mít.A poslední věc,mít k oné věci vlastní názor a snažit se ji nepojmenovávat.Jediná cesta,která vede ke štěsti,je být šťastným.A toho docílíte pouze pěstováním pozitivních postojů a soucitem k druhým.Určitě všichni uznáme že jsme šťastni,když s někým soucitíme a dáváme mu lásku.A to nemusíme mít v kapse ani korunu.Proč si například buddhismus vysloužil takovou úctu?Dáva totiž všem lidem na tomto světě návod jak být šťastným.A tento návod,tento myslím si nádherný návod k pěstování lásky a soucitu sdílejí mnichové,kteří si vystačí s miskou rýže a s noclehem.A jsou šťastní.Neříkám však,že nemám žádné touhy,ale snažím se spíše nepropadnout těmto zbytečným touhám.Avšak ani se nesnažím tady vést nějaké náboženské poselství pouze zkoumám lidskou přirozenou podstatu života a zkoumám faktory které vedou k opravdovému štěstí.Všichnitoužíme po pravém štestí a po lásce no ne?
Autor KenyusBeaus, 26.08.2010
Přečteno 338x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí